Wykonawca rozbudowy skrzyżowania ul. Wileńskiej, Al. Niepodległości i ul. Szosa Jadowska (DW634/635), realizowanej przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie 7 lutego wprowadził czasową organizację ruchu.


Najważniejsze zmiany:
- Zamknięte zostaną dwa wloty skrzyżowania:
od strony Warszawy (DW634),
od strony miejscowości Duczki.
Objazdy:
- Wyznaczono objazd przez miejscowości Duczki, Zagościniec i Czarną (zgodnie z rysunkiem nr 2).
- Na terenie Wołomina objazdy poprowadzą ulicami Wileńską, Reja i Lipińską.
- Ruch wahadłowy na kierunku Aleja Niepodległości (DW635) – ul. Wileńska będzie prowadzony za pomocą sygnalizacji świetlnej. Długość odcinka wahadłowego wyniesie 250 m.
Wszystkie roboty na samym skrzyżowaniu będą wykonywane połówkowo, co pozwoli na zachowanie częściowej przejezdności.
Czas trwania prac:
Wykonawca ma czas na zakończenie remontu do końca 2025 roku.


Co będzie zrobione?
Plany są ambitne. Najpierw wykonawca zdejmie starą nawierzchnię i elementy drogowe, żeby móc wykonać nowe konstrukcje jezdni, zjazdów, chodników, ciągu pieszo-jezdnego. Spośród 78 zainwentaryzowanych na placu budowy drzew tylko 16 zostanie usuniętych, w tym nielubiane topole, ale też lubiane akacje i lipy; reszta pozostanie na swoich dotychczasowych miejscach. Przebudować trzeba kanalizację deszczową z wpustami ulicznymi, sieć telekomunikacyjną, gazociąg, sieć elektryczną niskiego i średniego napięcia, wodociąg, zbudować oświetlenie, wykonać elementy stałej organizacji ruchu.
Rozbudowa skrzyżowania obejmuje poszerzenie wlotów dróg, wybudowanie azyli dla pieszych, budowę chodników, odcinka drogi rowerowej i zjazdów oraz wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, oznakowania pionowego i poziomego na skrzyżowaniu i na odcinkach przyległych ulic – wyjaśnia Igor Sulich, radny Sejmiku Wojewódzkiego. – Podstawowym zadaniem przedmiotowej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa, komfortu i warunków ruchu drogowego.
Na skrzyżowaniu tym będzie zastosowane najnowocześniejsze rozwiązanie. Projektuje się sygnalizację świetlną akomodacyjną, która opiera się na wykorzystaniu szeregu detektorów przekazujących do sterownika stany poszczególnych wlotów. Sterownik ten odpowiada za wydłużenia bądź skrócenia sygnału zielonego z wydzielonymi fazami do skrętu w lewo.
Na każdym wlocie przewiduje się 2 pasy, do skrętu w lewo o szerokości 3,25-3,5 m oraz do jazdy na wprost i skrętu w prawo o szerokości 3,25-3,50m oraz wyspy dzielące na wszystkich wlotach o szer. 2,5m.
Chodnik będzie znajdował się z dwóch stron, zajmie on 2-3,5 m. Przy ul. Szosa Jadowska, po stronie południowej projektuje się ścieżkę pieszo-rowerową o szerokości 4 m.
Długość odcinków ulic do przebudowy drogi wynosi ok. 510 m, jeśli uwzględni się samo skrzyżowanie i wloty ulic z czterech stron. Lewoskręty będą miały długość: 20m we wlocie północnym, 47,10m w południowym, 23,20m w zachodnim i 62m we wschodnim.
W sumie zostanie wykonanych 4948m2 jezdni i wysp dzielących, 3115m2 chodników dla pieszych i rowerów oraz 1603m2 zieleni.
Więcej wiadomości z Mazowsza
Zderzenie busa przewożącego 9 osób w tym 2 dzieci z samochodem osobowym
Zderzenie czołowe osobówek w Klembowie – dwie osoby trafiły do szpitala
Na S8 dostawczak wjechał w bariery – 5 osób zostało poszkodowanych
Kierowca odpowie przed sądem za wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych…radiowozu
Poszukujemy świadków potrącenia pieszego
Zderzenie dwóch osobówek z łosiem na DK50
Zderzenie trzech osobówek w Sochaczewie. Dwie osoby trafiły do szpitala.
Zderzenie trzech samochodów na DK50. Jedno z aut dachowało.
Potrącenie pieszej na krajowej 62. Kobieta w stanie ciężkim została przetransportowana LPR do szpitala
Nielegalna broń i narkotyki – dwóch mężczyzn w rękach policji
Do 20 lat więzienia grozi kierowcy, który śmiertelnie potrącił 78-letnią rowerzystkę, a potem uciekł
„Pomóż nam ich znaleźć” – kampania Europolu i sieci ENFAST
Czołowe zderzenie osobówek w Adamowej Górze
Areszt za ciężkie uszkodzenie ciała ze skutkiem śmiertelnym

