9-13 listopada punkty paszportowe będą nieczynne

W związku z trwającymi przygotowaniami do uruchomienia nowego Rejestru Dokumentów Paszportowych, od 8 listopada (od godz. 14.00) do 13 listopada br. punkty paszportowe nie będą przyjmować wniosków i nie będzie możliwości odbioru dokumentu. Prace wdrożeniowe spowodują również ograniczenia w dostępności usługi paszportowej w dniach 7 listopada i 8 listopada br. Jednocześnie zwracamy się z prośbą o zaplanowanie wizyty w punkcie 8 listopada br. do godz. 13:00, aby obsługa wszystkich klientów została zrealizowana do godz. 14:00. W sytuacjach nadzwyczajnych wydawane będą wyłącznie paszporty tymczasowe.

W dniach 9 listopada 2022 r. (środa) i 10 listopada 2022 r. (czwartek)  nie będzie możliwości złożenia wniosku o wydanie paszportu i odbioru spersonalizowanego dokumentu. Od 14 listopada 2022 r. wniosek o wydanie dokumentu paszportowego będzie można złożyć  elektronicznie w wybranym punkcie paszportowym.

Złożenie wniosku o wydanie paszportu

Złożenie wniosku o wydanie paszportu w dniach 7 listopada 2022 r. w godzinach 8.00-15.30 oraz 8 listopada br. w godzinach 8.00-14.00 będzie możliwe wyłącznie w następujących lokalizacjach:

  • Referat Paszportów nr 1 w Warszawie, ul. Krucza 5/11
  • Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 60
  • Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Ostrołęce, ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 15
  • Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Płocku, ul. Kolegialna 15
  • Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu, ul. Stefana Żeromskiego 53
  • Delegatura Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Siedlcach, ul. Piłsudskiego 38

Odbiór paszportu

Odbiór zrealizowanych paszportów będzie możliwy we wszystkich punktach paszportowych na terenie województwa w poniedziałek 7 listopada br. i we wtorek 8 listopada  br. do godziny 13.00.

Od 14 listopada br. formalności związane z wnioskowaniem o paszport będą prostsze. Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego będzie można złożyć elektronicznie w wybranym punkcie paszportowym.

Jeżeli przy wypełnianiu wniosku klient poda swój numer telefonu komórkowego lub adres e-mail, o możliwości odbioru nowych dokumentów zostanie poinformowany smsem lub mailowo. Przy odbiorze paszportu organ wydający będzie mógł potwierdzić tożsamość klienta także na podstawie odcisku palca.

Dzięki nowej e-usłudze będzie można również sprawdzić:

  • swoje dane w Rejestrze Dokumentów Paszportowych (RDP),
  • czy paszport lub inny dokument paszportowy jest gotowy do odbioru,
  • ważność paszportu lub innego dokumentu paszportowego,

Dzięki nowej e-usłudze będzie też można zgłosić online utratę lub uszkodzenie paszportu. Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/gov/uslugi-dla-obywatela

Zespół Prasowy Wojewody Mazowieckiego

 

Więcej informacji z Mazowsza

Samorząd Mazowsza nagrodzi nowatorskie pomysły

Samorząd Mazowsza nagrodzi nowatorskie pomysły

Jesteś naukowcem lub przedsiębiorcą? Twój biznes lub projekt jest innowacyjny i wspiera rozwój regionu? Weź udział w konkursie „Innowator Mazowsza”, w którym samorząd [...]
0 komentarzy
Trwa kampania edukacyjna dotycząca budowania odporności społecznej na zagrożenia

Trwa kampania edukacyjna dotycząca budowania odporności społecznej na zagrożenia

W związku z prowadzeniem kampanii edukacyjnej związanej z budowaniem odporności społecznej na zagrożenia przez Rządowe Centrum Bezpieczeństwa (RCB), Wojewoda Mazowiecki zwrócił się do [...]
0 komentarzy

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim, Wyszkowskim, Ostrowskim, Węgrowskim i Sokołowskim

W dniach od 29 lipca do 2 sierpnia planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego, Wyszkowskiego, Ostrowskiego, Węgrowskiego i [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim, Wyszkowskim, Ostrowskim, Węgrowskim i Sokołowskim

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Legionowskim i Nowodworskim

W dniach od  30 do 31 lipca planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Legionowskiego i Nowodworskiego. Obszar Data rozpoczęcia [...]
0 komentarzy
Fundacja rodzinna - obrót majątkiem z podatkiem czy bez? 

Fundacja rodzinna – obrót majątkiem z podatkiem czy bez? 

W przypadku gdy fundacja rodzinna nabędzie nieruchomość lub inne mienie, a następnie je odsprzeda, narazi się na konieczność zapłaty 25-procentowego podatku dochodowego. Wbrew [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.