Rusza budowa tunelu w Kobyłce

W Kobyłce od środy 12 października rozpocznie się ważny etap budowy tunelu pod torami w rejonie ul. Orszagha. Ciężki sprzęt będzie szykował wykopy pod pierwszy odcinek przejazdu, który zapewni bezpieczną komunikację na trasie Warszawa – Białystok i usprawni ruch drogowy.

Zakres prac wymaga zamknięcia dwóch z czterech torów, które obejmie budowa. Według przygotowanego rozkładu, niektóre pociągi regionalne pojadą w skróconej relacji Warszawa – Zielonka, lub z pominięciem przystanków Kobyłka i Kobyłka Ossów. Za dwa nocne pociągi wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Zielonka – Tłuszcz. Informacje o rozkładzie jazdy dostępne są na stronie portalpasazera.pl oraz na stacjach i przystankach. Prace w obrębie torów zaplanowano do stycznia 2023 r.

Inwestycje w Kobyłce zwiększą bezpieczeństwo na styku kolei i dróg oraz usprawnią komunikację w obszarze miejscowości. Tunel koło ul. Orszagha prowadzi pod linią kolejową, a następnie do ul. Nadarzyńskiej. Postępują prace na drugiej budowie, w pobliżu przystanku kolejowego Kobyłka-Ossów. Widać już konstrukcję wiaduktu nad torami, na której będzie jezdnia. Wykonawca betonuje konstrukcję. Na inwestycje w Kobyłce przeznaczono 70,7 mln zł. Zakończenie zaplanowano na 2023 r.

Rail Baltica zwiększa bezpieczeństwo

Projekt „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” zapewnia budowę 12 obiektów, które zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i usprawnią komunikację drogową.

W Tłuszczu i Mokrej Wsi zaawansowane są prace na budowach wiaduktów drogowych. Są już konstrukcje nad torami, a wykonawcy pracują przy drogach dojazdowych i przygotowują nawierzchnię. W Zielonce, przy zachowanym ruchu pociągów, wykonawca kontynuuje prace przy budowie tunelu pod torami. W zakresie przyjętego rozwiązania komunikacyjnego jest też dodatkowy wiadukt drogowy – ulica Leśna zostanie poprowadzona nad ul. Kolejową. W tym miejscu powstaje płyta stropowa, która następnie zostanie nasunięta nad tunel drogowy. Dzięki takiej technologii prac ruch drogowy może odbywać się bez przeszkód. W Toporze latem rozpoczęła się budowa przejścia dla pieszych pod torami, które ułatwi dostęp do przystanku kolejowego.

Kierowcy i piesi korzystają też z już gotowych obiektów: wiaduktów drogowych w Toporze, Łochowie (dwa obiekty) i Małkini oraz przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Łączna wartość tych inwestycji to 292,8 mln zł netto.

Źródło: PKP PLK

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Poszukiwany listem gończym Łukasz Tomasz Żak

Tragiczny wypadek na Trasie Łazienkowskiej. Policja wydała list gończy.

Na stronie Komendy Stołecznej Policji pojawił się list gończy za sprawcą śmiertelnego wypadku na Trasie Łazienkowskiej Łukaszem Tomaszem Żakiem. Funkcjonariusze proszą o pomoc [...]
0 komentarzy

Konieczny jest Fundusz Wsparcia Mediów Lokalnych

Związek Powiatów Polskich, Związek Miast Polskich, Konwent Marszałków, a także władze Mazowsza przyjęły stanowiska ws. opracowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego założeń [...]
0 komentarzy
W niedzielę samochód zostaw w domu

W niedzielę samochód zostaw w domu

22 września stołeczna komunikacja miejska i Koleje Mazowieckie za darmo Od 16 do 22 września trwa Europejski Tydzień Mobilności. Jego kulminacyjnym punktem będzie [...]
0 komentarzy

Strażacy z Komendy PSP w Wołominie pomagają powodzianom

Nasi bohaterowie nie próżnują. Nie poprzestają na wsparciu psychicznym ani na zbiórce darów – choć i to jest ważne. Pojechali pomagać powodzianom na [...]
0 komentarzy

Policyjna eskorta do szpitala

W pracy policjanta każdy dzień jest inny i niesie ze sobą nowe wyzwania. Podczas swojej służby funkcjonariusze wykonują wiele różnych czynności. Tym razem [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.