Dlaczego Wesoła Lokomotywa

Z własnym programem, z profesjonalną kadrą pedagogiczną, stosującą nowoczesne metody wychowania i nauczania, które wspierają rozwój dziecka, tworzymy przedszkole twórcze, otwarte i przyjazne dla dzieci i ich rodziców ? mówi Halina Kuśnierz, dyrektor placówki Niepublicznego Przedszkola Wesoła Lokomotywa w Markach.

Podstawową formą uczenia się dzieci przedszkolnych jest zabawa i doświadczanie. Budynek Przedszkola Wesoła Lokomotywa został zaprojektowany specjalnie dla potrzeb małych dzieci. ? Organizujemy przestrzeń w taki sposób, aby wzbudzać ciekawość dziecka i pozytywne emocje, co prowadzi do sukcesu ? podkreśla dyrektor Kuśnierz.

Jednym z celów, jakie stawiane jest przed placówkami przedszkolnymi, jest dobre przygotowanie dziecka do szkoły.

Proces uczenia się w wieku przedszkolnym przebiega niewyobrażalnie szybko. ? Dla dzieci nauka jest zabawą i ogromnym pragnieniem. Jeżeli w tym czasie zapewnimy dziecku warunki do wszechstronnego rozwoju, to będzie to doskonała baza do dalszego kształcenia. Zrobimy wszystko, aby nasze dzieci miały doskonały start, rozpoczynając naukę w szkole ? uważa Halina Kuśnierz.

W materiałach promujących placówkę jej kierownictwo zapewnia: ? Będziemy wyzwalać i pielęgnować zainteresowania naszych dzieci. Dzieci uwielbiają tworzyć. Wkładają w swoje dzieła całą energię i uczucie. Każde dziecko jest inne, ma inne predyspozycje, zdolności i zainteresowania. Naszym zadaniem jest dostrzec je i rozwijać, aby nie zostały pominięte. Nierozwijane i niestymulowane mogą bezpowrotnie zaniknąć.

W obecnej rzeczywistości niezwykle ważne jest rozbudzanie zainteresowań i umiejętności językowych dzieci, jak też doskonalenie sprawności komunikacyjnej. Nie można przy tym zapominać, że nie mniej ważne jest sprawne posługiwanie się językiem ojczystym ? to jeden z fundamentów sukcesów szkolnych.

? Doświadczenia poszukujące (eksperyment, bezpośredni kontakt, wycieczki, wywiady, konstruowanie, spotkania z rówieśnikami, korespondencja), informacje zdobyte w drodze osobistego doświadczenia, któremu towarzyszą emocje, są niezapomniane. Tworzą bazę do rozwijania ich oraz samodzielnej pracy w zakresie matematyki, geografii, przyrody, fizyki i chemii. Kolejny raz potwierdza się przysłowie: ?Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał? ? wyjaśnia dyrektor Wesołej Lokomotywy.

Bez wątpienia dla maluchów ważna jest rodzinna atmosfera i małe kameralne grupy.

? Dołożymy starań, aby nasze dzieci czuły się członkami małej społeczności. Sprawimy, że będą bezpieczne, dowartościowane, szczęśliwe, zadowolone z własnych odkryć i dokonań ? mówi nasza rozmówczyni. Dyrekcja placówki reklamując swoje usługi, zapewnia: ? Będziemy komunikować się z dziećmi w niekonwencjonalny sposób. Metoda ta została opracowana przez amerykańskiego psychologa Marshalla Rosenberga. Dzieci będą otrzymywały pomoc w próbach wyrażania tego, co aktualnie myślą, czego potrzebują i co przeżywają, ale też będą się uczyć sztuki słuchania innych. Chcielibyśmy, aby rodzice włączyli się do tego rodzaju komunikacji. Z myślą o rodzicach przedszkole będzie prowadzić dla nich szkolenia i warsztaty. Będziemy również podpowiadać, jak radzić sobie z wychowaniem własnych pociech w trudnych sytuacjach.