Kampania społeczna „Osoby z Niezwykłością”

Osoby z niepełnosprawnością? A może z niezwykłością! Ruszyła kampania społeczna, która ma zwrócić uwagę pracodawców na inne niż finansowe korzyści wynikające z zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Temat przybliżą webinary, artykuły w branżowych mediach, posty, rolki, broszura informacyjna oraz inne działania marketingowe z udziałem ekspertów.

Kampania ma na celu promowanie włączenia społecznego i zawodowego, równości szans na rynku pracy, a w szczególności odkrywanie wymiernych korzyści biznesowych, jakie wnoszą do organizacji zatrudnione osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Zachęca przedsiębiorców do otwarcia się na budowanie różnorodnych zespołów opartych na kompetencji i indywidualności osób je tworzących. Takie podejście jest gwarantem łatwiejszego pozyskania nowych pracowników oraz budowania przewagi konkurencyjnej na rynku.

– Rozpoczęliśmy kampanię społeczną „Osoby z Niezwykłością”, której celem jest budowanie świadomości o równości szans na rynku pracy, szczególnie w środowisku biznesowym. Skrót OzN zyskuje nowe, pozytywne znaczenie – Osoby z Niezwykłością to wartościowi, zaangażowani pracownicy, których kompetencje i profesjonalizm mogą realnie wzmacniać biznes. Chcemy w ten sposób pokazać obecnym i przyszłym pracodawcom, że w poszukiwaniu wartościowych pracowników warto dostrzegać kapitał, jaki drzemie w osobach z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Nie skupiamy się na ich deficytach – pokazujemy ich kompetencje, zaangażowanie, wiedzę i profesjonalizm, które realnie przyczyniają się do sukcesu każdej organizacji – mówi Artur Świercz, pełnomocnik zarządu województwa mazowieckiego ds. osób z niepełnosprawnościami.

OzN – zobacz, co może znaczyć

Często w przestrzeni publicznej pojawia się skrót OzN jako określenie osób z niepełnosprawnością. Choć formalnie neutralny i powszechnie stosowany, jest jednocześnie odhumanizowany i pozbawiony osobistego wymiaru. OzN staje się etykietą, która – zamiast podkreślać indywidualność, potencjał i wartości – sprowadza ludzi do jednej kategorii.

W kampanii „Osoby z Niezwykłością” skrót OzN jest wykorzystywany przewrotnie, by nadać mu nowe, pozytywne znaczenie. Za literą „N” kryją się nie „niepełnosprawność” i ograniczenia, lecz: Niezwykłość, Nieszablonowość, Niezawodność, Nowatorstwo, Nieustępliwość, Niesamowitość, Naturalność, Niezależność, Nieograniczoność, Niezłomność i wiele innych wartościowych cech ważnych dla pracodawcy. To właśnie one – a nie formalna kategoria – definiują prawdziwy wkład tych osób w rozwój firmy i zespołu.

Hasłem uzupełniającym oraz wezwaniem dla pracodawców jest: „Inwestuj w kapitał, nie w stereotypy”.

Przebieg kampanii

Kampania jest kierowana w szczególności do trzech grup odbiorców: przedsiębiorców – właścicieli prywatnych firm zatrudniających powyżej 10 pracowników; kadry zarządzającej – dyrektorów, CEO, zarządów firm, dziennikarzy branżowych, ale też kadry administracji publicznej – państwowej i samorządowej; kierowników działów HR lub komórek odpowiedzialnych za rekrutację pracowników. Pośrednio przekaz kampanii ma trafić również do organizacji pozarządowych i innych instytucji, a ostatecznie do każdego mieszkańca Mazowsza.

Najważniejszym elementem kampanii jest cykl sześciu webinarów z udziałem ekspertów, którzy podzielą się dobrymi praktykami i wiedzą na temat niefinansowych korzyści zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Adresowane są one głównie do pracodawców, kadry zarządzającej i działów HR.

Wśród ekspertów znajdują się:

  • Matthias Herd – Dyrektor Generalny Hilton Polska,
  • Natalia Bogdan – założycielka i prezeska agencji pracy Jobhouse, ekspertka rynku pracy, headhunterka,
  • Agata Spała-Zakrzewska – trenerka i audytorka dostępności, ekspertka ds. zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami i dostępności,
  • Anna Łoginow – specjalistka ds. zasobów ludzkich, doradczyni zawodowa Fundacja Avalon. 

Webinary dostępne będą w mediach społecznościowych i na Youtube

Kampania marketingowa prowadzona będzie w serwisach społecznościowych: Facebook, Instagram oraz LinkedIn. Dodatkowo w prasie branżowej – „Forbes Polska”, „MIT Sloan Management Review Polska”, „Manager Report”, „HR Personel i Zarządzanie” – prowadzona będzie kampania kreatywna wzmocniona artykułami liderów opinii. Działania będą wspierać Natalia Bogdan (CEO Jobhouse) oraz Monika Smulewicz – HR na Szpilkach.

Intensywne działania potrwają do 4 grudnia 2025 r. Materiały wytworzone w ramach kampanii będą sukcesywnie udostępniane na stronie internetowej, kanale YouTube oraz social mediach Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej – zwłaszcza profilach Biura Pełnomocnika Zarządu Województwa Mazowieckiego ds. Osób Niepełnosprawnych na Facebooku i Instagramie.

Aktualne informacje dotyczące kampanii są na stronie:

https://mcps.com.pl/niepelnosprawni/osoby-z-niezwykloscia/

Więcej informacji z Mazowsza

Sprawdź, zanim powierzysz opiekę nad bliskimi!

Decyzja o powierzeniu innym opieki nad członkiem rodziny nigdy nie jest łatwa. Wiele osób staje jednak przed koniecznością wyboru placówki zapewniającej całodobową opiekę [...]
0 komentarzy

Kompania saperów zakończyła intensywne szkolenie zintegrowane

Z końcem października blisko 60 żołnierzy kompanii saperów 5 Mazowieckiej Brygady Obrony Terytorialnej zakończyło udział w intensywnym szkoleniu zintegrowanym. Ćwiczenia były kolejnym etapem [...]
0 komentarzy
Symboliczna chwila dla 51 Batalionu Lekkiej Piechoty

Symboliczna chwila dla 51 Batalionu Lekkiej Piechoty

To będzie wyjątkowy moment dla 51 batalionu lekkiej piechoty 5 Mazowieckiej Brygady Obrony Terytorialnej. We wtorek, 11 listopada br., podczas miejskich obchodów Narodowego [...]
0 komentarzy

Innowacyjne nauczanie w szkołach w regionie płockim

Warsztaty, wycieczki i zajęcia pozalekcyjne dla uczniów, szkolenia dla nauczycieli czy nowoczesny sprzęt eksperymentalny do pracowni dydaktycznych – to tylko część korzyści z [...]
0 komentarzy
Wywieś Flagę Mazowsza

Wywieś Flagę Mazowsza

Flaga Mazowsza integruje i jest symbolem dumy dla każdego Mazowszanina. Każdy z nas może z niej swobodnie korzystać i umieścić np. przed swoim [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.