Barbie i Europejska Agencja Kosmiczna ogłaszają współpracę i zachęcają dziewczynki, by zostały astronautkami, inżynierami i badaczami kosmosu

Barbie i Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) nawiązały współpracę, której celem jest inspirowanie dziewczynek do poznawania nauk ścisłych, a w przyszłości do wstępowania w szeregi astronautów, inżynierów i badaczy kosmosu.

Przedstawiają też wzór do naśladowania dla kolejnych pokoleń dziewczynek: Samanthę Cristoforetti ? jedyną europejską astronautkę ESA w czynnej służbie, która za swoje osiągnięcia została uhonorowana wyjątkową lalką Barbie Shero zaprojektowaną na jej podobieństwo.

W ramach współpracy Samantha Cristoforetti  – spotkała się z dziewczynkami z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch w Ośrodku Szkolenia Astronautów ESA w Kolonii w Niemczech. Dziewczynki miały okazję towarzyszyć astronautce w jej codziennych obowiązkach i dowiedzieć się więcej o jej pracy. Jest to tylko jedno z wielu działań mających na celu przybliżenie dziewczynkom wzorów do naśladowania i pokazania, że mogą być kim chcą.

Współpraca z Europejską Agencją Kosmiczną to część globalnego Projektu Barbie Dream Gap wyrównującego szanse wyboru ścieżki kariery i realizacji marzeń dziewczynkom na całym świecie. Badania pokazały, że już w wieku pięciu lat wiele dziewczynek traci wiarę we własne możliwości ? to tzw. zjawisko Dream Gap.
Współpraca z ESA ma zwrócić uwagę na fakt, że tylko 15 procent astronautów w czynnej służbie to kobiety i że żadna kobieta nigdy nie wylądowała na Księżycu. Inicjatywa jest ważnym elementem misji marki Barbie. Wskazując wzorce do naśladowania oraz inspirujące kobiety, które pokazują dziewczynkom, że mogą być kim chcą, przyczynia się do zniwelowania zjawiska Dream Gap.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.