Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD na dłużej

Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD na dłużej

Ta informacja ucieszy pasażerów jeżdżących pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej w stolicy i w aglomeracji warszawskiej. Przez kolejne lata będą korzystali z – działającego już od 20 lat – jednego biletu obowiązującego w Warszawskim Transporcie Publicznym oraz w pociągach Kolei Mazowieckich i WKD.

Dzięki ofercie wspólnego biletu ZTM-KM-WKD pasażerowie z biletem ZTM:

  • dobowym lub dłuższym (czyli biletem 3-dniowym, weekendowym, 30-lub 90-dniowym),
  • biletem seniora,
  • biletem dla dzieci z rodzin posiadających troje dzieci lub uprawnienia do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w Warszawie,

mogą jeździć pociągami Kolei Mazowieckich oraz Warszawskiej Kolei Dojazdowej w określonej strefie – bez konieczności kupowania dodatkowego biletu na pociąg.

Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD to nie tylko wygoda w codziennych podróżach, ale także wymierne korzyści finansowe – rocznie można zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Nie bez znaczenia jest również aspekt ochrony środowiska – transport szynowy uznawany jest za najbardziej ekologiczny – mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektorka Zarządu Transportu Miejskiego m.st. Warszawy.

Tanio i z jednym biletem

Kolejne umowy z Kolejami Mazowieckimi i Warszawską Koleją Dojazdową zostały zawarte na trzy lata – od 1 kwietnia 2025 roku do 31 marca 2028 roku. Wartość porozumienia z Kolejami Mazowieckimi to ponad 828 mln złotych brutto (w tym roku ponad 206 mln zł brutto), a z WKD – 66 mln zł brutto (z czego w tym roku ponad 15 mln zł brutto).

Podpisana dzisiaj umowa zapewnia kontynuację oferty „Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD” na kolejne trzy lata. Dzięki niej pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego nadal będą mogli korzystać z przejazdów pociągami Kolei Mazowieckich w ramach jednego biletu. Nasza spółka cały czas inwestuje w zakup nowoczesnych, ekologicznych pojazdów. Ostatnio podpisaliśmy umowę na zakup kolejnych 14 ezt ER160 FLIRT 3. Nasze działania doceniają podróżni. W ubiegłym roku z usług przewozowych KM skorzystała rekordowa liczba pasażerów  w historii spółki – ponad 64,8 mln osób – zaznacza Robert Stępień, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich.

Na podstawie nowego porozumienia pasażerowie będą mogli korzystać z oferty wspólnego biletu ZTM-KM-WKD w pociągach Kolei Mazowieckich na terenie aglomeracji, ograniczonym stacjami (przystankami osobowymi): Warszawa Ursus Niedźwiadek, Warszawa Gołąbki, Warszawa Choszczówka, Warszawa Wola Grzybowska, Warszawa Zacisze – Wilno, Warszawa Mokry Ług, Warszawa Falenica, Warszawa Jeziorki, Warszawa Lotnisko Chopina – na podstawie biletów ważnych w 1. strefie biletowej; oraz na odcinkach leżących w drugiej strefie biletowej ZTM:

  • Warszawa Ursus Niedźwiadek – Pruszków,
  • Warszawa Gołąbki – Płochocin,
  • Warszawa Choszczówka – Legionowo Przystanek,
  • Warszawa Choszczówka – Legionowo Piaski,
  • Warszawa Zacisze – Wilno – Zagościniec,
  • Warszawa Mokry Ług – Zagościniec,
  • Warszawa Wola Grzybowska – Sulejówek Miłosna,
  • Warszawa Falenica – Otwock Śródborów,
  • Warszawa Jeziorki – Zalesie Górne,
  • Legionowo Przystanek – Legionowo Piaski,

na podstawie biletów ważnych w 1. i 2. lub 2. strefie biletowej ZTM.

Dodatkowo bilety jednorazowe przesiadkowe i czasowe honorowane będą w pociągach KM obsługujących połączenia kolejowe z Lotniskiem Chopina, wyłącznie na odcinku Warszawa Płudy – Warszawa Lotnisko Chopina.

Z pociągów Warszawskiej Kolei Dojazdowej można korzystać na obszarze ograniczonym stacjami Warszawa-Śródmieście WKD – Opacz.

W centrum Warszawy i na obrzeżach aglomeracji

Strefa obowiązywania wspólnego biletu ZTM-KM-WKD sięga kilkunastu kilometrów poza Warszawę. Mieszkańcy gmin sąsiadujących ze stolicą mogą dojechać do jednej ze stacji skomunikowanej z Warszawskim Transportem Publicznym i przesiąść się do tramwaju, autobusu, pociągu lub metra, którymi mogą „rozjechać się” po całej stolicy; zwłaszcza, że dzięki dopłatom gmin, mogą kodować Bilety Metropolitalne (30– lub 90–dniowe) w niższej cenie.

