Przedłużenie ważności Radzymińskich Kart Mieszkańca

1 lipca 2019 r. to data graniczna, od której rozpoczyna się okres utraty ważności pierwszych Radzymińskich Kart Mieszkańca, wydanych dwa lata temu. Wraz z upływem czasu, utrata ważności będzie dotyczyła kolejnych kart ze względu na ustalony przez Gminę Radzymin, dwuletni okres ważności. UMiG Radzymin będzie z odpowiednim wyprzedzeniem informować SMS-em lub wysyłając wiadomość o zbliżającym się terminie utraty ważności posiadanej karty tych mieszkańców, którzy jeśli zostawili telefon kontaktowy lub adres mailowy.

Przedłużenie ważności RKM wiąże się z wydaniem nowej karty według nowego wzoru. Związany jest on zawartym z ZTM Warszawa porozumieniem oraz możliwością kodowania na niej biletu metropolitalnego z najwyższymi możliwymi zniżkami.

 

Termin ważności karty można sprawdzić na stronie www.rkm.radzymin.pl w zakładce ?Ważność karty?, przykładając ją do czytnika umieszczonego np. w autobusie komunikacji gminnej ?R?,  na pływalni OSiR ?Huragan? w Wołominie, lub osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy.

Osoby, które chcą nadal korzystać z ulg przysługujących posiadaczom kart, proszone są o złożenie wniosku o nową kartę. W tym celu należy okazać potwierdzenie rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Wołominie na rzecz Gminy Radzymin lub inny wymagany dokument*.

Wnioski o wydanie nowej karty można składać online na www.rkm.radzymin.pl oraz w Urzędzie Miasta i Gminy Radzymin, pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin 3 piętro, pokój 33 lub w budynku przy ulicy Konstytucji 3 Maja 19 w godzinach:

poniedziałki – 10.00-19.00
wtorki, środy, czwartki – 8.00-16.00
piątki – 8.00-15.00

Utrata ważności posiadanej  karty może skutkować wstrzymaniem wypłaty świadczeń długookresowych, takich jak np. Bon Malucha.. Nieważna Radzymińska Karta Mieszkańca to także m.in. utrata możliwości bezpłatnych przejazdów gminnymi liniami autobusowymi R i N oraz liniami L40 i L45 należącymi do ZTM Warszawa oraz brak możliwości zakodowania biletu metropolitarnego.

Termin ważności nowych kart także wynosi dwa lata.

*Wnioskodawca zobowiązany jest przy składaniu wniosku przedstawić do wglądu jeden z poniższych dokumentów:

1) kserokopię pierwszej strony PIT z oryginalną prezentatą Urzędu Skarbowego w Wołominie;

2) jeśli podatek za rok poprzedzający złożenie wniosku rozliczono przez Internet, należy załączyć pierwszą stronę wydrukowaną   oraz wydrukowane UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru) ? PIT wraz z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem   dokumentu UPO. W przypadku braku numeru niezbędne jest okazanie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego lub okazanie pierwszej strony PIT poświadczonej przez Urząd Skarbowy w Wołominie;

3) dokument potwierdzający odprowadzanie składek na ubezpieczenie społeczne rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego na terenie gminy Radzymin;

4) zaświadczenie o obowiązku rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w urzędzie skarbowym wskazanym przez pracodawcę odrębnymi przepisami;

5) zaświadczenie lub równoważny dokument o zarejestrowaniu w Urzędzie Pracy w Radzyminie, nie starszy niż 1 miesiąc;

6) kserokopię decyzji o pobieraniu świadczenia pielęgnacyjnego lub innego świadczenia równorzędnego;

7) kserokopię aktualnej legitymacji szkolnej lub studenckiej (osoby pełnoletnie do ukończenia 26. roku życia – uczące się lub studiujące);

8) w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko – dokumenty potwierdzające samotne wychowywanie dziecka;

9) w przypadku niepracujących małżonków osób uprawnionych ? dokumenty potwierdzające uprawnienia do posiadania Karty przez uprawnionego współmałżonka oraz oświadczenie o pozostawaniu bez pracy.

Źródło: UMiG Radzymin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.