Zielonka – szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Zielonka - szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Kolejna szkoła w Zielonce wdroży programy wspierające uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z problemami w uczeniu, w tym z dysleksją. Szkoła Podstawowa nr 4 we współpracy z Miastem pozyskała na ten cel 35 000 zł dofinasowania. Placówka wyposaży się w niezbędne pomoce dydaktyczno-terapeutyczne i programy multimedialne.

Zaburzenia koncentracji i uwagi są jedną z powszechnie spotykanych dziś dolegliwości u dzieci. Dotykają one zwłaszcza osoby z ADHD i ADD oraz z dysleksją, dyskalkulią i dysgrafią, ale też dotyczą wielu dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń rozwojowych.

Szkoła Podstawowa nr 4, wychodząc naprzeciw potrzebom tych uczniów, już niebawem wdroży terapię, która pomoże im pokonać ograniczenia związane ze wspomnianymi zaburzeniami, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w nauce i pozytywne relacje społeczne.

Szkoła, przy współudziale Miasta, pozyskała z programu „Aktywna tablica” dofinasowanie w wysokości 35 000 zł, a Miasto Zielonka przekazało 8 750 zł wkładu własnego.
Fundusze te zostaną przeznaczone na zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych oraz programów multimedialnych wspierających min.:

  • rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD)
  • rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).

Szkoła zakupi aż 15 programów multimedialnych z dwóch serii: eduSensus i mTalent, z których uczniowie będą korzystać przy użyciu interaktywnych monitorów i tablic oraz komputerów. Programy dostosowane są do różnych grup wiekowych, tak aby mogły uczestniczyć w nich uczniowie klas 1-3, jak i klas 4-8 . Programy te będą wykorzystywane zarówno jako forma dostosowania treści w trakcie lekcji dla całej klasy, jak i podczas terapii indywidualnych i grupowych.

– Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze bardziej efektywne przyswajanie informacji przez uczniów. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów – powiedziała Mirosława Wypchło, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4.

Źródło: UM Zielonka

Więcej informacji z Zielonki

Zielonka - Weekend pełen miejskich wydarzeń

Zielonka – Weekend pełen miejskich wydarzeń

Rozpoczynający się weekend upłynie  pod znakiem teatru. Już dzisiaj OKiS zaprasza na spektakl, w którym jedną z ról odegra… Zielonka. W niedzielę zaś [...]
0 komentarzy

Kabaret Paranienormalni już niedługo zawita do Zielonki!

Już 26 kwietnia o godzinie 19:00 w Ośrodku Kultury i Sportu w Zielonce Kabaret Paranienormalni będzie bawił mieszkańców Zielonki i okolic prezentując swój [...]
0 komentarzy
Zielonka - konkurs dla uczniów "Jak oszczędzam wodę?" przedłużony

Zielonka – konkurs dla uczniów „Jak oszczędzam wodę?” przedłużony

Dobra wiadomość dla tych, którzy nie zdążyli wziąć udziału w konkursie „Jak oszczędzam wodę”. O cenne nagrody można powalczyć jeszcze do 19 kwietnia [...]
0 komentarzy
Zielonka - Spotkanie ws. powołania komitetu rewitalizacji

Zielonka – Spotkanie ws. powołania komitetu rewitalizacji

UM Zielonka zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu Zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji Miasta Zielonka. Dziś o godzinie 17:00 [...]
0 komentarzy
Zielonka - pierwsza tegoroczna garażówka OKiS

Zielonka – pierwsza tegoroczna garażówka OKiS

Masz w domu ubrania, w których już nie chodzisz? Niepotrzebne zabawki, sprzęt AGD, ozdoby, kwiaty czy jakieś inne rzeczy? W sobotę 20 kwietnia [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.