05. Nocnym autobusem ze Stolicy

Reforma warszawskich linii nocnych wchodzi w życie na przełomie maja i czerwca. Obejmie swoim zasięgiem również tereny powiatu wołomińskiego: Ząbki, Zielonkę i Marki. Wszystko wskazuje na to, że nocne linie dotrą też do Kobyłki i Wołomina.

We wtorek 22 maja Robert Perkowski, burmistrz Ząbek, podpisał kolejny aneks do umowy z Zakładem Transportu Miejskiego (ZTM) w Warszawie, dotyczący kursowania nocnych autobusów. – Chcemy, aby nocne autobusy w Ząbkach jeździły od początku czerwca. Będą to dwie linie – N60 i N61. Jedna będzie jechała w kierunku Zielonki, druga w kierunku Marek – powiedzial nam Perkowski.

W rozmowach z ZTM uczestniczą również władze Zielonki, Kobyłki i Wołomina. W Kobyłce temat przebiegu trasy linii nocnej stał się przedmiotem obrad na sesji rady w środę 23 maja. – Zaproponowaliśmy, aby trasa nocnego autobusu biegła od Zielonki, przez Maciołki do Kościoła św. Trójcy i dalej w kierunku stacji PKP Kobyłka – mówi Robert Roguski, burmistrz Kobyłki. – Od stacji w Kobyłce autobus pojedzie w stronę Armii Krajowej w Wołominie przez Geodetów do stacji Słoneczna, dalej ulicą Niepodległości i Wileńską w okolice sklepu GLOBI, gdzie na parkingu przed sklepem będzie miał pętlę. Stąd prosto ulicą Legionów skieruje się w stronę Warszawy – to przebieg trasy proponowany przez władze Wołomina.

Już w dniu 24 maja temat „nocnych” stanie na sesji Rady Miejskiej w Wołominie, gdzie radni upoważnią burmistrza do podpisania porozumienia pomiędzy gminami sąsiednimi i Gminą Warszawy. Jak zapewnia ZTM, autobus nocny mógłby dojeżdżać do Kobyłki i Wołomina już od sierpnia lub września. – Chcemy, aby było to możliwe jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego – zapewnia Jerzy Mikulski, burmistrz Wołomina.

Jak nas poinformowal Igor Krajnow, rzecznik ZTM, koszty obsługi komunikacyjnej, samorządy Kobyłki i Wołomina będą dzieliły między siebie. Oba miasta zobowiązały się również do zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów i kierowców autobusów poprzez zapewnienie patroli policji i straży miejskiej. Teraz to, czy „nocne” przyjadą do naszych miast, zależy w dużej mierze od decyzji radnych.

tur

13 przemyśleń nt. „05. Nocnym autobusem ze Stolicy

  1. To śmieszne! Autobusy w Kobyłce i Wołominie hahaha Przecież autobusy ZTM to nie autobusy dalekobieżne i nie powinny wyjeżdżać tak daleko poza Warszawę. I na dodatek w takie mafijne okolice. Co sie wyprawia na tym śiwcie! O zgrozo!

  2. „Człowieku” szkoda słów dla twojego komentarza…..jeśli nie rozróżniasz komunikacji miejskiej od dalekobieżnej…bosh

  3. Szanowni Państwo!

    Do Macieja Florczaka – poniżej zamieszczam jedną z informacji jaką regularnie otrzymujemy od
    Rzecznika Prasowego ZTM – wynika z niej, że nie jest prwadą to co Pan napisał w swoim pierwszym komentarzu

    „Choć reforma linii nocnych wchodzi w życie dopiero na przełomie maja i czerwca, Zarząd Transportu Miejskiego już teraz wdraża planuje kolejne zmiany w sieci nocnych połączeń podmiejskich. Autobusy nocne już od czerwca będą docierać do Chotomowa (Gm. Jabłonna) a od sierpnia lub września do Kobyłki i Wołomina.

