Zielonka – szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Zielonka - szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Kolejna szkoła w Zielonce wdroży programy wspierające uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z problemami w uczeniu, w tym z dysleksją. Szkoła Podstawowa nr 4 we współpracy z Miastem pozyskała na ten cel 35 000 zł dofinasowania. Placówka wyposaży się w niezbędne pomoce dydaktyczno-terapeutyczne i programy multimedialne.

Zaburzenia koncentracji i uwagi są jedną z powszechnie spotykanych dziś dolegliwości u dzieci. Dotykają one zwłaszcza osoby z ADHD i ADD oraz z dysleksją, dyskalkulią i dysgrafią, ale też dotyczą wielu dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń rozwojowych.

Szkoła Podstawowa nr 4, wychodząc naprzeciw potrzebom tych uczniów, już niebawem wdroży terapię, która pomoże im pokonać ograniczenia związane ze wspomnianymi zaburzeniami, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w nauce i pozytywne relacje społeczne.

Szkoła, przy współudziale Miasta, pozyskała z programu „Aktywna tablica” dofinasowanie w wysokości 35 000 zł, a Miasto Zielonka przekazało 8 750 zł wkładu własnego.
Fundusze te zostaną przeznaczone na zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych oraz programów multimedialnych wspierających min.:

  • rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD)
  • rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).

Szkoła zakupi aż 15 programów multimedialnych z dwóch serii: eduSensus i mTalent, z których uczniowie będą korzystać przy użyciu interaktywnych monitorów i tablic oraz komputerów. Programy dostosowane są do różnych grup wiekowych, tak aby mogły uczestniczyć w nich uczniowie klas 1-3, jak i klas 4-8 . Programy te będą wykorzystywane zarówno jako forma dostosowania treści w trakcie lekcji dla całej klasy, jak i podczas terapii indywidualnych i grupowych.

– Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze bardziej efektywne przyswajanie informacji przez uczniów. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów – powiedziała Mirosława Wypchło, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4.

Źródło: UM Zielonka

Więcej informacji z Zielonki

300 wojowników karate na matach w Zielonce

300 wojowników karate na matach w Zielonce

W minioną sobotę na hali sportowej w Ośrodku Kultury i Sportu w Zielonce, odbyło się Randori – Otwarty Trening Walk Okręgowego Związku Karate [...]
0 komentarzy

Zielonka – Informacja dla mieszkańców osiedla Poligon

Podczas prowadzonych prac przy budowie drogi w osiedlu Poligon został znaleziony niewybuch z okresu II wojny światowej. W związku z powyższym w czwartek [...]
0 komentarzy
Zielonka - Powstaje nawierzchnia ulicy Jagiellońskiej

Zielonka – Powstaje nawierzchnia ulicy Jagiellońskiej

Prace remontowe w ulicy Jagiellońskiej są coraz bliżej  finiszu. Wkrótce będzie można spacerować i poruszać się po nowo wyremontowanej ulicy, która zyska nie [...]
0 komentarzy
Zielonka - zbiórka dla Powodzian wciąż trwa

Zielonka – zbiórka dla Powodzian wciąż trwa

Drodzy Mieszkańcy, dzięki Państwa zaangażowaniu i ogromnej empatii, zebraliśmy już wiele artykułów dla Powodzian.  Państwa pomoc jest nieoceniona. Każdy gest wsparcia, każda paczka [...]
0 komentarzy
Marki - harmonogram planowych przerw w dostawie wody

Zielonka – przerwa w dostawie wody

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Zielonce informuje, że w czwartek 19 września w godzinach 10:00 – 14:00, nastąpi przerwa w dostawie wody dla [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.