Podpisanie umowy PKP PLK w Zielonce

28 sierpnia Starosta Wołomiński, Adam Lubiak wziął udział w konferencji prasowej organizowanej przez PKP PLK. Na stacji w Zielonce w obecności Ministra Andrzeja Bittela, umowę na projekt i zabudowę systemu ERTM/ETCS poziom 2 na linii E75 na odcinku Warszawa Rembertów ? Białystok, podpisali Pan Krzysztof Pietras ? Dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Pan Sławomir Nalewajka ? Prezes Zarządu Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z.o.o.

Realizacja ERTMS na Rail Baltice zapewni i sprawniejsze podróże. Zabudowa nowego systemu bezpieczeństwa wyniesie ponad 88 mln zł. Nowoczesny system ERTMS/ETCS pozwoli zwiększyć przepustowość linii w ruchu pasażerskim i dla przewozu towarów w Polsce i Europie.Inwestycja ma znaczenie zarówno dla podróży dalekobieżnych jak i tych codziennych, w aglomeracji warszawskiej. Przełoży się ona na bezpieczeństwo, atrakcyjność i punktualność kolei ? podkreślił sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury ? Pan Andrzej Bittel.
Podpisanie umowy na zabudowę systemu ERTMS/ETCS na trasie z Warszawy Rembertów do Białegostoku to kolejny kontrakt PKP PLK, który zwiększy bezpieczeństwo na krajowej sieci kolejowej. Zabudowa jest niezbędnym uzupełnieniem dotychczasowej inwestycji na Rail Baltice. To także kolejna linia, która będzie spełniała europejskie standardy ? powiedział Pan Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Radość i podziękowania za kolejną inwestycję przebiegającą przez Powiat Wołomiński ? wyraził Pan Adam Lubiak, Starosta Wołomiński.
Projekt przewiduje wyposażenie 176 km linii pomiędzy Warszawą Rembertów a Białymstokiem w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Obejmie 12 stacji, które będą zarządzane z trzech lokalnych centrów sterowania w Tłuszczu, Małkini i Białymstoku. Wykonawca, firma Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z.o.o., przewiduje iż wykonanie robót zajmie 44 miesiące. Co ważne, inwestycja nie będzie uciążliwa dla pasażerów i nie powinna mieć wpływu na codzienne korzystanie z transportu kolejowego na opisywanym odcinku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.