Do 26-latka zadzwonił „pracownik” banku z informacją, że doszło do włamania na jego konto bankowe i właśnie wypłacane są jego pieniądze. Aby temu zapobiec polecono mu zainstalowanie aplikacji zdalnego pulpitu, która połączy „robota” z jego telefonem i zablokuje wykonywane transakcje, a pieniądze które już wypłacono może ubezpieczyć i zostaną mu zwrócone. Postępując zgodnie z instrukcją stracił 7 000 zł.
Do 26-latka z Siedlec zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika jego banku. Poinformował go, że doszło do włamania na jego konto bankowe i właśnie są wypłacane z niego pieniądze. Widniejący na wyświetlaczu numer był zgodny z numerem banku podanym na stronie.
Podczas rozmowy pracownik banku poinstruował mężczyznę, że może sam przeprowadzić operację „blokady” uniemożliwiającą wypłacenie jego pieniędzy. W tym celu musi zainstalować aplikację zdalnego pulpitu, która połączy jego telefon z robotem systemu bankowego, który zablokuje transakcje wykonywane na jego koncie. Mężczyzna zainstalował wskazaną aplikację i ją otworzył, po czym ukazała mu się witryna jego banku. Wtedy usłyszał od rozmówcy, że te pieniądze, które już zostały wypłacone możne ubezpieczyć i zostaną mu zwrócone, ale powinien wysłać sms-a na wskazany numer z pełnymi danymi swojej karty wraz z numerem CVC. Pracownik banku powiedział mu, że musi podać mu kod szybkiej płatności, co ten uczynił kilkukrotnie zgodnie z instrukcją, gdyż otrzymywał w tym czasie wiadomości sms o treści „potwierdź a twoje pieniądze będą ubezpieczone” więc te kody zatwierdzał sądząc, że ubezpiecza swoje pieniądze.
Na koniec rozmowy mężczyzna został poinformowany, że pieniądze zostaną mu na pewno zwrócone w najbliższych dniach przez ubezpieczalnię i ostrzegł go by nikomu o tym nie mówił, bo tych wyłudzeń mogły dokonywać osoby mu najbliższe. Gdy następnego dnia udał się do banku w celu zapytania o zwrot ubezpieczonych pieniędzy, dowiedział się że przedstawiona przez niego sytuacja była fikcją i oszustwem. W taki sposób stracił 7 000 zł.
Pamiętaj!
- Bank nigdy nie prosi o podanie kodu szybkiej płatności! Jeżeli taka sytuacja cię spotka to masz do czynienia z OSZUSTWEM!
- Jeżeli dostaniesz telefoniczną informację o wypłatach z twojego konta i konieczności przelania pozostałych środków na tzw. „konto bezpieczne” lub „konto techniczne” wiedz, że to OSZUSTWO!
- Zamiast kontynuować taką rozmowę rozłącz się i albo sam wybierz numer i zadzwoń na infolinię banku albo jeżeli masz możliwość udaj się osobiście do najbliższego oddziału i porozmawiaj z doradcą!
Bądź czujny i nie daj się oszukać.
Źródło: Policja Mazowiecka
Fot.: pixabay.com
Więcej wiadomości z Mazowsza
Terytorialna Służba Wojskowa na Mazowszu – dołącz do 5MBOT!
Czołowe zderzenie osobówek w Cybulicach Małych
Nieprawidłowy transport zatrzymany na S8
Obiecali uniwersalną protezę zębową. Przysłali zabawkowe zęby
Osobówka ścięła latarnię i wylądowała w rowie
Kradli jednoślady – złodziejski duet namierzony i zatrzymany
Trzech poszukiwanych mężczyzn zatrzymanych tego samego dnia
Pożar samochodu w Zielonce
Czarna seria wypadków z udziałem pieszych
Pożar pustostanu w Turowie
Pies przetrzymywany w brudzie, odchodach, w stanie rażącego wychudzenia i bez pokarmu, chory i pozbawiony opieki weterynaryjnej
Udaremniony przemyt papierosów balonem
Brawurowa prędkość i niebezpieczne manewry kierowców na S7
Nie wolno strzelać do dzików – przypomnienie zasad bezpieczeństwa
