06. Bezpieczne skrzyżowanie

W tym roku oddano do użytku kładkę i zmodernizowano skrzyżowanie w Słupnie. Przygotowania do budowy skrzożowania i kładki w Słupnie trwały od wielu lat. Mieszkańcy nie wierzyli już w możliwość ich realizacji. – Na spotkaniu jakie mieliśmy w szkole rok temu trudno było przekonać uczestników, że wszystko jest na dobrej drodze – wspomina Janusz Piechociński, przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury.

– Wcześniej ileś raz im już obiecywano, że bezpieczeństwo zostanie poprawione i na dobrą sprawę nigdy tak się nie stało. Ludzie na tym spotkaniu nie chcieli słyszeć o tym co się będzie na drogach robiło. Ich interesowało tylko to co będzie się u nich działo – wspomina Janusz Piechociński, przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury.
Miejsce przy szkole, gdzie zainstalowano sygnalizację, to jedno z niebezpieczniejszych miejsc w miejscowości Słupno i w powiecie wołomińskim. Tu na przestrzeni lat wielokrotnie dochodziło do tragicznych w skutkach wypadków. – Dziś można być zadowolonym z tego, że obietnice jakie wtedy złożyliśmy mieszkańcom wspólnie z burmistrzami Radzymina: Zbigniewem Piotrowskim i Andrzejem Siarną zostały zrealizowane. Dobrze jest, że skrzyżowanie to zostało unowocześnione, bo prawdopodobieństwo, że w starym układzie ktoś tu zginie było bardzo wysokie. Jednak nawet to co tu zrobiono nie może uchronić całkowicie przed niebezpieczeństwem. Ktoś zawsze może popełnić błąd. 2/3 (z trzystu kilku – 204) wypadków na drogach wojewódzkich i krajowych na Mazowszu są to wypadki w 8 powiatach podwarszawskich, głównie na wyjazdówkach – mówi Piechociński.
Zaczęły się również prace nad Węzłem Wołomińska (pisaliśmy na ten temat w poprzednim numerze), który ma rozwiązać zejście z drogi krajowej
nr 8 o charakterze ekspresowym na drogi gminne i powiatowe. – Jest to zadanie szacowane na kilkanaście milionów złotych. Powinni w nim uczestniczyć również ci, którzy planują na terenie Radzymina i Wołomina inwestować. To zadanie, szczególnie im, tworzy nowe możliwości rozwojowe. Takie deklaracje już padły. Spotkań na temat koncepcji tej inwestycji odbyło się kilka. Jeśli uda się przejść wszystkie uzgodnienia, to węzeł ten zostanie włączony do modernizacji trasy S 8 na odcinku Radzymińskim, co będzie robione w przyszłym roku. Bezpieczny, bezkolizyjny węzeł drogowy w tym miejscu ma szansę powstać za dwa lata – opowiada przewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury.
Teresa Urbanowska