Zielono-białe pociągi mazowieckiego przewoźnika zatrzymują się w samym sercu Warszawy – na stacji Warszawa Śródmieście oraz w pobliżu stacji obydwu linii metra: Centrum, Dworzec Gdański, Stadion Narodowy, Dworzec Wileński, Młynów.

W stolicy pociągi KM są znakomitym dopełnieniem sieci Warszawskiego Transportu Publicznego – zarówno w centrum Warszawy jak i na jej obrzeżach – bo jeżdżą w Wawrze, Białołęce, Targówku, Ursynowie, Ursusie i Włochach. Połączenia KM uzupełniają się z warszawską Szybką Koleją Miejską – sięgają dalej w głąb województwa, a na wspólnych z SKM odcinkach tras, tam gdzie jest najwięcej pasażerów, pociągi na stacjach pojawiają się częściej.

Oferta wspólnego biletu ZTM-KM-WKD z Kolejami Mazowieckimi działa w aglomeracji warszawskiej od 2005 roku, czyli już 20 lat. Na początku współpraca obejmowała tylko jedną trasę, między Dworcem Wschodnim a Ursusem. To był strzał w dziesiątkę i już w następnym roku można było z jednego biletu korzystać na terenie całej Warszawy. Oferta przez cały czas się rozwijała i przyciągała coraz większą liczbę pasażerów z Warszawy i okolicznych miejscowości. W 2007 roku do porozumienia dołączyła Warszawska Kolej Dojazdowa, a stopniowo także podwarszawskie miejscowości, do których dojeżdżają Koleje Mazowieckie – wyjaśnia Katarzyna Strzegowska, dyrektorka ZTM.

W 2009 roku system objął wszystkie przystanki między Warszawą, a odpowiednio: Pruszkowem, Płochocinem, Chotomowem, Nieporętem, Zagościńcem, Sulejówkiem (Miłosna), Śródborowem oraz Zalesiem Górnym.

Integracja transportu publicznego to ważny element zachęcający pasażerów do rezygnacji z samochodu na rzecz środków komunikacji zbiorowej, w tym pociągów. Korzyści z wprowadzania takich rozwiązań są wielowymiarowe. Poza aspektem ekonomicznym, czyli tańszym podróżowaniem możemy przeciwdziałać zjawisku kongestii i ograniczać emisję dwutlenku węgla. Koleje Mazowieckie stawiają także na rozbudowę sieci dystrybucji biletów. W poprzednim roku uruchomiliśmy ich sprzedaż w serwisach Jakdojade, BILKOM i KOLEO – mówi Szymon Sobczak, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy Kolei Mazowieckich.

Nic dziwnego, że takie łączone podróże cieszą się dużą popularnością – w ramach oferty Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD z przejazdów koleją korzysta coraz więcej pasażerów.

Więcej informacji z Mazowsza

Największe polskie firmy wspierają edukację na Mazowszu

W województwie mazowieckim powstało najwięcej branżowych centrów umiejętności. Są to miejsca, w których szkoły zawodowe i technika przy wsparciu największych polskich firm tworzą [...]
0 komentarzy

Likwidujemy „białe plamy”! Rozwój opieki wczesnodziecięcej w województwie mazowieckim

Dostęp do usług opieki nad małymi dziećmi korzystnie wpływa na ich rozwój społeczno-emocjonalny i poznawczy. To także więcej możliwości kontaktów społecznych i uczenia [...]
0 komentarzy
Ponad 112 mln zł na inwestycje w mazowieckie szpitale dla wzmocnienia systemu ochrony ludności i obrony cywilnej

Ponad 112 mln zł na inwestycje w mazowieckie szpitale dla wzmocnienia systemu ochrony ludności i obrony cywilnej

Kontynuujemy działania na rzecz budowy kompleksowego systemu ochrony ludności i obrony cywilnej. Jednym z kluczowych elementów są inwestycje w mazowieckie szpitale uczestniczące w [...]
0 komentarzy
Mazowsze świętuje – 10. Edycja Mazowieckiej Marki Ekonomii Społecznej (MMES)

Mazowsze świętuje – 10. Edycja Mazowieckiej Marki Ekonomii Społecznej (MMES)

Dziesięć lat temu zrodziła się inicjatywa, która dziś stała się jedną z najważniejszych form promocji wartości społecznych, przedsiębiorczości i solidarności na Mazowszu. W [...]
0 komentarzy
Mazowiecka Gala Rozwoju Obszarów Wiejskich

Mazowiecka Gala Rozwoju Obszarów Wiejskich

Za nami wielkie święto mieszkańców obszarów wiejskich! Janina Ewa Orzełowska, członkini zarządu województwa mazowieckiego, wręczyła nagrody producentom serów zagrodowych oraz gminom za najlepsze [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.