Wojewoda mazowiecki Mariusz Frankowski przypomina, że wszyscy uchodźcy z Ukrainy, którzy przebywają w hali przy ul. Modlińskiej 6D, mogą skorzystać z pomocy i znaleźć zakwaterowanie w innym miejscu. Na terenie województwa mazowieckiego jest 78 ośrodków zbiorowego zakwaterowania, w których wolnych jest prawie tysiąc miejsc. Jest tam zapewniony odpowiedni standard higieniczno-sanitarny, bardziej kameralne warunki, wyżywienie oraz poczucie bezpieczeństwa. Z tej możliwości mogą skorzystać wszyscy uchodźcy z Ukrainy, którzy szukają schronienia przed wojną.
Aby otrzymać bezpłatną pomoc wystarczy zadzwonić pod numer 987. To infolinia Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, która jest dostępna przez całą dobę. Od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 obsługiwana jest również w języku ukraińskim. Pod tym numerem można uzyskać informację o dostępnych miejscach i oferowanej pomocy. Wszystkim osobom, które zgłoszą chęć przeniesienia, zostanie niezwłocznie udzielona pomoc, także w transporcie. W ostatnich dniach z takiej możliwości skorzystała jedna osoba, która dotychczas mieszkała przy ul. Modlińskiej 6D. Zorganizowaliśmy jej przeprowadzkę do jednego z ośrodków zbiorowego zakwaterowania.
Informujemy, że budynek przy ul. Modlińskiej 6D w Warszawie nie jest miejscem tymczasowego zakwaterowania dla uchodźców z Ukrainy prowadzonym na zlecenie wojewody mazowieckiego. Obiekty takie, są prowadzone przez samorządy na zlecenie wojewody. Warunki w nich panujące są dostosowane do przebywania większej liczby osób, a na miejscu zapewnione jest wyżywienie. Z pomocy zapewnionej przez samorządy mogą skorzystać obywatele Ukrainy, o których mowa w ustawie o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
Zespół prasowy wojewody mazowieckiego
Więcej informacji z Mazowsza

Ponad 100 mln zł z UE na prekursorską terapię genową

20 pociągów dla Kolei Mazowieckich

Głośna próba systemu alarmowania – 17 marca 2025

Mazowieccy Lady D. i Gentleman D. 2025 – czas na zgłoszenia!
