Zielonka – szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Zielonka - szkolne wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami

Kolejna szkoła w Zielonce wdroży programy wspierające uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z problemami w uczeniu, w tym z dysleksją. Szkoła Podstawowa nr 4 we współpracy z Miastem pozyskała na ten cel 35 000 zł dofinasowania. Placówka wyposaży się w niezbędne pomoce dydaktyczno-terapeutyczne i programy multimedialne.

Zaburzenia koncentracji i uwagi są jedną z powszechnie spotykanych dziś dolegliwości u dzieci. Dotykają one zwłaszcza osoby z ADHD i ADD oraz z dysleksją, dyskalkulią i dysgrafią, ale też dotyczą wielu dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń rozwojowych.

Szkoła Podstawowa nr 4, wychodząc naprzeciw potrzebom tych uczniów, już niebawem wdroży terapię, która pomoże im pokonać ograniczenia związane ze wspomnianymi zaburzeniami, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w nauce i pozytywne relacje społeczne.

Szkoła, przy współudziale Miasta, pozyskała z programu „Aktywna tablica” dofinasowanie w wysokości 35 000 zł, a Miasto Zielonka przekazało 8 750 zł wkładu własnego.
Fundusze te zostaną przeznaczone na zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych oraz programów multimedialnych wspierających min.:

  • rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD)
  • rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych
  • procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).

Szkoła zakupi aż 15 programów multimedialnych z dwóch serii: eduSensus i mTalent, z których uczniowie będą korzystać przy użyciu interaktywnych monitorów i tablic oraz komputerów. Programy dostosowane są do różnych grup wiekowych, tak aby mogły uczestniczyć w nich uczniowie klas 1-3, jak i klas 4-8 . Programy te będą wykorzystywane zarówno jako forma dostosowania treści w trakcie lekcji dla całej klasy, jak i podczas terapii indywidualnych i grupowych.

– Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze bardziej efektywne przyswajanie informacji przez uczniów. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów – powiedziała Mirosława Wypchło, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4.

Źródło: UM Zielonka

Więcej informacji z Zielonki

Zielonka - pokaż talent

Zielonka – pokaż talent

Wielkimi krokami zbliżają się Dni Zielonki  2024. W tym roku mamy dla Państwa nową propozycję – Mieszkanko, Mieszkańcu weź udział w wyjątkowym wydarzeniu [...]
0 komentarzy
Pożar samochodu w Zielonce

Pożar samochodu w Zielonce

Samochód dostawczy marki Iveco o napędzie konwencjonalnym zapłonął w obrębie stacji benzynowej 25 lipca o godzinie 9 rano. Na szczęście stał zaparkowany w [...]
0 komentarzy
Zielonka - akcja honorowego krwiodawstwa już w tę niedzielę

Zielonka – akcja honorowego krwiodawstwa już w tę niedzielę

W najbliższą niedzielę 28 lipca, Klub Honorowych Dawców Krwi „Krzyś” serdecznie zaprasza do udziału w kolejnej akcji krwiodawstwa. Ambulans czekać będzie na parkingu [...]
0 komentarzy
Zielonka - zmiana godzin pracy PSZOK

Zielonka – zmiana godzin pracy PSZOK

W dniach 27 lipca – 24 sierpnia ulegną zmianie godziny pracy Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Zielonce. W tych dniach PSZOK czynny [...]
0 komentarzy
Zielonka - Muzyczne Śniadanie na Trawie - już w tę niedzielę

Zielonka – Muzyczne Śniadanie na Trawie – już w tę niedzielę

Już w najbliższą niedzielę odbędzie się, przełożone ostatnio ze względu na deszczową pogodę, Muzyczne Śniadanie na Trawie. W otoczeniu pięknego Miejskiego Parku Dębinki, [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.