Powiatowy Urząd Pracy w Wołominie otrzymał na wdrażanie Tarczy Antykryzysowej 75 mln zł. Wartość pomocy w pozytywnie rozpatrzonych wnioskach, złożonych przez przedsiębiorców z powiatu wołomińskiego, przekroczyła 50 mln złotych.
O jakie środki przedsiębiorcy mogą obecnie ubiegać się w ramach Tarczy Antykryzysowej?
W trybie ciągłym prowadzony jest nabór wniosków o pożyczki dla mikroprzedsiębiorców na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
W wyniku nowelizacji przepisów zmianie uległa data, przed którą mikroprzedsiębiorca powinien prowadzić działalność gospodarczą. Zgodnie z obowiązującymi przepisami działalność powinna być prowadzona w dniu składania wniosku oraz przed dniem 1 kwietnia br. (działalność nie mogła być zawieszona w jednym z wymienionych dni: 29 lutego lub 31 marca br.).
Jak już informowaliśmy, za datę udzielenia pożyczki uznaje się dzień wypłaty środków przez urząd pracy na konto przedsiębiorcy. Do zawarcia umowy dochodzi po zaakceptowaniu wniosku o daną formę wsparcia. Umowa obowiązuje od dnia wypłaty pożyczkobiorcy pożyczki.
Czekamy na wejście w życie przepisów ustawy wdrażającej tarczę 4.0. , która ma wprowadzić umorzenie pożyczki automatycznie, po spełnieniu warunku prowadzenia działalności gospodarczej przez 3 miesiące, bez konieczności składania wniosku przez przedsiębiorcę.
Kolejny ważny zapis tej ustawy przewiduje, że środki z pożyczki nie będą podlega
egzekucji sądowej ani administracyjnej. Środki te, w razie ich przekazania na rachunek płatniczy, będą wolne od zajęcia na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego.
Przypominamy, że komplet dokumentów o przyznanie pożyczki, składany w formie papierowej, powinien zawierać:
– Wniosek o dofinansowanie – 1 egzemplarz podpisany przez wnioskodawcę;
Klauzulę informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych – 1 egzemplarz podpisany przez wnioskodawcę;
– Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 – 1 egzemplarz podpisany przez wnioskodawcę;
– Umowa o wypłatę dofinansowania – 2 egzemplarze podpisane przez wnioskodawcę i zaparafowane na każdej stronie.
Złożenie prawidłowo wypełnionych dokumentów znacznie ułatwia pracownikom urzędu sprawne rozpatrzenie wniosku.
Ponadto informujemy, że do 01 lipca br. trwa kolejny nabór wniosków, skierowany do przedsiębiorców, pracodawców z powiatu wołomińskiego, tj.:
-
mikro-, małych i średnich przedsiębiorców – o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek ZUS;
-
przedsiębiorców będących osobą fizyczną nie zatrudniającą pracowników – na dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej;
-
organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie – o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek ZUS.
Po zakończeniu bieżącego naboru zostanie ogłoszony w lipcu nabór kolejny na ww. formy wsparcia.
Z zasadami udzielania dofinansowania oraz wzorami dokumentów można zapoznać się na stronie internetowej www.wolomin.praca.gov.pl oraz na platformie www.praca.gov.pl.
Więcej informacji

Czasowa organizacja ruchu na czas zamknięcia DW634 na odcinku od ul. Matejki do ul. Sikorskiego w Wołominie

Dramatyczny wypadek na trasie S8 – kierowca ciężarówki wjechał w lawety, jedna osoba poważnie ranna

Marki – bohaterstwo dnia codziennego – historia Andrzeja Bartolda

Marki – X Konwent Kobiet Szminka 2025

Strażak roku 2024 i strażacy miesiąca nagrodzeni

Ponad 301 mln zł na mazowieckie drogi

Marki – rusza modernizacja Ząbkowskiej

10 milionów złotych na rozbudowę drogi powiatowej – wielki sukces Powiatu Wołomińskiego

Marki – Strategiczne inwestycje drogowe – kolejne wsparcie finansowe na rozwój infrastruktury
