Zbawienne skutki oddania obwodnicy Marek

Obwodnica Marek (fragment drogi ekspresowej S8) była jedną z najważniejszych inwestycji, która pozwoliła na odkorkowanie miasta i wyrzucenie ruchu tranzytowego z centrum. W grudniu 2017 r. pierwsze samochody pomknęły z Marek do Radzymina nową, szeroką i wygodną trasą.

Policyjne statystyki wyraźnie wskazują zwiększoną liczbę zdarzeń drogowych przed oddaniem trasy S8 – zarówno pod względem liczby wypadków jak i kolizji. Tylko w 2016 r. policjanci odnotowali 10 wypadków drogowych, w których śmierć poniosła 1 osoba, a rannych zostało 13 osób. Do grudnia 2017 r., a więc do chwili oddania do użytku obwodnicy, doszło do 7 wypadków z jedną ofiarą śmiertelną i 10 rannymi. Rok 2021 i 2022 (do 1 grudnia) przyniósł tylko po dwa wypadki. Nie było ofiar śmiertelnych, zanotowaliśmy odpowiednio 3 i 6 rannych.
Również liczba kolizji zdecydowanie spadła. W 2016 r. policja zanotowała 447 takich zdarzeń, w 2022 r. – 182.

Oddanie do użytku obwodnicy Marek w znacznym stopniu przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego – ocena komisarz Marcin Zdunek z wołomińskiej drogówki.

Policjanci apelują o rozsądek na drodze i przestrzeganie przepisów drogowych. Stawką jest nie tylko odpowiedzialność prawna, ale przede wszystkim zdrowie i życie.

Szczegółowe informacje liczbowe zdarzeń drogowych przedstawia poniższa tabela.

Rok Wypadki Zabici Ranni Kolizje
2016 10 1 13 447
2017 (do 22.12) 7 1 10 261
2017 (od 23.12) 0 0 0 6
2018 9 1 9 163
2019 5 0 6 207
2020 4 0 4 190
2021 2 0 3 174
2022 (do 1.12) 2 0 6 182

O obwodnicy Marek

Mieszkańcy i samorząd Marek przez wiele lat zabiegali o realizację tej inwestycji. W 2009 r. lokalni społecznicy zorganizowali akcję na rzecz budowy obwodnicy. Określano ją mianem „cukierkowej”, bo stojących w korku kierowców częstowano łakociami – na osłodę, że muszą tracić czas w korkach w Markach. Owocem akcji było zebranie 11 tys. podpisów pod petycją na rzecz realizacji obwodnicy. Głos mieszkańców został wysłuchany przez rządzących. Pierwsze prace ruszyły wiosną 2015 r. Pod koniec 2017 uzyskano przejezdność trasy.

Ważnym elementem kontraktu budowy obwodnicy Marek był również remont Alei Marszałka Piłsudskiego. Prace zakończyły się zimą 2019 r. Wykonawca robót naprawił m.in. studzienki kanalizacyjne, wzmocnił mosty i ułożył nową nawierzchnię asfaltową.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Motocykl zderzył się z polonezem i wylądował w rowie z wodą

Od poważnego wypadku na DW 636 w miejscowości Sitne (gmina Jadów) rozpoczęła się majówka na drogach powiatu wołomińskiego. 1 maja tuż przed godziną [...]
0 komentarzy

Toyota dachowała pomiędzy drzewami i nad ścieżką rowerową. Kierowca miał dużo szczęścia.

Wieczorem 30 kwietnia pędzący, ulicą Graniczną w Wołominie, młody mężczyzna stracił nagle panowanie nad autem i wypadł z drogi. Samochód zacząć koziołkować, przeleciał [...]
0 komentarzy
Tłuszcz - bezpłatny transport w dniu wyborów samorządowych

Radzymin – od 6 maja zmiany w rozkładach jazdy linii R oraz uruchomienie linii R8 (Radzymin-Wołomin)

Od poniedziałku, 6 maja 2024 roku, wchodzą w życie zmiany w kursowaniu gminnych autobusów linii R. Poniżej przedstawiamy najważniejsze modyfikacje: Nowa linia R8: [...]
0 komentarzy
Dzień Strażaka – święto lokalnych bohaterów

Dzień Strażaka – święto lokalnych bohaterów

Na Mazowszu jest prawie 60 tysięcy druhen i druhów zrzeszonych w 1947 jednostkach OSP. Dbają o bezpieczeństwo mieszkańców i codziennie udowadniają, że strażakiem [...]
0 komentarzy

Czołowe zderzenie motocyklisty z osobówką

Do bardzo niebezpiecznego zdarzenia doszło w sobotę w Nowym Bosewie. Motocyklista, wykonując manewr wyprzedzania doprowadził do czołowego zderzenia z osobówką. Motocykl którym się [...]
0 komentarzy

Jedno przemyślenie nt. „Zbawienne skutki oddania obwodnicy Marek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.