Przed terminem zakończyła się jedna z najważniejszych inwestycji drogowych na terenie dzielnicy Rembertów. Oznacza koniec z korkami przed przejazdem kolejowym na ulicy Chełmżyńskiej. W czwartek, 30 października, otwarty został nowy wiadukt nad linią kolejową. Ulica nad torami jeżdżą już także autobusy.
Otwarcie wiaduktu na na Chełmżyńskiej, przywrócenie stałej trasy linii 145

Spotykamy się dziś w Rembertowie, by wspólnie oddać do użytku długo wyczekiwany wiadukt, inwestycję, na którą mieszkańcy czekali przez wiele lat. Co istotne, udało się ją zakończyć dwa miesiące przed planowanym terminem. To efekt wzorcowej współpracy samorządu, rządu i kolei, za którą serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym — powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Linia kolejowa Warszawa Zachodnia-Terespol dzieli Rembertów na dwie części. Żeby dostać się na drugą stronę torów, samochody często czekają w kolejce przed przejazdami. Szlabany utrudniają życie nie tylko kierowcom, ale także pieszym i rowerzystom. Właśnie się to zmienia.
Warszawa wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi buduje bezkolizyjne przejazdy przez tory. Jako pierwszy został dzisiaj otwarty wiadukt na ulicy Chełmżyńskiej. Kierowcy przejechali tędy dwa miesiące przed terminem zakończenia inwestycji. Na tym jednak nie koniec. Wkrótce ruszy budowa tunelu w ulicy Marsa, który połączy Stary i Nowy Rembertów. Z kolei w Wesołej trwają już prace związane z budową tunelu pod linią kolejową na ulicy 1 Praskiego Pułku.

Eliminacja punktów kolizyjnych zmniejsza ryzyko wypadków oraz poprawia płynność ruchu. W planach inwestycyjnych mamy budowę kolejnych wiaduktów i tuneli, które poprawią efektywność transportu szynowego i bezpieczeństwo na sieci — powiedział Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań to istotny element inwestycji realizowanych przez Polskie Linie Kolejowe S.A. Nowe obiekty usprawniają komunikację w miastach oraz zwiększają poziom bezpieczeństwa na sieci kolejowej. W tym roku oddano do użytku nowe skrzyżowania m.in. w Teresinie i Sulejówku. Kolejne bezkolizyjne obiekty powstają na linii kolejowej z Warszawy do Mińska Mazowieckiego. Trwają przygotowania do następnych inwestycji w ramach ogólnopolskiego programu „wiaduktowego” — powiedział Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowy wiadukt na Chełmżyńskiej
Na czterech podporach powstał wiadukt, na którym kierowcy mają po jednym pasie w każdym kierunku. Po obu stronach jezdni są chodniki dla pieszych, a po wschodniej także ścieżka rowerowa. Konstrukcja jest dostępna: na wiadukt można dostać się pochylnią i schodami, a wkrótce zostaną otwarte także windy. Przy okazji zostały przebudowane okoliczne drogi – kierowcy korzystają już z nowego ronda na ulicy Chełmżyńskiej.
Dopełnieniem inwestycji będzie zieleń. Ogrodnicy posadzą 257 drzew, głównie klonów zwyczajnych i robinii akacjowej, blisko 1650 krzewów, m.in. tawuły japońskiej, śliwy tarniny. Koszt inwestycji to ponad 68 milionów złotych – kosztami podzieliły się Warszawa i PKP PLK. Inwestorem był Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta, a wykonawcą robót firma Intop Warszawa.
Nowy wiadukt to nie tylko nowoczesna konstrukcja inżynierska, ale przede wszystkim dowód na to, że bezpieczeństwo i komfort życia mieszkanek i mieszkańców Warszawy jest dla nas priorytetem — mówi Ewelina Degowska, dyrektorka SZRM. i dodaje — Otwarcie obiektu dwa miesiące przed planowanym terminem to wielki sukces, który był możliwy do osiągniecia dzięki sprawnej realizacji inwestycji przez firmę Intop i zaangażowaniu zespołu Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta oraz PKP Polskich Linii Kolejowych.
Otwarty wiadukt…
Kierowcy pojechali nowym wiaduktem w czwartek, 30 października, przed godziną 10.00 Otwarty wiadukt ułatwi o nie tylko codzienne podróże, ale także dojazd do cmentarzy podczas zbliżającego się dnia Wszystkich Świętych.
Wiaduktem kursują już także autobusy. Wróciły autobusy linii 225. Znowu jeżdżą Chełmżyńską, na swojej trasie między Gocławiem a pętlą PKP Mokry Ług. W niektórych kursach skręcają z Chełmżyńskiej w Chłopickiego i dojeżdżają do przystanku Osiedle Dudziarska. Autobusy linii 145 wróciły na trasę podstawową, czyli z ulicy Marsa skręcają w lewo w Chełmżyńską i dalej prosto nowym wiaduktem. Wiaduktem będą też jeździły nocne N24.
Jestem dumna, że Rada Warszawy przeznacza coraz więcej środków na inwestycje w tej części miasta. Wszystkie mają wspólny cel: poprawić komfort życia mieszkańców. Dzisiejsza inwestycja, ukończona dwa miesiące przed terminem, to efekt pracy wielu osób, ale takich dynamicznych projektów jest coraz więcej. To powód do dumy i dowód na skuteczne działanie miasta — Ewa Janczar, wiceprzewodnicząca Rady m.st. Warszawy.
…i zamknięty stary przejazd
Stary przejazd zostanie zamknięty w poniedziałek, 3 listopada. Likwidacja szlabanów i przebudowa układu pasów oznacza prace na rondzie Granzowa. Zamknięta zostanie ulica Strażacka od wiaduktu do ronda Granzowa oraz fragment ronda. Przejazd będzie się odbywał jedną jezdnią w obu kierunkach pomiędzy Chełmżyńską a Strażacką od strony Żołnierskiej.
Objazd wyznaczono ulicami: Chełmżyńską, Piłsudskiego i Warszawską w Ząbkach, Łodygową, Radzymińską i Rozwadowskiego. Stąd będzie można pojechać do Księcia Ziemowita i Swojskiej lub Rzeczną i Księżnej Anny do Zabranieckiej i Strażackiej.
Wszystkie prace zakończą się w grudniu.
Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu można znaleźć w serwisach: infoulice.um.warszawa.pl oraz facebook.com/infoulice. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: wtp.waw.pl. Dodatkowo na portalu Miejskiego Centrum Kontaktu i w aplikacji Warszawa 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania o planowanych utrudnieniach w ruchu i zmianach w komunikacji.
Więcej informacji z Ząbek
Ząbki – Konkurs ofert w zakresie profilaktyki zaburzeń depresyjnych wśród nastolatków
Ząbki – Darmowy basen z okazji Mikołajek dla ząbkowskich dzieci
Turniej GOOL CUP o Puchar Burmistrz Ząbek za nami
Gość Życia – Teresa Urbanowska zaprasza – Małgorzata Zyśk burmistrz Miasta Ząbki

