Wystartowała kampania edukacyjna ,,Rusz ręką? Activejet

Motoryka mała, bo o niej mowa, to temat kampanii edukacyjnej zorganizowanej przez Activejet. Eksperci są zgodni, że warto ją ćwiczyć, by pomóc dziecku w jego prawidłowym rozwoju. Ćwiczenia są proste i mogą przybrać formę świetnej zabawy, a jednocześnie ułatwią dziecku dobry start w dorosłość.

Niewielu dorosłych zwraca uwagę na znaczenie rozwoju motoryki małej, czyli sprawności dłoni i palców u dzieci, a jest ona odpowiedzialna za wiele codziennych zadań. W chwili narodzin nie potrafimy jeszcze z niej korzystać, ale wykształcamy ją i doskonalimy zaczynając od najwcześniejszych lat życia. Dlatego, im dzieci wcześniej nabiorą wprawy w chwytaniu zabawek, kolorowaniu, czy układaniu klocków, tym łatwiej będzie im w przyszłości wykonywać nieco trudniejsze czynności, takie jak jedzenie sztućcami, wiązanie butów czy w końcu – pisanie. Motoryka mała i duża, do której należy ogólna sprawność ruchowa całego ciała, przekładają się również na lepszy rozwój mowy. Warto więc zacząć ćwiczyć ją jak najwcześniej, aby dziecko miało właściwy start, gdy pójdzie do szkoły.

I właśnie na to postanowiła zwrócić uwagę polska marka Activejet

– Rusz ręką przedszkolaka, aby pisanie przyszło mu w przyszłości z łatwością, a zdobywanie wiedzy nie było udręką. To motto naszej kampanii, bo niestety często z braku czasu, zajmujemy dzieci elektroniką, co skutkuje hamowaniem ich rozwoju motorycznego. Postanowiliśmy wyjść temu zjawisku naprzeciw. Chcemy pozytywnie oraz kreatywnie wykorzystać czas jaki codziennie spędzają w przedszkolach nasze pociechy. Dlatego dla chętnych placówek zorganizujemy warsztaty, które pobudzą ich dłonie do aktywności. Poza tym, być może część zabaw będą mogły wykorzystać w domu zamiast sięgać po smartfon czy tablet ? wyjaśnia Dominika Kopycka, Pełnomocnik Zarządu ds. rozwoju sprzedaży w ACTION S.A.

W intrenecie na stronie https://www.ruszreka.pl/ znajdują się bazowe informacje o kampanii, czy fotorelacje z warsztatów. Natomiast na stronie activejet.pl w zakładce Blog https://www.activejet.pl/blog dostępne są felietony wokół tematu motoryki u dzieci. Oprócz strony i bloga, można znaleźć nas również w mediach społecznościowych ,,Rusz ręką? (Instagram, Youtube).

– Z uwagi na duże zainteresowanie projektem, obecnie jesteśmy na etapie poszukiwania nie tylko przedszkoli, które już się do nas zgłaszają, ale przede wszystkim partnerów chcących razem z nami tworzyć i rozwijać akcję ?Rusz ręką?. Kampania ta powstała przede wszystkim z potrzeby wsparcia dziecięcego rozwoju. Mocno wierzę, że ten cel znany jest wielu firmom i instytucjom, które codziennie docierają do świata dzieci. Jeśli tylko mają oni ochotę podjąć się tej misji – zapraszamy. Jesteśmy pewnie, że uśmiech i szczęście dziecka będą dla nich najlepszym potwierdzeniem, że warto robić dziś biznes z ludzką, społeczną twarzą ? zapewnia Dominika Kopycka.

O pomysłodawcy kampanii ?Rusz ręką?

Inicjatorem kampanii jest Activejet – polska marka materiałów eksploatacyjnych do drukarek, przede wszystkim tuszów i tonerów. Od początku swojej działalności, czyli od 2002 r. wspiera ona inicjatywy społeczne i sportowe. W latach 2012-2013 logo Activejet widniało na koszulkach piłkarzy Legia Warszawa. Od 2014 r. do końca 2016 r. marka ta była także sponsorem strategicznym zawodowej grupy kolarskiej VERVA Activejet Team. Obecnie marka w ramach kampanii ,,Rusz ręką? chce dołożyć swoją cegiełkę w budowaniu świadomości o prawidłowym rozwoju dzieci w oparciu o wspomaganie aktywności motorycznych u najmłodszych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.