Zielonka – szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Zielonka - szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Kolejna szkoła w Zielonce wdroży programy wspierające uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z problemami w uczeniu, w tym z dysleksją. Szkoła Podstawowa nr 4 we współpracy z Miastem pozyskała na ten cel 35 000 zł dofinasowania. Placówka wyposaży się w niezbędne pomoce dydaktyczno-terapeutyczne i programy multimedialne.

Zaburzenia koncentracji i uwagi są jedną z powszechnie spotykanych dziś dolegliwości u dzieci. Dotykają one zwłaszcza osoby z ADHD i ADD oraz z dysleksją, dyskalkulią i dysgrafią, ale też dotyczą wielu dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń rozwojowych.

Szkoła Podstawowa nr 4, wychodząc naprzeciw potrzebom tych uczniów, już niebawem wdroży terapię, która pomoże im pokonać ograniczenia związane ze wspomnianymi zaburzeniami, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w nauce i pozytywne relacje społeczne.

Szkoła, przy współudziale Miasta, pozyskała z programu „Aktywna tablica” dofinasowanie w wysokości 35 000 zł, a Miasto Zielonka przekazało 8 750 zł wkładu własnego.
Fundusze te zostaną przeznaczone na zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych oraz programów multimedialnych wspierających min.:

  • rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD)
  • rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).

Szkoła zakupi aż 15 programów multimedialnych z dwóch serii: eduSensus i mTalent, z których uczniowie będą korzystać przy użyciu interaktywnych monitorów i tablic oraz komputerów. Programy dostosowane są do różnych grup wiekowych, tak aby mogły uczestniczyć w nich uczniowie klas 1-3, jak i klas 4-8 . Programy te będą wykorzystywane zarówno jako forma dostosowania treści w trakcie lekcji dla całej klasy, jak i podczas terapii indywidualnych i grupowych.

– Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze bardziej efektywne przyswajanie informacji przez uczniów. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów – powiedziała Mirosława Wypchło, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4.

Źródło: UM Zielonka

Więcej informacji z Zielonki

Dłużej przy tężni w Zielonce!

Dłużej przy tężni w Zielonce!

Zarząd Powiatu przychylił się do prośby mieszkańców o wydłużenie godzin pracy tężni solankowej przy DPS w Zielonce. Od soboty, 12 lipca, aż do [...]
0 komentarzy
Już w sobotę po raz pierwszy w Zielonce - Rock Ballady na Gliniankach

Już w sobotę po raz pierwszy w Zielonce – Rock Ballady na Gliniankach

Rock Ballady na Gliniankach to nowa propozycja w letnim kalendarzu wydarzeń kulturalnych – koncert, który ma szansę połączyć pokolenia i przypomnieć, że dobry [...]
0 komentarzy
Zielonka - Zmiana godzin pracy PSZOK

Zielonka – Zmiana godzin pracy PSZOK

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Zielonce będzie czynny w następujących godzinach 08.07 (wtorek) 7:00 – 13:00 oraz 09.07 (środa) 7:00 – 15:00 [...]
0 komentarzy
Zielonka - będzie się działo w Parku Dębinki

Zielonka – będzie się działo w Parku Dębinki

W weekend wkroczymy tanecznym krokiem, a wszystko za sprawą naszej kultowej Potańcówki. Na scenie zabrzmią polskie i zagraniczne hity, które porwą do zabawy. [...]
0 komentarzy
Zielonka - Zielona Sobota w PSZOK

Zielonka – Zielona Sobota w PSZOK

W pierwszą sobotę miesiąca, zapraszamy do udziału w naszej akcji Zielona Sobota w PSZOK. Za oddanie tego dnia elektroodpadów i baterii mogą Państwo [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.