Zgodnie art. 111 ust. 4, 5, 6 i 7 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 165 z późn. zm./, przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w sklepach oraz placówkach gastronomicznych na terenie Gminy Tłuszcz, zobowiązani są do uiszczenia II raty opłaty za korzystanie z zezwoleń, w nieprzekraczalnym terminie do 31 maja 2023 r.
Opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych należy wnieść w wysokości naliczonej na podstawie złożonego oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w 2022 r.
W przypadku niedokonania opłaty w ustalonej wysokości i we wskazanym wyżej terminie, można dopełnić tej czynności w ciągu 30 kolejnych dni, jednak wówczas należy dodatkowo wnieść opłatę w wysokości 30% kwoty należnej za korzystanie z zezwoleń w danym roku kalendarzowym.
Brak opłaty II raty w dodatkowym terminie wraz z wymaganą dodatkową 30% opłatą spowoduje wygaszenie zezwolenia. Przedsiębiorca może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Wpłat dokonywać można przelewem na konto Gminy z dokładnym określeniem adresu punktu sprzedaży oraz okresu, którego opłata dotyczy. Numer rachunku bankowego Gminy Tłuszcz jest następujący: NR 98 1020 1026 0000 1402 0260 3421 Prowadzony przez bank PKO BP S.A Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 29 642 30 58 lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Tłuszczu w pok. nr 53.