Włączenie Trasy Olszynki Grochowskiej w sieć dróg krajowych ( S17 i S7 )

– Należy przestać mówić o Trasie Olszynki Grochowskiej, jako projekcie
lokalnym. Rezerwowany na trasę korytarz powinien być włączony w sieć dróg krajowych (S17 – S7), który w przyszłości przejąłby ruch na trasie Gdańsk – Warszawa – Lublin – Lwów – powiedział Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki na spotkaniu z samorządowcami powiatu legionowskiego 23 marca 2009 r.

Z uwagi na duże obciążenie trasy wyjazdowej z Warszawy w kierunku
północnym, szczególnie z prawobrzeżnej części miasta, istnieje duża
potrzeba stworzenia nowych rozwiązań. Wojewoda Mazowiecki wystąpił do
Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z prośbą o rozważenie budowy
dodatkowego wyjazdu z prawobrzeżnej części Warszawy m.in. w stronę Nowego Dworu Mazowieckiego i Portu Lotniczego Modlin – do drogi krajowej nr 7, jako nowego elementu sieci dróg krajowych.

Wojewoda zaproponował, by trasa ta, o docelowych parametrach drogi
ekspresowej, była powiązana z układem dróg krajowych stanowiących Ekspresową Obwodnicę Warszawy (np. z planowaną do rozbudowy do parametrów drogi ekspresowej Trasą Armii Krajowej). Ponadto, powinna być logicznym przedłużeniem drogi S17, kończącej się w obecnych planach w Markach. Pozwoli to jadącym z południowego wschodu naszego kraju dotrzeć do lotniska w Modlinie oraz dalej do trasy S7 na północ Polski – omijając od wschodu Warszawę.

Obecnie – zarówno ulica Modlińska (w ciągu drogi krajowej nr 61) oraz droga
krajowa nr 8 – umożliwiają wyjazd z Warszawy przede wszystkim w kierunku
północno – wschodnim tj. w stronę Białegostoku a tylko w ograniczonym stopniu obsługują ruch związany z wyjazdem w kierunku północnym.

Istotne wydaje się też wykorzystanie pasa terenu rezerwowanego w granicach miasta Warszawy do granicy z gminą Nieporęt dla projektowanej Trasy Olszynki Grochowskiej, uwzględniając konieczność jej przedłużenia w stronę Nowego Dworu Mazowieckiego.

Taka trasa efektywnie uzupełniłaby sieć drogową w tym rejonie, usprawniłaby ruch drogowy w wymienionym kierunku i stworzyłaby atrakcyjne połączenie prawobrzeżnej Warszawy.

W spotkaniu w Legionowie uczestniczyli również: Wojciech Dąbrowski, dyrektor mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad, Zbigniew Rapciak, wiceminister infrastruktury, Roman Smogorzewski, prezydent Legionowa i Jan Grabiec, starosta Legionowa.

Ivetta Biały,

Rzecznik Prasowy
Wojewody Mazowieckiego

Jedno przemyślenie nt. „Włączenie Trasy Olszynki Grochowskiej w sieć dróg krajowych ( S17 i S7 )

  1. ” Wojewoda Mazowiecki wystąpił do
    Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, z prośbą …..” – Jak dróg nie ma tak i nie będzie, bo przecież nie chodzi o to żeby króliczka złapać, ale żeby go gonić, a wybory się zbliżają.

Możliwość komentowania jest wyłączona.