Przyjazny Urząd


Projekt wnętrza Biura Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Gminy w Wołominie powstał we współpracy dwóch pracowni architektonicznych:
– Pracownia Projektowa ArchiKar arch. Adam Karkusiewicz (Warszawa ul. Niemcewicz 26/4 tel.659 20 85)
– Pracownia Archtektoniczna Projektowo-Wykonawcza 
arch. Wojciech Korenc (Izabelin ul. Czarneckiego 36 tel. 423 17 77) – informacja ta nie została podana w wersji „papierowej” ŻPW, za co serdecznie przepraszamy Autorów Projektu – Redakcja i Wydawca

Rozpoczęła się długo zapowiadana modernizacja Urzędu Miejskiego w Wołominie. Na parterze budynku powstaje Biuro Obsługi Mieszkańców.

Modernizacja stała się możliwa dzięki częściowemu przeniesieniu Urzędu Skarbowego do innej siedziby.
– Dzięki tej inwestycji możliwa będzie poprawa jakości obsługi naszych mieszkańców m.in. poprzez zlokalizowanie w jednym miejscu tych pracowników urzędu, którzy bezpośrednio obsługują mieszkańców (przyjmują wnioski, wszelkiego rodzaju zgłoszenia, podania itp.), wprowadzenie komfortu przyjmowania interesantów zarówno ze strony urzędników jak i samych mieszkańców (miejsca siedzące przy wszystkich stanowiskach pracy i oczekiwania) – mówi Marzena Roszkowska, sekretarz gminy Wołomin. Ze względu na posiadane już pomieszczenia nie będzie to jedna duża sala. –

Projekt wnętrza Biura Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Gminy w Wołominie powstał we współpracy dwóch pracowni architektonicznych:
– Pracownia Projektowa ArchiKar arch. Adam Karkusiewicz (Warszawa ul. Niemcewicz 26/4 tel.659 20 85)
– Pracownia Archtektoniczna Projektowo-Wykonawcza 
arch. Wojciech Korenc (Izabelin ul. Czarneckiego 36 tel. 423 17 77) – informacja ta nie została podana w wersji „papierowej” ŻPW, za co serdecznie przepraszamy Autorów Projektu – Redakcja i Wydawca

Poszczególne działy będą wydzielone i oznakowane – dodaje.
W Biurze Obsługi Mieszkańców znajdą się:punkt informacyjny punkt wydawania druków wniosków składanych w Urzędzie stanowisko przyjmowania i odbioru korespondencji kierowanej do Urzędu Miejskiego
 Wydział Spraw Obywatelskich – składanie wniosków o wydanie dowodu osobistego, zameldowanie, wymeldowanie, Urząd Stanu Cywilnego – zgłoszenie narodzin, zawarcie związku małżeńskiego, zgłoszenie zgonuReferat Ewidencji Działalności Gospodarczej – dokonywanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej oraz zgłoszenie rezygnacji z prowadzenia działalności gospodarczej  część Wydziału Finansowo Podatkowego – możliwość wniesienia podatków lokalnych kasa.
– Zlokalizowanie w tej części budynku tych wszystkich komórek umożliwi, wprowadzenie indywidualnego czasu pracy dla tych pracowników, którzy ze względu na potrzeby mieszkańców powinni pracować w innych godzinach pracy np. wskazanie dni w których będzie można złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego do godz. 18.00 – podkreśla sekretarz Roszkowska.
W celu przygotowania Biura Obsługi konieczne jest przeprowadzenie trwającego obecnie remontu lewego skrzydła parteru budynku o pow. 235 m2. W przetargu wybrano Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe LUX Janina i Bogusław Lejman spółka jawna z Mińska Mazowieckiego, za kwotę 469.539,63 zł Termin realizacji 60 dni.

tur