Czy w Ząbkach powstanie ul. Projektowana

W dniu 7 sierpnia 2019 roku o godz. 1800 w Urzędzie Miasta w Ząbkach, przy ul. Wojska Polskiego 10. odbędzie się  XII sesja Rady Miasta Ząbki.

Sesja będzie dotyczyła budowy dróg gminnych, w tym, jak można przypuszczać, także bardzo potrzebnej mieszkańcom południowej części miasta  ul. Projektowanej.

Ulica  Projektowana ma stanowić łącznik pomiędzy ul. Powstańców i  ul.  Szwoleżerów ułatwiając mieszkańcom wjeżdżającym do Ząbek od strony ul. Żołnierskiej dojazd na ul. Powstańców. 

Jeśli powstanie – spowoduje także odciążenie newralgicznych punktów miasta m.in. skrzyżowania ul. Maczka z ul. Szwoleżerów i zmniejszy  tworzące się w tym rejonie w godzinach szczytu korki.

Udział w sesji może wziąć każdy mieszkaniec.

 

3 przemyślenia nt. „Czy w Ząbkach powstanie ul. Projektowana

  1. Proszę mieć na uwadze, że zostanie wycięty las, zostanie zabetonowana kolejna przestrzeń, w obliczu ostatniej ulewy, osiedle obok ma prawo wyrażać obawy co do podtopień osiedla.

    Poza tym warto przypomnieć sobie deklaracje Pana Premiera.
    Pan Premier Mateusz Morawiecki podczas Konwencji 5-7.07.2019 r. przedstawił 3. wielki obszar działań Rządu, jakim jest Ochrona Środowiska.

    Pan Premier zapowiedzieć miał walkę z niekorzystnym w miastach zjawiskiem tzw. „betonozy”, mianowicie poprzez wdrożenie takich zapisów, żeby nie było tej betonowej dżungli w miastach, żeby w te upalne dni można było korzystać z zieleni. Zapowiedział odpowiednie przepisy, żeby deweloperzy i WŁODARZE MIAST musieli w odpowiednich proporcjach dbać również o zieleń, o DRZEWA.

    Pan Premier zapewnił również, że do końca roku zostanie zasadzone 500 mln drzew.

    Czy Rada Miasta Ząbki wpisze się w deklarowane przez Pana Premiera standardy i deklarowany trzeci obszar rozwoju Polski?

    Źródło: wypowiedż Prezesa Rady Ministrów od 46:15 min. nagrania, Katowice 2019

    https://youtu.be/DA2IamkAqNk

  2. Proszę wziąć także pod uwagę standard życia większości mieszkańców tego rejonu miasta, a nie wąskiej grupy osób mieszkających na jednym osiedlu. Brak ul. Projektowanej i rosnąca liczba mieszkańców, powodują, że przemieszczanie się w godzinach szczytu staje jest bardzo utrudnione, a przejazd przez skrzyżowanie Maczka – Szwoleżerów wprost niebezpieczny.

    Większość z nas mieszka w pobliżu jakiejś ulicy. Nie widzę uzasadnienia, dla którego interes niewielkiej grupy osób ma być ponad interesem ogółu.

    Brałam udział w ankiecie, w której ponad połowa osób zainteresowanych opowiedziała się za tym, aby ul. Projektowana powstała, Pan także mógł się w niej wypowiedzieć.

  3. Pani Katarzyno,
    oczywiście wypowiedziałem się w tej ankiecie wielokrotnie. Z uwagi na wątpliwą konstrukcje tej ankiety wypowiedziało się zapewne również wiele innych osób, niekoniecznie mieszkańców Ząbek, przez co jej wiarygodność, abstrahując od nierzetelnego sposobu postawienia pytań, była nikła.

    Na sesji RM Ząbki, która się odbyła w lipcu sprawa była dyskutowana, obecni mieszkańcy wskazywali, że skrzyżowanie, o którym Pani pisze, wymaga raczej budowy ronda. Proszę mieć również na uwadze, że poprzedni burmistrz Robert Perkowski na spotkaniu z mieszkańcami miasta deklarował – zgodnie z zasadami proporcjonalności – że wpierw zostanie wybudowany łącznik Andersena- Szwoleżerów, a następnie będzie obserwowany ruch. Dopiero po tym scenariuszu miała zapaść decyzja, w zależności od rozłożenia ruchu w tej części miasta, czy konieczna będzie budowa ul. Projektowanej. Obecne stanowisko Miasta przeczy zasadzie propocjonalności, która nakazuje wpierw badać, czy dane rozwiązanie jest adekwatne do realizacji celu, następnie nakazuje analizować, czy projektowany cel nie może być osiągnięty przez inne rozwiązania, mniej uciążliwe dla mieszkańców, a następnie wymaga wyważenia interesów wszystkich. W mojej ocenie, skoro w pierwszej kolejności jest możliwość wykonania łącznika (pod to zamierzenie las został już wycięty), to należałoby z tej opcji skorzystać. Może się okazać, że wycięcie dużej połaci lasu bynajmniej nie będzie potrzebne.

    Kiedyś ktoś zapyta co miasto zrobiło, by zapobiec wycince lasu, a przez to obniżeniu jakości życia części (tak, części) mieszkańców miasta i czy skorzystało z mniej dolegliwych środków. Czy zdało test proporcjonalności? Proszę pamiętać, że już pojawiają się pierwsze procesy przeciwko miastom o naruszenie dóbr osobistych w związku z zaniechaniem w zwalczaniu zjawiska smogu. W takich sprawach sąd bada, czy działanie naruszyciela było bezprawne, a bezprawne, to nie tylko sprzeczne z przepisami prawa, ale też zasadami współżycia społecznego.

    Nie rozwijając tego tematu stoję na stanowisku, że las (jako taki) to nie tylko dobro pewnej wąskiej grupy mieszkańców, lecz dobro całej społeczności, składający się na pewien mikroklimat, ekosystem. Każda wycinka lasu wpływa na dobro wspólne i obniżenie walorów każdego miasta.

    Warto też zauważyć, że decyzja nr 14pz/2016 z dnia 19.04.2016 r. o zezwoleniu na realizacji inwestycji drogowej dot. ul. Projektowanej – w świetle zmian w organizacji ruchu i oddawaniu do użytku poszczególnych etapów DW631 – straciła na aktualności. Decyzja ta – w mojej ocenie – nie uwzględnia obecnego stanu rzeczy; upłynnienie ruchu na DW631 odciążyło ul. Powstańców i Maczka.

    Pozdrawiam i zapraszam do lasu na pasie ul. Projektowanej na pyszne jeżyny. To ostatni moment :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.