Dlaczego Wesoła Lokomotywa?

Podstawową formą uczenia się dzieci przedszkolnych jest zabawa i doświadczanie. Budynek przedszkola ?Wesoła Lokomotywa? został zaprojektowany specjalnie dla potrzeb małych dzieci. – Organizujemy przestrzeń w taki sposób, aby wzbudzać ciekawość dziecka i pozytywne emocje, co prowadzi do sukcesu ? podkreśla dyrektor Halina Kuśnierz.

Proces uczenia się w wieku przedszkolnym przebiega niewyobrażalnie szybko. – Dla dzieci nauka jest zabawą i ogromnym pragnieniem. Jeżeli w tym czasie zapewnimy dziecku warunki do wszechstronnego rozwoju to będzie to doskonała baza do dalszego kształcenia. Zrobimy wszystko, aby nasze dzieci miały doskonały start rozpoczynając naukę w szkole.

Staramy się wyzwalać i pielęgnować zainteresowania naszych dzieci. Każde dziecko ma inne predyspozycje, zdolności i zainteresowania. Naszym zadaniem jest dostrzec je i rozwijać, aby nie zostały pominięte. Nie rozwijane i nie stymulowane mogą bezpowrotnie zaniknąć. Tak, jak to ma często miejsce przy uzdolnieniach matematycznych.

Powszechnie przyjmuje się, że uzdolnienia matematyczne są rzadkie i wykazują się nimi tylko niektórzy starsi uczniowie. Jednak z przeprowadzonych badań wynika, iż około 2/3 badanych dzieci w przynajmniej jednym obszarze działalności matematycznej wykazuje się wysokimi kompetencjami. Oznacza to, że zdecydowana większość starszych przedszkolaków i małych uczniów jest obdarzona uzdolnieniami matematycznymi. W tej grupie są także dzieci wybitnie uzdolnione.

Niestety dzieci, które wyróżniają się łatwością uczenia się matematyki oraz zdecydowanie wyższym poziomem wiadomości i umiejętności nie są wspierane w większości przedszkoli.

Przedszkole Niepubliczne ?Wesoła Lokomotywa? , jako jedno z nielicznych przedszkoli w Polsce będzie rozwijało i pielęgnowało zarysowujące się już u małych dzieci uzdolnienia matematyczne.

Bliskie jest nam hasło MATEMATYKA JEST WSZĘDZIE. Dzieci od najmłodszych lat ćwiczą poprzez zabawę umiejętności logicznego myślenia i konstruktywnego działania. Przeliczanie wszystkiego co spotykamy na drodze, kojarzenie kształtów z przedmiotami, system miar, czy też tożsamość własnego ciała podczas zabawy łączymy z językiem matematycznym dostosowanym do wieku dziecka.

Na początku maja 2015 roku otrzymaliśmy do realizacji program Pani Profesor Edyty Gruszczyk ? Kolczyńskiej w zakresie rozwijania uzdolnień matematycznych. Aby program ten mógł zakończyć się sukcesem podjęte zostały działania wspierające nauczycieli z naszego przedszkola. Działania te będą miały formę cyklicznych szkoleń w zakresie wspomagania rozwoju dzieci ze szczególnym uwzględnieniem rozwijania uzdolnień matematycznych. Dyrektor Przedszkola rozpoczęła studia podyplomowe przygotowujące do takiej działalności.

Na początku przeprowadzona zostanie diagnoza, aby dostosować proces uczenia się do rzeczywistych możliwości umysłowych dzieci. Pod koniec roku szkolnego przeprowadzona zostanie analiza edukacji matematycznej dzieci biorących udział w eksperymentalnym wdrożeniu tego programu. Mam nadzieję, że sukces zapoczątkowany w naszym przedszkolu będzie pielęgnowany w klasie pierwszej szkoły podstawowej.

W obecnej rzeczywistości niezwykle ważne jest również rozbudzanie zainteresowań i umiejętności językowych dzieci jak też doskonalenie sprawności komunikacyjnej. Dlatego z myślą o przyszłości naszych podopiecznych codziennie odbywają się zajęcia języka angielskiego. Nie można przy tym zapominać, że niemniej ważne jest sprawne posługiwanie się językiem ojczystym ? to jeden z fundamentów sukcesów szkolnych.

Kolejny raz potwierdza się przysłowie: ?Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał? – wyjaśnia dyrektor ?Wesołej Lokomotywy?.

Bez wątpienia dla maluchów ważna jest rodzinna atmosfera i małe kameralne grupy.

– Dokładamy starań, aby nasze dzieci czuły się członkami małej społeczności. Sprawiamy, że czują się bezpieczne, szczęśliwe, zadowolone z własnych odkryć i dokonań ? mówi nasza rozmówczyni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.