4 lutego komisja zdecydowała o niewprowadzaniu czasowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich 634 i 635 (skrzyżowanie ul. Wileńskiej, Al. Niepodległości i Szosy Jadowskiej w Wołominie).
Termin kolejnego spotkania komisji nie jest jeszcze znany.
O informację dlaczego dziś nie została wprowadzona organizacja ruch poprosiliśmy Igora Sulicha Radnego Sejmiku Wojewódzkiego.
– Ze względu na zbyt niski poziom bezpieczeństwa wyjazdów z posesji znajdujących się w rejonie przebudowy skrzyżowania przedstawiciele Policji, po wizji lokalnej w terenie, podczas wprowadzania czasowej organizacji zgłosili zastrzeżenia. Uwagi te zostały przekazane wykonawczy i projektantowi. Prawdopodobnie w ciągu kilkunastu dniu możemy się spodziewać ponownego wprowadzenia poprawionej organizacji ruch na skrzyżowaniu DW634 i DW635 – zauważa Igor Sulich.
4 lutego miała się rozpocząć się czasowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich DW634 i DW635 w Wołominie (ul. Wileńska / Al. Niepodległości / ul. Szosa Jadowska). Taką informację kilka dni temu podał Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie, że przystępuje do remontu jednego z kluczowych skrzyżowań w Wołominie. Niestety, prace będą wiązały się z utrudnieniami w ruchu drogowym.

Najważniejsze zmiany:
- Zamknięte zostaną dwa wloty skrzyżowania:
od strony Warszawy (DW634),
od strony miejscowości Duczki.
Objazdy:
- Wyznaczono objazd przez miejscowości Duczki, Zagościniec i Czarną (zgodnie z rysunkiem nr 2).
- Na terenie Wołomina objazdy poprowadzą ulicami Wileńską, Reja i Lipińską.
- Ruch wahadłowy na kierunku Aleja Niepodległości (DW635) – ul. Wileńska będzie prowadzony za pomocą sygnalizacji świetlnej. Długość odcinka wahadłowego wyniesie 250 m.
Wszystkie roboty na samym skrzyżowaniu będą wykonywane połówkowo, co pozwoli na zachowanie częściowej przejezdności.
Czas trwania prac:
Wykonawca ma czas na zakończenie remontu do końca 2025 roku.

Co będzie zrobione?
Plany są ambitne. Najpierw wykonawca zdejmie starą nawierzchnię i elementy drogowe, żeby móc wykonać nowe konstrukcje jezdni, zjazdów, chodników, ciągu pieszo-jezdnego. Spośród 78 zainwentaryzowanych na placu budowy drzew tylko 16 zostanie usuniętych, w tym nielubiane topole, ale też lubiane akacje i lipy; reszta pozostanie na swoich dotychczasowych miejscach. Przebudować trzeba kanalizację deszczową z wpustami ulicznymi, sieć telekomunikacyjną, gazociąg, sieć elektryczną niskiego i średniego napięcia, wodociąg, zbudować oświetlenie, wykonać elementy stałej organizacji ruchu.
Rozbudowa skrzyżowania obejmuje poszerzenie wlotów dróg, wybudowanie azyli dla pieszych, budowę chodników, odcinka drogi rowerowej i zjazdów oraz wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu, oznakowania pionowego i poziomego na skrzyżowaniu i na odcinkach przyległych ulic – wyjaśnia Igor Sulich, radny Sejmiku Wojewódzkiego. – Podstawowym zadaniem przedmiotowej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa, komfortu i warunków ruchu drogowego.
Na skrzyżowaniu tym będzie zastosowane najnowocześniejsze rozwiązanie. Projektuje się sygnalizację świetlną akomodacyjną, która opiera się na wykorzystaniu szeregu detektorów przekazujących do sterownika stany poszczególnych wlotów. Sterownik ten odpowiada za wydłużenia bądź skrócenia sygnału zielonego z wydzielonymi fazami do skrętu w lewo.
Na każdym wlocie przewiduje się 2 pasy, do skrętu w lewo o szerokości 3,25-3,5 m oraz do jazdy na wprost i skrętu w prawo o szerokości 3,25-3,50m oraz wyspy dzielące na wszystkich wlotach o szer. 2,5m.
Chodnik będzie znajdował się z dwóch stron, zajmie on 2-3,5 m. Przy ul. Szosa Jadowska, po stronie południowej projektuje się ścieżkę pieszo-rowerową o szerokości 4 m.
Długość odcinków ulic do przebudowy drogi wynosi ok. 510 m, jeśli uwzględni się samo skrzyżowanie i wloty ulic z czterech stron. Lewoskręty będą miały długość: 20m we wlocie północnym, 47,10m w południowym, 23,20m w zachodnim i 62m we wschodnim.
W sumie zostanie wykonanych 4948m2 jezdni i wysp dzielących, 3115m2 chodników dla pieszych i rowerów oraz 1603m2 zieleni.
Więcej wiadomości z Mazowsza
Pożar samochodu w Zielonce
Czarna seria wypadków z udziałem pieszych
Pożar pustostanu w Turowie
Pies przetrzymywany w brudzie, odchodach, w stanie rażącego wychudzenia i bez pokarmu, chory i pozbawiony opieki weterynaryjnej
Udaremniony przemyt papierosów balonem
Brawurowa prędkość i niebezpieczne manewry kierowców na S7
Nie wolno strzelać do dzików – przypomnienie zasad bezpieczeństwa
Poważny wypadek z udziałem trzech pojazdów. 18-latek trafił do szpitala śmigłowcem LPR
Niewybuchy w ziemiach Mazowsza
Policja poszukuje świadków potrącenia pieszej ze skutkiem śmiertelnym
Uwaga na oszustów podszywających się pod Zastępcę Dyrektora Biura Kryminalnego KGP
Ciężarówka na boku na DK92
Wyrok Sądu w sprawie Marzeny K., matki niepełnosprawnego Kacpra oskarżonej o usiłowanie zabójstwa
Tragiczny wypadek na DK50

