Lokowanie produktu a gadżety reklamowe ? jak to działa?

Lokowanie produktu a gadżety reklamowe ? jak to działa?

Internet, telewizja, banery w wielkich miastach ? to wszystko obecnie przesiąknięte jest przekazem marketingowym. Nieustannie spotykamy się z banerami, plakatami, afiszami, które próbują nam wcisnąć nowy telefon, zaprosić na spektakl, na film do kina czy po prostu zachęcić do skorzystania z usług konkretnej firmy. Jednak obecnie możemy śmiało mówić o przebodźcowaniu, ponieważ praktycznie każde wolne miejsce zajęte jest przez reklamy. Nauczyliśmy się wyłączać radio czy telewizję w momencie, kiedy pojawiają się reklamy, dlatego też firmy szukają innych dróg dotarcia do klienta. Jedną z nich jest skorzystanie z gadżetów reklamowych. Czym jest product placement oraz jak to działa?

Lokowanie produktu ? czym jest dokładnie?

Lokowanie produktu to reklama podawana w sposób nieco zamaskowany. Jest to reklama nienachlana, taka, która nie wyskakuje z lodówki. Wtapia się w tło i sprawia, że jest nawet bardziej pociągająca, aniżeli ta pojawiająca się nieustannie w telewizji. Warto więc zrezygnować z tradycyjnego spotu reklamowego, który nic nie wnosi dl naszego życia, poza zdenerwowanie, na rzecz dyskretnie wyeksponowanego logo konkretnej firmy. Lokowanie produktu to również moment, kiedy bohater filmu czy jakiegoś programu korzysta z rzeczy konkretnej marki lub jest w nie ubrany.

Lokowanie produktu, po angielsku product placement, to idea, której początki mają związek ze Stanami Zjednoczonymi i latami 70. XX wieku. Wtedy też zakazana została reklama wyrobów tytoniowych. Marki, które chciały zarobić, postanowiły opłacać konkretne osoby, które korzystały z ich produktów na scenie lub na filmach.

Promocja poprzez użycie gadżetów reklamowych ? na czym polega?

Każda firma, która chce uzyskać dobre wyniki sprzedaży, z pewnością choć raz postawiła na dobrą strategię marketingową. Jedną z najlepszych jest ta, w której wykorzystuje się artykuły promocyjne. W roli upominków stricte biznesowych polecają się akcesoria turystyczne, ekologiczne, biurowe, piśmiennicze, sportowe czy elektroniczne. Wśród nich znajdą się również akcesoria w postaci naczyń, takie jak kubek z napisem czy kubek termiczny. Na takich właśnie gadżetach śmiało można umieścić logo przedsiębiorstwa lub pokusić się dodatkowo o charakterystyczny cytat dla marki. Co więcej, taki produkt będzie reklamą, która trafi bezpośrednio do każdej osoby, ponieważ jest to również typ reklamy personalnej.

Kubki z napisem ? dlaczego wpisują się w ideę product placement?

Można śmiało powiedzieć, że produktów promocyjnych używa się praktycznie codziennie, o ile zostaną dobrze dobrane. Kubek z nadrukiem, z napisem, pendrive z logo, powerbank do telefonu, długopis czy smycz do kluczy to najczęściej wybierane typy gadżetów. Warto wybierać naprawdę praktyczne rzeczy, ponieważ im częściej taki produkt będzie w użyciu, tym więcej osób będzie w stanie zobaczyć logo Twojej firmy. Jeśli pragniesz prawdziwej rewolucji, warto również zadbać o to, by gadżet ciekawił, inspirował lub fascynował.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Strzały na ulicach Kobyłki – policyjna akcja zakończona zatrzymaniem

Strzały na ulicach Kobyłki – policyjna akcja zakończona zatrzymaniem

Dramatyczne sceny rozegrały się na ulicy Żymirskiego w Kobyłce, gdzie w piątek 7 lutego w godzinach popołudniowych doszło do zatrzymania podejrzanych przez policję. [...]
0 komentarzy
Zgłaszajmy projekty! Rusza Budżet Obywatelski Mazowsza

Zgłoś projekt do Budżetu Obywatelskiego Mazowsza

Do 2 marca br. można zgłosić swój projekt do  6. edycji Budżetu Obywatelskiego Mazowsza. Budżet wynosi 30 mln zł! Od pomysłu do realizacji Dzięki [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

W dniach od  10 do 21 lutego planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego. Obszar Data rozpoczęcia Data zakończenie [...]
0 komentarzy
Kluczowe skrzyżowanie ze zmienioną organizacją ruch - wytyczono objazdy

Kluczowe skrzyżowanie ze zmienioną organizacją ruch – wytyczono objazdy

Wykonawca rozbudowy skrzyżowania ul. Wileńskiej, Al. Niepodległości i ul. Szosa Jadowska (DW634/635), realizowanej przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie 7 lutego wprowadził [...]
0 komentarzy
Modernizacja DW634 – zmiany w organizacji ruchu na kolejnym odcinku

Modernizacja DW634 – zmiany w organizacji ruchu na kolejnym odcinku

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 634, realizowana przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, wkracza w kolejny etap. Roboty budowlane na odcinku od ul. Kolejowej do [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.