Ścieżka rowerowa przy DW 631 w Zielonce

  Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego [su_posts posts_per_page="5" tax_term="3" offset="1" order="desc"]

Ścieżka rowerowa, która biegnie wzdłuż rzeki Długiej to popularna i komfortowa trasa dla rowerzystów. Jest jednak jedno miejsce, które wciąż stwarza niebezpieczeństwo – ścieżkę przecina Droga Wojewódzka nr 631, która nie daje możliwości zgodnego z prawem przekroczenia trasy.

By przekroczyć tę ruchliwą trasę, rowerzyści muszą zjechać ze ścieżki do przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną przy skrzyżowaniu z ulic Powstańców i Mazurskiej. Niestety nie jest to opcja wygodna i wielu rowerzystów przekracza trasę niezgodnie z przepisami, przecinając ją w śladzie ścieżki. Niestety taki stan i brak odpowiedniej infrastruktury jest powodem wielu sytuacji stanowiących zagrożenie życia i zdrowia korzystających ze ścieżki rowerowej poprowadzonej po wale rzeki Długiej.

Zapewnienie odpowiedniej infrastruktury w tym miejscu stało się jednym z wielu priorytetów Miasta w zakresie projektu modernizacji drogi wojewódzkiej nr 631, opracowywanego przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Po rozpoczęciu kadencji i przejrzeniu inwestycji prowadzonych lub planowanych do realizacji w granicach naszego miasta przez zewnętrzne podmioty, podjęliśmy aktywne działania, by projekt modernizacji drogi wojewódzkiej został dostosowany do realnych potrzeb mieszkańców Zielonki. Postulowaliśmy o wpisanie do koncepcji 5 zmian, w tym zjazdu na działkę przy cmentarzu tak, by móc w przyszłości wybudować na niej parking, budowy przejścia podziemnego z ul. Długiej na cmentarz, wyjazdu z ul. Wiejskiej oraz budowy tunelu ze ścieżką rowerową pod drogą, który połączyłby ścieżkę rowerową w ul. Nadrzecznej z ul. Kujawską.
Niestety opracowywanie koncepcji było już na takim etapie, że nasze postulaty były niemożliwe do ich uwzględnienia przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Jak często nam wskazywano, na postulaty był czas w początkowym etapie opracowania, a to niestety zostało zaniedbane. Nie zaniechaliśmy jednak naszych działań i dzięki temu uwzględniono w koncepcji zjazd na działkę, na której w przyszłości powstanie parking przy jedynym cmentarzu w Zielonce. Aktualnie nadal aktywnie działamy by inwestor uwzględnił jeszcze jeden postulat możliwy do zrealizowania na tym etapie, tj. budowę tunelu ze ścieżką rowerową pod drogą wojewódzką, który połączyłby ścieżkę na wale rzeki Długiej w ul. Nadrzecznej z ul. Kujawską – k
omentuje Burmistrz Miasta Zielonka Kamil Michał Iwandowski

Propozycją, która będzie rozwiązaniem bezpiecznym jest budowa tunelu w śladzie ścieżki, przy mostku na rzece Długiej. W ramach naszych działań przygotowaliśmy koncepcję przebiegu tunelu w dwóch wariantach. Z naszych analiz wynika, iż zaproponowane przez nas rozwiązanie jest możliwe do realizacji w momencie przebudowy drogi wojewódzkiej.

Proces nie jest łatwy, opiera się na współpracy z biurami projektowymi, wymaga synchronizacji terminów uzyskiwania zezwoleń, kompletnego powiązania odrębnych dokumentacji projektowych i połączenia wszystkich działań w jedno zadanie inwestycyjne.

W tym konkretnym przypadku priorytetowe jest bezpieczeństwo mieszkańców ? rowerzystów poruszających się nową ścieżką rowerową na wale rzeki Długiej. Już dziś zauważamy ogromny problem związany z łamaniem zasad bezpieczeństwa i przechodzeniem przez drogę wojewódzką nr 631 w niedozwolonym miejscu. Niestety taki proceder jest powtarzany wielokrotnie każdego dnia zarówno przez osoby starsze jak i niestety dzieci. W związku z tym niebezpiecznym miejscem (zakończeniem ścieżki rowerowej niemalże na krawędzi DW 631) oraz zauważalnym procederem, koniecznym wydaje się zaprojektowanie bezpiecznego przejazdu w formie tunelu pod mostem – informuje ratusz

Obecnie Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich analizuje opracowane i przekazane przez Miasto dwa warianty przebiegu tunelu pod drogą wojewódzką. Wiele wskazuje na to, iż działania Miasta przyniosą założone pozytywne rozwiązanie ? wpisanie do koncepcji budowy tunelu ze ścieżką rowerową. Ponadto, Miasto ze względu na tak niebezpieczny obszar, zaoferowało możliwość współfinansowania tego rozwiązania. Sprawa jest na tyle priorytetowa, iż oprócz prac koncepcyjnych realizowanych przez Miasto, składania postulatów, jest również poruszana przez Burmistrza i urzędników miejskich na każdym spotkaniu roboczym w Mazowieckim Zarządzie Dróg Wojewódzkich.

Tak, jak miało to miejsce w przypadku wpisania do koncepcji modernizacji drogi wojewódzkiej zjazdu na przyszły parking przy cmentarzu, tak i teraz liczymy, iż  wnioski UM Zielonka  przyniosą oczekiwane rezultaty.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Zapisz się na XV Memoriał Królaka w Warszawie!

W środę 1 maja 2024 (Święto Pracy) na terenie Toru Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie odbędzie się XV Memoriał Stanisława Królaka 2024. Na [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim, Wyszkowskim, Ostrowskim, Węgrowskim i Sokołowskim

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

W dniach od 19 do 29 kwietnia planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego. Obszar Data rozpoczęcia Data zakończenie [...]
0 komentarzy
W Ząbkach się opłaca

W Ząbkach się opłaca

Nie rozliczyłaś/rozliczyłeś jeszcze PIT-a za 2023 rok? Czasu pozostało coraz mniej, bo tylko do 30 kwietnia 2024!  Zobacz, co dzięki Twoim podatkom, zostało [...]
0 komentarzy

Wołomiński gang samochodowy rozbity przez grupę ORZEŁ

Stołeczni policjanci grupy Orzeł, zwalczający przestępczość samochodową zatrzymali 8 osób, zajmujących się kradzieżami i paserstwem pojazdów. Policjanci zlikwidowali dwie „dziuple”, w których odbywał [...]
0 komentarzy
Wołomin - zmiana trasy linii L37 od 17 kwietnia

Wołomin – zmiana trasy linii L37 od 17 kwietnia

W związku z powiadomieniem wykonawcy o zamknięciu DW 634 w Turowie, a co za tym idzie likwidacją możliwości zawracania autobusów linii L37 trójkątem [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.