Ekologia i wrażliwość społeczna na jednej lekcji – niezwykłe zajęcia dla uczniów ze Wszeborów

Ekologia i wrażliwość społeczna na jednej lekcji - niezwykłe zajęcia dla uczniów ze Wszeborów

Zamiast tradycyjnych ławek i tablicy — drewno, wkrętarki, liście i… jeże. W ramach projektu Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej uczniowie klas IV i VI ze Szkoły Podstawowej we Wszeborach wzięli udział w nietypowej, ale niezwykle wartościowej lekcji pt. „Ekonomia społeczna dba o środowisko”. To spotkanie połączyło edukację ekologiczną z praktyczną nauką współdziałania i wrażliwości na potrzeby innych — także tych najmniejszych mieszkańców naszej planety.

Ekonomia społeczna — teoria, która działa

Zajęcia rozpoczęły się od rozmów o tym, czym właściwie jest ekonomia społeczna i jaką rolę odgrywa w życiu lokalnych społeczności. Uczniowie dowiedzieli się, że to właśnie organizacje społeczne i podmioty ekonomii społecznej często stoją na straży wartości takich jak solidarność, troska o przyrodę, aktywizacja osób z niepełnosprawnościami czy ochrona lokalnego dziedzictwa.

W tej części spotkania młodzi uczestnicy zrozumieli, że ekologia i odpowiedzialność społeczna mogą iść w parze — a ich własne działania mogą mieć realny wpływ na środowisko.

Praktyczna lekcja: domki dla jeży

Po części teoretycznej przyszła pora na działanie. Uczniowie z entuzjazmem przystąpili do budowy domków dla jeży — małych, pożytecznych ssaków, które coraz częściej mają trudność ze znalezieniem bezpiecznego schronienia na zimę. Gotowe elementy do montażu przygotowali uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej w Gostyninie. Tym samym lekcja stała się nie tylko ćwiczeniem z ekologii, ale także okazją do integracji z osobami z niepełnosprawnościami, których praca miała realne przełożenie na dalsze działania.

Dzieci z ogromnym zaangażowaniem składały domki, wiedząc, że staną się one ratunkiem dla zwierząt w trudnym zimowym okresie.

Upominek z przesłaniem

Na zakończenie spotkania każdy uczestnik otrzymał wyjątkowy breloczek w kształcie jeża — symboliczne podziękowanie przygotowane przez Centrum Integracji Społecznej w Markach, prowadzone przez Fundację Otwarte Serce. Ten drobny upominek był nie tylko pamiątką z lekcji, ale i przypomnieniem, że warto działać wspólnie – z troską o innych i o środowisko.

To była lekcja, której nie da się zapomnieć — nie tylko dlatego, że dzieci same stworzyły coś pożytecznego, ale przede wszystkim dlatego, że zrozumiały, jak wiele mogą dać światu wokół siebie.

Więcej informacji z Gminy Dąbrówka

Ekologia i wrażliwość społeczna na jednej lekcji - niezwykłe zajęcia dla uczniów ze Wszeborów

Ekologia i wrażliwość społeczna na jednej lekcji – niezwykłe zajęcia dla uczniów ze Wszeborów

Zamiast tradycyjnych ławek i tablicy — drewno, wkrętarki, liście i… jeże. W ramach projektu Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej uczniowie klas IV i VI [...]
0 komentarzy

Dąbrówka – Modernizacja budynku użytkowanego przez jednostkę Ochotniczej Straży Pożarnej RW Ślężany

Modernizację budynku wykonano w ramach Zadania „MAZOWIECKIE STRAŻNICE OSP” w 2025r. W ramach zadania zostały poniesione wydatki inwestycyjne z przeznaczeniem na modernizację budynku [...]
0 komentarzy

Dąbrówka – Lokalne Centrum Integracji w Małopolu

Budowę budynku wykonano w ramach Zadania „Mazowsze dla lokalnych centrów integracyjnych 2025 ” . na podstawie umowy nr W/UMWM-UU/UM/RW/2148/2025 o udzielenie pomocy finansowej [...]
0 komentarzy
Dąbrówka - Zakup wyposażenia dla jednostki OSP

Dąbrówka – Zakup wyposażenia dla jednostki OSP

Zakup wyposażenia współfinansowano ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego w ramach zadania „ OSP – edycja 2025”. Kwota dotacji wynosi 26 580,00 zł W [...]
0 komentarzy
Stulecie Szkoły w Józefowie

Stulecie Szkoły w Józefowie

Już 6 listopada 2025 roku społeczność Publicznej Szkoły Podstawowej im. Bitwy Warszawskiej 1920 Roku w Józefowie zaprosi mieszkańców, absolwentów oraz przyjaciół placówki do [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.