    Mieszkańcy pierwszej z tych miejscowości uzyskają nocne połączenie ze stolicą już od 31 maja (od dnia wprowadzenia w życie reformy linii nocnych)! To wynik prowadzonych od kilku tygodni rozmów i ustaleń Dyrektora ZTM z władzami gminy Jabłonna. Dwa pierwsze kursy linii N63 z Dworca Centralnego (są cztery w trakcie każdej nocy: 0.15, 1.15, 2.15 i 3.15) dojadą do Chotomowa, a dwa ostatnie kursy z Legionowa (w sumie też są cztery: 0.55, 1.55, 2.42 i 3.42) będą również „zahaczały” o Chotomów.

    W praktyce będzie to wyglądało następująco:

    – Autobusy z Warszawy (o 0.15 i 1.15) pojadą trasą: JABŁONNA: Zegrzyńska, LEGIONOWO: Warszawska, Sowińskiego, Mickiewicza, Jagiellońska, Kościuszki, CHOTOMÓW: Piusa XI do pętli przy Strażackiej (bez postoju). Potem powrót do Legionowa. Na skrzyżowaniu ulic: Jagiellońskiej i Mickiewicza autobus skręci w Mickiewicza. Przystanek postojowy (końcowy) będzie przy wejściu do posterunku straży miejskiej przy ul. Mickiewicza.

    – Kurs z Warszawy o godz. 2.15 od skrzyżowania ulic: Sowińskiego i Mickiewicza pojedzie bezpośrednio do posterunku straży miejskiej na postój.

    – Kurs o 3.15 dojedzie tylko do pętli linii 723 przy ul. Sowińskiego.

    – Dwa pierwsze kursy z Legionowa do Warszawy (o 0.55 i 1.55) pojadą ulicami: Mickiewicza, Batorego, Krasińskiego, Jagiellońska, Piłsudskiego, Sowinskiego, Warszawska.

    – Dwa ostatnie (o 2.42 i 3.42) pojadą do Chotomowa ulicami: Mickiewicza, Batorego, Krasińskiego, Jagiellońska, Kościuszki, Piusa XI i z powrotem, Piusa XI, Kościuszki, Jagiellońska, Piłsudskiego, Sowińskiego, Warszawska.

    Linia nocna dotrze również, w poźniejszym terminie, do Kobyłki i Wołomina. Dziś przedstawiciele tych dwóch miast spotkali się z Dyrektorem ZTM Leszkiem Rutą. Autobus – przedłużonej linii N62 – mógłby dojeżdżac tam już najprawdopodobniej od sierpnia lub września. Do tego czasu radni Kobyłki, Wołomina i Warszawy będą musieli podjąć stosowne uchwały w sprawie zawarcia porozumienia. Nie wiadomo jeszcze dokładnie którędy autobus będzie kursował. Swoją propozycję tras władze tych dwóch gmin mają przedstawić do końca bieżacego tygodnia. Koszty obsługi komunikacyjnej oba samorządy będą dzieliły między siebie. Oba miasta zobowiązały się również do zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów i kierowców autobusów poprzez zapewnienie patroli policji i straży miejskiej.

    Pozdrawiam

    Igor Krajnow

    Rzecznik ZTM”

  4. Pani Tereso…. Powtarzam po raz kolejny do Zielonki (Wołomina) będzie dojeżdżało N62 co także wynika z Pani informacji od ZTM. Linia N60 nie istnieje

  5. Panie Macieju – Być może ma Pan rację, a może nie – nie wiem – muszę sprawdzić – informacje do artykułu pochodzą z kilku źródeł. Tę którą Pan cytuje otrzymałam od burmistrza Ząbek w dniu w którym podpisany został aneks do
    wcześniejszej umowy.

  6. Ale co tu sprawdzać skoro linia N60 nie istnieje a za tydzien do Zielonki ,będzie jeździło N62. Widocznie burmistrz Ząbek się pomylił , a ponadto na ich stronie internetowej jest napisane, że autobus nocny będzie jeździł co 4 godziny (co zmroziło mieszkańców Ząbek) a oczywiście chodziło o 4 autobusy co godzinę.

  7. oki – proponuję zawieszenie broni w sprawie nazw linii nocnych do czasu ich uruchomienia ;)

  8. Oczywiscie genialny jest rozkład N62,ale N61 też niezły

  9. Nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem….. Już jeżdżą.

Możliwość komentowania jest wyłączona.