Sieć energetyczna ZEW-T Dystrybucja Sp. z o.o. po wichurach

Gwałtowne wichury, które przeszły nad Mazowszem 26 i 27 stycznia, spowodowały liczne uszkodzenia w sieci elektroenergetycznej. Apelujemy o zachowanie ostrożności i nie zbliżanie się do zerwanych przewodów linii elektroenergetycznych.

Skala uszkodzeń, jakim uległy urządzenia energetyczne, była bardzo duża. Wichury nie oszczędziły żadnego z 13-tu Rejonów Energetycznych obsługiwanych przez ZEW-T Dystrybucja Sp. z o.o.
Według danych z godziny 6 rano w niedzielę 27 stycznia na obszarze Zakładu awaryjnie wyłączonych było ok. 1300 stacji transformatorowych SN, natomiast w niedzielne południe bez zasilania było już tylko ok. 500 stacji. Awarie na liniach średniego napięcia zostały usunięte w ciągu dnia, ale niestety silny wiatr w godzinach wieczornych znowu dokonał szeregu zniszczeń.
Pomimo wytężonej pracy służb naszego Zakładu w dalszym ciągu wielu odbiorów pozostaje bez prądu. Usuwanie awarii potrwa najdłużej w miejscach, gdzie znajdujemy połamane słupy, a dojazd do miejsc awarii jest utrudniony np. przez przewrócone drzewa. Przy usuwaniu zniszczeń pracują wszystkie ekipy pogotowia energetycznego ZEW-T Dystrybucja Sp. z o.o. oraz firmy współpracujące, posiadające odpowiednie uprawnienia.
Służby techniczne na bieżąco monitorują sytuację w terenie, a pogotowie energetyczne w pierwszej kolejności zabezpiecza uszkodzone elementy sieci, a następnie sukcesywnie usuwa wszystkie uszkodzenia. Przywracanie zasilania w pierwszej kolejności obejmuje obiekty użyteczności publicznej jak szpitale, ujęcia wody, przepompownie ścieków, w dalszej kolejności Klientów indywidualnych.
Zdajemy sobie sprawę, że nie wszyscy nasi Klienci mogą dodzwonić się pod numer pogotowia energetycznego lub ogólnie dostępne telefony do Rejonowych Dyspozycji Ruchu, aby zgłosić awarię, pomimo uruchomienia dodatkowych stanowisk. Wynika to z faktu, że do Zakładu jednocześnie próbuje dzwonić nawet kilka tysięcy osób. W takich przypadkach, jeśli zaistnieje pilna potrzeba poinformowania o jakimkolwiek zagrożeniu energetycznym (zerwane przewody, złamane słupy), prosimy zawiadamiać również pozostałe służby – straż pożarną lub policję, z którymi na bieżąco współpracujemy.

W związku z zaistniałą sytuacją zwracamy się do Klientów z prośbą o zrozumienie i cierpliwość w oczekiwaniu na wznowienie dostaw energii elektrycznej. Jednocześnie pracownicy Zakładu dziękują wszystkim odbiorcom, którzy przekazują istotne informacje o zauważonych uszkodzeniach, zwłaszcza o zerwanych przewodach. Dzięki nim możliwe jest szybkie zlokalizowanie uszkodzeń i sprawne zabezpieczenie uszkodzonych elementów i usunięcie skutków awarii.

Z poważaniem,

Wydział Informacji i Promocji
biuro.prasowe@zewt.com.pl
(22)-512-13-66
(22)-512-15-21