W przyszpitalnej przychodni nie odbierają telefonów

Czy w przyszpitalnej przychodni można zapisać się na wizytę telefonicznie? Dyrektor szpitala twierdzi, że tak, jednak dzwoniący telefon nie robi wrażenia na recepcjonistce.

Do naszej redakcji dość często docierają krytyczne sygnały na temat funkcjonowania przyszpitalnej przychodni specjalistycznej. Często informacje te nacechowane są dużą dawką emocji. Jednak telefoniczna rozmowa, jaką odbyłam w ubiegłym tygodniu z jedną z Czytelniczek ?Życia”, była wyjątkowo wyważona. Dzwoniąca do naszej redakcji Pani Anna jest mamą trójki dzieci, uczniów różnych klas szkoły podstawowej.

– Chciałam zapisać moje dzieci do okulisty na kontrolę. Chciałam to zrobić telefonicznie. Jednak w tej przychodni nie jest to możliwe. Dzwoniłam wielokrotnie lecz nikt nie odbierał telefonu. W końcu zwolniłam się z pracy i pojechałam do szpitala. Zapisałam całą trójkę na wizytę do lekarza. Ale to, co zobaczyłam w rejestracji bardzo mnie wzburzyło.

Przed rejestracją nie było kolejki. Kobieta siedząca w rejestracji nie reagowała na dzwoniący telefon. Obserwowałam tę sytuację kilka minut. Telefon dzwonił cały czas – opowiada Pani Anna. – Ja mam to szczęście, że czasem mogę ?wyskoczyć” z pracy jak mam coś pilnego do załatwienia, ale nie każdy ma taką możliwość. Proszę sobie wyobrazić chorego gdzieś z głębi powiatu, który potrzebuje zapisać się do lekarza – podsumowała swoją wypowiedź.

Zdaniem dyrektora szpitala Ryszarda Olszanowskiego Przyszpitalna Przychodnia Specjalistyczna została zreorganizowana. – Obecnie część poradni specjalistycznych zostało podporządkowanych oddziałom szpitalnym np. Poradnia Ortopedyczna, Poradnia Chirurgiczna, Poradnia Neurologiczna, Poradnia Okulistyczna, Poradnia Ginekologiczna. Umożliwi to lepszą współpracę poradni z oddziałami, a pacjentom zapewni ciągłość leczenia – uważa dyrektor placówki.

– Kolejne zmiany przygotowujemy, ale będziemy o nich informowali w momencie ich uruchamiania. Na wizytę w poradni specjalistycznej można zapisać się osobiście w rejestracji lub telefonicznie. Czas oczekiwania na poradę specjalistyczną jest zróżnicowany i wynosi od kilku dni do kilku miesięcy, jak w przypadku np. poradni okulistycznej. Zależna jest w głównej mierze od liczby zakontraktowanych świadczeń w NFZ – napisał odpowiadając na nasze pytania dyrektor szpitala.

Teresa Urbanowska