Prawo.pl: publikowanie zdjęć na portalach społecznościowych może przyciągnąć uwagę fiskusa

Prawo.pl: publikowanie zdjęć na portalach społecznościowych może przyciągnąć uwagę fiskusa

Fiskus sprawdza podatników na Facebooku, Instagramie i platformach handlowych. Przeglądając zdjęcia i ogłoszenia, skarbówka szuka informacji o osobach, które nie płacą podatków, zaniżają ich wysokość, prowadzą działalność gospodarczą bez rejestracji lub traktują wydatki wakacyjne jak koszty podróży służbowej – podaje Prawo.pl.

Dla prawników nie jest zaskoczeniem, że urzędnicy sięgają do portali społecznościowych, ale zaskakująca jest skala takich działań i często negatywne dla podatników skutki. Eksperci podają w serwisie Prawo.pl szereg przykładów, w jaki sposób internauci, publikując zdjęcia i inne informacje, ściągnęli na siebie uwagę fiskusa.

Dorota Kosacka, doradca podatkowy, członek zarządu DBO Polska, podaje przykład przedsiębiorcy świadczącego usługi związane z samochodami. Mężczyzna chwalił się wynikami swojej pracy, publikując zdjęcia na Facebooku. Zdjęcia były na tyle dokładne, że można było ustalić właścicieli samochodów.

„Organ podatkowy wzywał wszystkich klientów do złożenia szczegółowych wyjaśnień: na czym polegała usługa, jaką kwotę zapłacili i czy otrzymali paragon. Celem było ustalenie, czy przedsiębiorca prawidłowo ewidencjonuje przychody i czy nie unika opodatkowania” – mówi w serwisie Prawo.pl Dorota Kosacka.

Zaskoczony podobnymi działaniami nie jest również dr Jacek Matarewicz, adwokat, doradca podatkowy, partner w Kancelarii Ożóg Tomczykowski, cytowany przez serwis. Jego zdaniem szukanie informacji o podatniku w mediach społecznościowych to już powszechna praktyka nie tylko skarbówki, ale także innych służb, np. prokuratury.

On z kolei podaje przykład podatnika prowadzącego indywidualną działalność gospodarczą, który chciał zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na podróż służbową do Tajlandii. Twierdził, że celem wyjazdu było nawiązywanie relacji biznesowych. Organ podatkowy zakwestionował jednak prawo do odliczenia. Sprawdził bowiem, że w czasie rzekomego wyjazdu służbowego przedsiębiorca publikował na Instagramie liczne relacje z plaży i popularnych atrakcji turystycznych.

Pełny tekst artykułu: https://www.prawo.pl/podatki/fiskus-sprawdza-podatnikow-na-facebooku-instagramie-i,521487.html

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Fot.: StockSnap z Pixabay.com

Więcej informacji z Mazowsza

Superbohaterki z Mazowsza!

Historia Mazowsza to także historia kobiet, które tu mieszkały, tworzyły i działały. Niestety, nie wszystkim z nich poświęcono dostatecznie dużo uwagi. Dlatego samorząd [...]
0 komentarzy

23 czerwca. LOTTO Poland Bike Marathon jedzie do Wyszkowa

Czas na Wyszków! Kolarski peleton LOTTO Poland Bike Marathon obiera kierunek na Puszczę Kamieniecką. W niedzielę 23 czerwca 2024 cykl wyścigów amatorów na [...]
0 komentarzy

Informacje z Mazowsza

W tym wydaniu programu informacyjnego samorządu województwa mazowieckiego „Informacje z Mazowsza” mówimy m.in. o wybranym nowym zarządzie województwa, spadku zachorowań w związku z [...]
0 komentarzy

Laureaci konkursów Mazowiecka Lady D. i Mazowiecki Gentelman D.

Pięć kobiet otrzymało tytuł „Mazowieckiej Lady D.”, a sześciu mężczyzn – „Mazowieckiego Gentlemana D.”. Wyróżnieni w konkursie inspirują do pokonywania wielu barier zarówno [...]
0 komentarzy
Walne Stowarzyszenia Metropolia Warszawa

Walne Stowarzyszenia Metropolia Warszawa

13 czerwca odbyło się walne zgromadzenie członków Walnego Stowarzyszenia Metropolia Warszawa. Prezesem ponownie został Michał Olszewski, były wiceprezydent Warszawy. Do zarządu tej organizacji [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.