Markowianie u Prezydenta

Naprawmyto.pl to serwis internetowy, który służy do zgłaszania usterek w miejskiej infrastrukturze za wdrożenie tego projektu Grupa Marki 2020 i samorząd miasta zostały wyróżnione w akcji ?Masz głos, masz wybór?.

Grupa Marki 2020 miała zaszczyt przekroczyć progi Pałacu Prezydenckiego. Okazja była szczególna ? rozdanie nagród w akcji ?Masz głos, masz wybór?. To wyróżnienia dla przedsięwzięć realizowanych pro publico bono w różnych miejscowościach całej Polski. Grupa Marki 2020 i samorząd miasta zostały wyróżnione za wdrożenie projektu Naprawmyto.pl. To serwis, który służy do zgłaszania usterek w miejskiej infrastrukturze.

– Uczestnicy akcji Masz głos, masz wybór zasługują na ogromne uznanie. Należą do tej mniejszości, której się chce działać dla dobra wspólnego. Organizacje, grupy nieformalne, szkoły, biblioteki. Angażują do działania innych mieszkańców, proponują współpracę władzom. A te władze, co niezwykle istotne i budujące, współpracę tę chętnie podejmują ? mówił minister Jacek Michałowski, szef kancelarii prezydenta.

– Cieszymy się, że udało się wdrożyć działanie serwisu na terenie Marek. Choć nie ma jeszcze roku, zgłoszono już ponad 360 różnych usterek. Większość z nich została naprawiona ? mówią Jacek Orych i Tadeusz Markiewicz, którzy uczestniczyli wraz z burmistrzem Werczyńskim w piątkowej gali (1 marca) w Pałacu Prezydenckim.

W tym roku do akcji ?Masz głos, masz wybór? zgłosiło się 170 formalnych i nieformalnych grup z całego kraju.

Nagrodzono te inicjatywy, które nie tylko prowadziły do zmian w otoczeniu, ale także do aktywizacji społeczności ? angażowały wiele osób, uczyły dialogu, zgodnej współpracy ? tłumaczy Joanna Załuska, dyrektorka programu Masz Głos, Masz Wybór.

Strona urzędowa podkreśla, że współpraca w zakresie prowadzenia projektu układa się wzorowo ? serwis jest zsynchronizowany z systemem monitoringu miejskiego, co oznacza że wszystkie powiadomienia o alertach na bieżąco trafiają do właściwych instytucji i służb miejskich. Marki mogą się pochwalić najwyższą w całym serwisie skutecznością załatwiania zgłoszeń serwisu ? 67 procent.

red