Słowo „hejt” to dżuma XXI wieku. Często wielu z nas spotkało się z nim w internecie, gdzie co i rusz można natrafić na niewybredne komentarze, bywa, że pisane z anonimowych kont.
„Prawie co siódmy dorosły Polak twierdzi, że osobiście doświadczył hejtu w internecie (m.in.: obrażania, wyzywania, wyśmiewania, poniżania). Badania dowodzą, że hejtujący stanowią dziś ok. 25 proc. wszystkich użytkowników Internetu. Jednak oczernianie, szkalowanie czy z pozoru niewinne, naszpikowane drobnymi złośliwościami komentarze nie dotyczą tylko sieci. Coraz częściej hejt dotyka osoby w szkole, miejscu pracy czy w rodzinie. Złośliwości, rozsiewanie nieprawdziwych informacji, a w skrajnych przypadkach nawet niszczenie efektów cudzej pracy prowadzi do wielu poważnych, często tragicznych konsekwencji, szczególnie wśród młodych ludzi” – czytamy na stronie poświęconej kampanii „Nie hejtuję, motywuję”.
Efekty są niestety tragiczne. Według organizatorów kampanii, Polska jest w czołówce krajów Unii Europejskiej pod względem prób samobójczych wśród nastolatków. Do najczęstszych przyczyn targnięcia się na życie wśród dzieci i młodzieży należą: depresja, stany lękowe i właśnie „hejt”.
Kampania „Nie hejtuję-motywuję” jest prowadzona od 2021 r. Jej inicjatorką jest Ilona Adamska, prezes fundacji „W zgodzie z sobą”. Dołączyło do niej liczne grono ambasadorów. Są wśród nich m.in. Weronika Rosati, Teresa Rosati, Piotr Kupicha, Katarzyna Pakosińska, Krystian Wieczorek, Jasiek Mela, Jacek Santorski i inni.
Patronat honorowy nad kampanią objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Sprawiedliwości oraz marszałkowie pięciu Województw: Mazowieckiego, Podkarpackiego, Dolnośląskiego, Pomorskiego i Podlaskiego.
Również miasto Marki dołożyło cegiełkę w propagowaniu tego projektu. Zostaliśmy partnerem tej ogólnopolskiej akcji i udostępniliśmy billboard w jednym z najczęściej uczęszczanych miejsc w Markach. Znajduje się on między kamienicami po zachodniej części Alei Piłsudskiego. Podróżując lub spacerując w tej okolicy koniecznie rzućcie na niego okiem! Dodatkowo, z inicjatywy rady rodziców, uczniowie z klas IV-VIII ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Kornela Makuszyńskiego w Markach wzięli udział w wartościowych warsztatach w ramach tej kampanii. – informuje ratusz
Więcej informacji z Marek
Magazyn kryzysowy w Markach. Nowe zaplecze dla ochrony ludności i obrony cywilnej
Marki – Zamknięcie parkingu obok urzędu miasta
Marki – Zbiórka dla schroniska na Jarmarku Świątecznym
Marki – Powiedz o tym komuś

