Lokowanie produktu a gadżety reklamowe – jak to działa?

Lokowanie produktu a gadżety reklamowe – jak to działa?

Internet, telewizja, banery w wielkich miastach – to wszystko obecnie przesiąknięte jest przekazem marketingowym. Nieustannie spotykamy się z banerami, plakatami, afiszami, które próbują nam wcisnąć nowy telefon, zaprosić na spektakl, na film do kina czy po prostu zachęcić do skorzystania z usług konkretnej firmy. Jednak obecnie możemy śmiało mówić o przebodźcowaniu, ponieważ praktycznie każde wolne miejsce zajęte jest przez reklamy. Nauczyliśmy się wyłączać radio czy telewizję w momencie, kiedy pojawiają się reklamy, dlatego też firmy szukają innych dróg dotarcia do klienta. Jedną z nich jest skorzystanie z gadżetów reklamowych. Czym jest product placement oraz jak to działa?

Lokowanie produktu – czym jest dokładnie?

Lokowanie produktu to reklama podawana w sposób nieco zamaskowany. Jest to reklama nienachlana, taka, która nie wyskakuje z lodówki. Wtapia się w tło i sprawia, że jest nawet bardziej pociągająca, aniżeli ta pojawiająca się nieustannie w telewizji. Warto więc zrezygnować z tradycyjnego spotu reklamowego, który nic nie wnosi dl naszego życia, poza zdenerwowanie, na rzecz dyskretnie wyeksponowanego logo konkretnej firmy. Lokowanie produktu to również moment, kiedy bohater filmu czy jakiegoś programu korzysta z rzeczy konkretnej marki lub jest w nie ubrany.

Lokowanie produktu, po angielsku product placement, to idea, której początki mają związek ze Stanami Zjednoczonymi i latami 70. XX wieku. Wtedy też zakazana została reklama wyrobów tytoniowych. Marki, które chciały zarobić, postanowiły opłacać konkretne osoby, które korzystały z ich produktów na scenie lub na filmach.

Promocja poprzez użycie gadżetów reklamowych – na czym polega?

Każda firma, która chce uzyskać dobre wyniki sprzedaży, z pewnością choć raz postawiła na dobrą strategię marketingową. Jedną z najlepszych jest ta, w której wykorzystuje się artykuły promocyjne. W roli upominków stricte biznesowych polecają się akcesoria turystyczne, ekologiczne, biurowe, piśmiennicze, sportowe czy elektroniczne. Wśród nich znajdą się również akcesoria w postaci naczyń, takie jak kubek z napisem czy kubek termiczny. Na takich właśnie gadżetach śmiało można umieścić logo przedsiębiorstwa lub pokusić się dodatkowo o charakterystyczny cytat dla marki. Co więcej, taki produkt będzie reklamą, która trafi bezpośrednio do każdej osoby, ponieważ jest to również typ reklamy personalnej.

Kubki z napisem – dlaczego wpisują się w ideę product placement?

Można śmiało powiedzieć, że produktów promocyjnych używa się praktycznie codziennie, o ile zostaną dobrze dobrane. Kubek z nadrukiem, z napisem, pendrive z logo, powerbank do telefonu, długopis czy smycz do kluczy to najczęściej wybierane typy gadżetów. Warto wybierać naprawdę praktyczne rzeczy, ponieważ im częściej taki produkt będzie w użyciu, tym więcej osób będzie w stanie zobaczyć logo Twojej firmy. Jeśli pragniesz prawdziwej rewolucji, warto również zadbać o to, by gadżet ciekawił, inspirował lub fascynował.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Dni Miasta Kobyłka

Burmistrz Miasta Kobyłka Edyta Zbieć i dyrektor MOK Kobyłka Agnieszka Kacprzak zapraszają na Dni Miasta Kobyłka 2022 Wyjątkowe Dni Miasta Kobyłka, będą obfitowały [...]
0 komentarzy
Utrudnienia na Żołnierskiej i Marsa

Utrudnienia na Żołnierskiej i Marsa

W czwartek, 19 maja, wieczorem zamknięty został przejazd ulicą Żołnierską (dołem) od strony Rembertowa, na odcinku od najazdu na istniejącą estakadę do skrzyżowania [...]
0 komentarzy
Policja poszukuje sprawcę kradzieży

Policja poszukuje sprawcę kradzieży

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Wołominie pod nadzorem Prokuratury Rejonowej w Wołominie prowadzą czynności w sprawie kradzieży bezprzewodowego klucza udarowego. Zdarzenie miało [...]
0 komentarzy

Kolejna dziupla samochodowa zlikwidowana. Złodzieje zatrzymani podczas demontażu auta.

Policjanci z Wydziału Kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Wołominie wspólnie z funkcjonariuszami północnopraskiej grupy „ Skorpion” przeprowadzili działania samochodowe na terenie powiatu wołomińskiego, [...]
0 komentarzy

78. rocznica zrzutu żołnierzy Cichociemnych na placówkę odbiorczą „ Imbryk”

Kolejne obchody upamiętniające operację „Weller 2”, czyli zrzut żołnierzy Cichociemnych na placówkę odbiorczą „Imbryk” w kołakowskim lesie za nami. Odbyły się pod honorowym [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.