Kampania społeczna „Osoby z Niezwykłością”

Osoby z niepełnosprawnością? A może z niezwykłością! Ruszyła kampania społeczna, która ma zwrócić uwagę pracodawców na inne niż finansowe korzyści wynikające z zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Temat przybliżą webinary, artykuły w branżowych mediach, posty, rolki, broszura informacyjna oraz inne działania marketingowe z udziałem ekspertów.

Kampania ma na celu promowanie włączenia społecznego i zawodowego, równości szans na rynku pracy, a w szczególności odkrywanie wymiernych korzyści biznesowych, jakie wnoszą do organizacji zatrudnione osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Zachęca przedsiębiorców do otwarcia się na budowanie różnorodnych zespołów opartych na kompetencji i indywidualności osób je tworzących. Takie podejście jest gwarantem łatwiejszego pozyskania nowych pracowników oraz budowania przewagi konkurencyjnej na rynku.

– Rozpoczęliśmy kampanię społeczną „Osoby z Niezwykłością”, której celem jest budowanie świadomości o równości szans na rynku pracy, szczególnie w środowisku biznesowym. Skrót OzN zyskuje nowe, pozytywne znaczenie – Osoby z Niezwykłością to wartościowi, zaangażowani pracownicy, których kompetencje i profesjonalizm mogą realnie wzmacniać biznes. Chcemy w ten sposób pokazać obecnym i przyszłym pracodawcom, że w poszukiwaniu wartościowych pracowników warto dostrzegać kapitał, jaki drzemie w osobach z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Nie skupiamy się na ich deficytach – pokazujemy ich kompetencje, zaangażowanie, wiedzę i profesjonalizm, które realnie przyczyniają się do sukcesu każdej organizacji – mówi Artur Świercz, pełnomocnik zarządu województwa mazowieckiego ds. osób z niepełnosprawnościami.

OzN – zobacz, co może znaczyć

Często w przestrzeni publicznej pojawia się skrót OzN jako określenie osób z niepełnosprawnością. Choć formalnie neutralny i powszechnie stosowany, jest jednocześnie odhumanizowany i pozbawiony osobistego wymiaru. OzN staje się etykietą, która – zamiast podkreślać indywidualność, potencjał i wartości – sprowadza ludzi do jednej kategorii.

W kampanii „Osoby z Niezwykłością” skrót OzN jest wykorzystywany przewrotnie, by nadać mu nowe, pozytywne znaczenie. Za literą „N” kryją się nie „niepełnosprawność” i ograniczenia, lecz: Niezwykłość, Nieszablonowość, Niezawodność, Nowatorstwo, Nieustępliwość, Niesamowitość, Naturalność, Niezależność, Nieograniczoność, Niezłomność i wiele innych wartościowych cech ważnych dla pracodawcy. To właśnie one – a nie formalna kategoria – definiują prawdziwy wkład tych osób w rozwój firmy i zespołu.

Hasłem uzupełniającym oraz wezwaniem dla pracodawców jest: „Inwestuj w kapitał, nie w stereotypy”.

Przebieg kampanii

Kampania jest kierowana w szczególności do trzech grup odbiorców: przedsiębiorców – właścicieli prywatnych firm zatrudniających powyżej 10 pracowników; kadry zarządzającej – dyrektorów, CEO, zarządów firm, dziennikarzy branżowych, ale też kadry administracji publicznej – państwowej i samorządowej; kierowników działów HR lub komórek odpowiedzialnych za rekrutację pracowników. Pośrednio przekaz kampanii ma trafić również do organizacji pozarządowych i innych instytucji, a ostatecznie do każdego mieszkańca Mazowsza.

Najważniejszym elementem kampanii jest cykl sześciu webinarów z udziałem ekspertów, którzy podzielą się dobrymi praktykami i wiedzą na temat niefinansowych korzyści zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Adresowane są one głównie do pracodawców, kadry zarządzającej i działów HR.

Wśród ekspertów znajdują się:

  • Matthias Herd – Dyrektor Generalny Hilton Polska,
  • Natalia Bogdan – założycielka i prezeska agencji pracy Jobhouse, ekspertka rynku pracy, headhunterka,
  • Agata Spała-Zakrzewska – trenerka i audytorka dostępności, ekspertka ds. zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami i dostępności,
  • Anna Łoginow – specjalistka ds. zasobów ludzkich, doradczyni zawodowa Fundacja Avalon. 

Webinary dostępne będą w mediach społecznościowych i na Youtube

Kampania marketingowa prowadzona będzie w serwisach społecznościowych: Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Dodatkowo w prasie branżowej – „Forbes Polska”, „MIT Sloan Management Review Polska”, „Manager Report”, „HR Personel i Zarządzanie” – prowadzona będzie kampania kreatywna wzmocniona artykułami liderów opinii. Działania będą wspierać Natalia Bogdan (CEO Jobhouse) oraz Monika Smulewicz – HR na Szpilkach.

Intensywne działania potrwają do 4 grudnia 2025 r. Materiały wytworzone w ramach kampanii będą sukcesywnie udostępniane na stronie internetowej, kanale YouTube oraz social mediach Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej – zwłaszcza profilach Biura Pełnomocnika Zarządu Województwa Mazowieckiego ds. Osób Niepełnosprawnych na Facebooku i Instagramie.

Aktualne informacje dotyczące kampanii są na stronie:

https://mcps.com.pl/niepelnosprawni/osoby-z-niezwykloscia/

Więcej informacji z Mazowsza

Największe polskie firmy wspierają edukację na Mazowszu

W województwie mazowieckim powstało najwięcej branżowych centrów umiejętności. Są to miejsca, w których szkoły zawodowe i technika przy wsparciu największych polskich firm tworzą [...]
0 komentarzy

Likwidujemy „białe plamy”! Rozwój opieki wczesnodziecięcej w województwie mazowieckim

Dostęp do usług opieki nad małymi dziećmi korzystnie wpływa na ich rozwój społeczno-emocjonalny i poznawczy. To także więcej możliwości kontaktów społecznych i uczenia [...]
0 komentarzy
Ponad 112 mln zł na inwestycje w mazowieckie szpitale dla wzmocnienia systemu ochrony ludności i obrony cywilnej

Ponad 112 mln zł na inwestycje w mazowieckie szpitale dla wzmocnienia systemu ochrony ludności i obrony cywilnej

Kontynuujemy działania na rzecz budowy kompleksowego systemu ochrony ludności i obrony cywilnej. Jednym z kluczowych elementów są inwestycje w mazowieckie szpitale uczestniczące w [...]
0 komentarzy
Mazowsze świętuje – 10. Edycja Mazowieckiej Marki Ekonomii Społecznej (MMES)

Mazowsze świętuje – 10. Edycja Mazowieckiej Marki Ekonomii Społecznej (MMES)

Dziesięć lat temu zrodziła się inicjatywa, która dziś stała się jedną z najważniejszych form promocji wartości społecznych, przedsiębiorczości i solidarności na Mazowszu. W [...]
0 komentarzy
Mazowiecka Gala Rozwoju Obszarów Wiejskich

Mazowiecka Gala Rozwoju Obszarów Wiejskich

Za nami wielkie święto mieszkańców obszarów wiejskich! Janina Ewa Orzełowska, członkini zarządu województwa mazowieckiego, wręczyła nagrody producentom serów zagrodowych oraz gminom za najlepsze [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.