Janusz Pękala – Co ważniejsze ?

Pracuję jako doradca ubezpieczeniowy już od kilkunastu lat i zawsze zastanawiam się, co jest dla danego klienta najważniejsze. Każdy z nas może zwracać uwagę na inne wartości. Zależy to zwykle od wieku, sytuacji życiowej, doświadczeń. Doradca ubezpieczeniowy to człowiek, który przekracza próg mieszkania klienta, zadaje pytania i uważnie słucha odpowiedzi. Pyta, co jest dla ciebie, potencjalny kliencie, ważne ? w slangu ubezpieczeniowym nazywa się to badaniem potrzeb.

Osoby w młodym wieku często na pierwszym miejscu stawiają przyszłość dzieci. Bardzo zależy im na tym, aby nasze następne pokolenie, wchodząc w dorosłość, miało zabezpieczone pieniądze na studia, na samodzielne mieszkanie. Ludzie, którzy mają już dorosłe dzieci, zaczynają poważniej myśleć o swojej przyszłości ? może coś odłożyć na przyszłość, jaka będzie jesień życia. Osoby zbliżające się do zakończenia aktywności zawodowej bardziej dbają o zabezpieczenie tego, co osiągnęli w życiu. Są też jednak ludzie, i to w każdym wieku, którzy na początku rozmowy z agentem-doradcą otwarcie mówią: ?po mnie choćby potop?. Są sceptyczni w stosunku do firm ubezpieczeniowych. Sukcesem doradcy jest najpierw przekonanie ich do samego podjęcia rozmowy na temat ubezpieczeń. Jeśli taka osoba zdecyduje się w końcu na ubezpieczenie, doradca ma szczególny powód do satysfakcji.

Ostatnio zadzwonił do mnie klient, który na początku był źle nastawiony wobec ubezpieczeń. W końcu, po kilku rozmowach, wykupił polisę zawierającą też ochronę zdrowa. Było to w ubiegłym roku. Nie przypuszczał wtedy, jak szybko przekona się osobiście, że ubezpieczenia działają. W rozmowie ze mną powiedział, że to ja namówiłem go do takiego rozwiązania. Zapytałem, czy rzeczywiście wprost go namówiłem, czy też przedstawiłem rozwiązania. Zgodnie z prawdą potwierdził wtedy, że to on sam wybrał jeden z wariantów ubezpieczenia, które ja zaproponowałem, i że było to trafne rozwiązanie.

Jak widać, dobra diagnoza potrzeb prowadzi do przedstawienia najlepszych rozwiązań dla indywidualnego klientów.

Nie czekaj, aż się coś zdarzy. Nie jesteś pewien, jakie są Twoje potrzeby ? doradca ubezpieczeniowy pomoże ci je zrozumieć i nazwać. Najpierw jednak życzliwie Cię wysłucha i zada kilka pytań.

Doradztwo nic nie kosztuje.