Kupować z rozwagą

Mamy za sobą pierwszy z wykładów z cyklu ?Bądź świadomym konsumentem?. Organizuje je Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wołominie, a kampania adresowana jest do osób powyżej 60 roku życia.

Pierwszy wykład odbył się w ramach zajęć Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Zielonce. Prelegentem była pani Iwona Truszkowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów z Wołomina. Tematem były przede wszystkim zakupy na odległość lub poprzez akwizycję. Wykład odbył się pod patronatem Starostwa Powiatowego, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Dlaczego kampania skierowana jest właśnie do osób powyżej 60 roku życia? – Niestety w większości przypadków produkty oferowane nam podczas akwizycji czy prezentacji nie są nam potrzebne, bądź też często nie stać nas na nie. Sprzedawcy starają się wykorzystać naszą naiwność ? mówiła Rzecznik Konsumentów. Słuchacze zebrani w Sali Widowiskowej Ośrodka Kultury i Sportu dowiedzieli się jakie prawa posiadają jako konsumenci. Padł mit produktów, które nie podlegają reklamacji. Jak zapewniła Irena Truszkowska, każdy produkt podlega prawu konsumenckiemu i można domagać się jego naprawienia bądź zwrotu pieniędzy.

Mamy za sobą pierwszy z wykładów z cyklu ?Bądź świadomym konsumentem?. Organizuje je Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wołominie, a kampania adresowana jest do osób powyżej 60 roku życia.
Mamy za sobą pierwszy z wykładów z cyklu ?Bądź świadomym konsumentem?. Organizuje je Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wołominie, a kampania adresowana jest do osób powyżej 60 roku życia.

Celem kampanii ?Bądź świadomym konsumentem? jest uniknięcie błędów przy zakupie produktów. – Musimy pamiętać, że każdy zakup jest umową pomiędzy kupującym, a sprzedającym. Problem pojawia się jednak dopiero w miejscu, gdy produkt zakupiony przez nas okazuję się wadliwy. Warto przy zakupach produktów nam prezentowanych, takich jak na przykład pościel, zachować sceptycyzm ? ostrzegała Iwona Truszkowska.
Uczestnicy wykładu dowiedzieli się dlaczego paragon nie jest gwarancją produktu. – Często w błąd wprowadzają nas sami sprzedający. Czasami nieświadomie. Czasami jednak robią to celowo. Właśnie świadomość konsumencka pomaga nam w dobrych zakupach ? dodała Rzecznik Konsumentów.
Nie zabrakło podzielenia się swoim doświadczeniem przez gości zebranych na sali. Wypłynęła kwestia, co robić gdy otrzymujemy niezamówiony towar przesyłką. Reakcja słuchaczy UTW pokazała, że problem nieuczciwie sprzedawanych produktów jak najbardziej istnieje. Uczestnicy wykładu otrzymali dodatkowo ulotki informacyjne zawierające porady jak nie dać się oszukać.
Kolejna prelekcja odbędzie się w Wołominie dla słuchaczy tamtejszego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych.

Adam Kudełka