Fotografia produktowa skupia się na atrakcyjnym przedstawieniu przedmiotu. Zwykle podstawowym celem tego typu zdjęć jest sprzedaż. Praktycznie każdy sklep internetowy musi posiadać zdjęcia produktów. Przydadzą się one również w katalogu, na portalach aukcyjnych a także w różnego rodzaju reklamach. Choć większość tego typu fotografii produktowych kojarzy nam się z białym tłem, są również inne rodzaje tej usługi. Fotografie reklamowe skupiają się już nie tylko na samym przedmiocie ale także jego otoczeniu. Takie zdjęcie może przedstawiać produkt w użyciu co w ciekawy sposób zachęca do zakupu.
Od czego zależy cena fotografii produktowej
Zdjęcia przedmiotów, choć z pozoru wyglądają podobnie mogą zostać wyceniane w różny sposób. Ma na to wpływ kilka istotnych czynników:
- przedmiot, którego sesję produktową chcemy zlecić – są produkty, których atrakcyjne sfotografowanie może wymagać o wiele więcej pracy niż tych prostszych. Chodzi tu na przykład o duże lub bardzo małe wymiary produktu. Przykładowo biżuteria wymaga działania w skali makro na dużych powiększeniach. Takie fotografie biżuterii to również odpowiedni sprzęt i precyzja w działaniu.
- materiał i inne cechy produktu – mają one duży wpływ na ostateczną cenę zdjęcia przedmiotu. Produkty wykonane z jednolitych, nieprzezroczystych materiałów są z pewnością mniej wymagające do fotografowania niż na przykład te chromowane. Wykonując zdjęcia przedmiotów lustrzanych czy przezroczystych musimy poświęcić sporo czasu na odpowiednie ustawienie oświetlenia i dopasowanie pracy studio produktowego aby zdjęcia wyszły zachęcająco dla odbiorcy.
- ilość przedmiotów na sesji produktowej – zwykle większa ilość przedmiotów dostarczonych do fotografa produktowego może wpłynąć na obniżenie ceny za zdjęcie. Wynika to z faktu, że raz przygotowane studio może sprawniej pracować nad konkretnym zleceniem niż na przykład w przypadku dzielenia takiego zlecenia na małe partie po kilka przedmiotów.
- doświadczenie i jakość fotografa – jak w każdym zawodzie, również fotograf produktowy wraz z ilością wykonanych sesji staje się coraz bardziej wyspecjalizowany w swojej dziedzinie. Efektem tego są lepszej jakości fotografie produktów. Oczywiście profesjonaliści cenią się lepiej niż początkujący, warto jednak pamiętać że zdjęcia produktów będą naszym wizerunkiem przed przyszłymi klientami. Nie warto więc na nich oszczędzać.
Aktualny cennik fotografii produktowej
Jak wiemy, na rynku usług ceny zmieniają się z upływem lat. I tak, o ile kilka lat temu można było zamówić profesjonalnej jakości zdjęcia produktowe w cenie nawet kilkunastu złotych za fotografię (przy odpowiednio dużym zamówieniu), tak teraz ceny te są oferowane raczej przez amatorów z małym doświadczeniem. Aktualny cennik na fotografię produktów znajdziesz pod tym linkiem: https://www.fotographia.pl/fotografia-produktowa-cennik-czyli-ile-kosztuje-zdjecie-produktowe/
– Materiał partnera
Więcej informacji z Mazowsza
Boże Narodzenie po mazowiecku
Od wieków na Mazowszu Boże Narodzenie łączyło religijny wymiar z dawnymi wierzeniami ludowymi oraz kalendarzem rolniczym. Pomimo, że świętowanie w każdym z domów
[...]
0 komentarzy
11 nowych FLIRT-ów dla Kolei Mazowieckich
Rekordowa inwestycja Kolei Mazowieckich! Spółka podpisała umowę z firmą Stadler Polska na zakup 11 nowoczesnych pociągów elektrycznych FLIRT o wartości ponad 711 mln zł
[...]
0 komentarzy
Prawie 6 mln zł z UE dla Warki
Budowa i przebudowa dróg oraz ciągów pieszo-rowerowych w Warce – w tej inwestycji pomogą unijne pieniądze. Gmina otrzymała na ten cel prawie 6 mln zł
[...]
0 komentarzy
Mazowsze wybrało patronów 2026 roku
Sejmik Województwa Mazowieckiego ogłosił nazwiska wybitnych Polaków, którzy obejmą patronat nad nadchodzącym rokiem. Są nimi Andrzej Strug, Pola Gojawiczyńska i Mieczysław Fogg. W
[...]
0 komentarzy
Sesja sejmiku Mazowsza
Na ostatniej w tym roku sesji sejmiku radni przyjęli przyszłoroczny budżet. Poznaliśmy patronów roku, a harcerze z chorągwi stołecznej i mazowieckiej przekazali betlejemskie
[...]
0 komentarzy
