Pewne jest jedno! Polskie mięso zawsze w dobrym towarzystwie

Związek Polskie Mięso rozpoczyna IV edycję ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.”

Tegoroczna edycja kampanii pod hasłem “Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie” to kontynuacja promocji polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego oraz ich przetworów. Jej nadrzędnym celem jest informowanie konsumentów o walorach odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Ponadto istnieje silna potrzeba edukacji konsumentów o pochodzeniu mięsa oraz wspierania polskich producentów i hodowców w tym zakresie. Potrzeba poznania pochodzenia produktów spożywczych, w tym mięsa, jest wyraźnie obserwowana wśród polskich konsumentów, którzy nie zawsze potrafią rozpoznać żywność polskiego pochodzenia na półkach sklepowych.

Jak wynika z danych OECD (Organizacji Rozwoju Współpracy Gospodarczej) i FAO (Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa) w roku 2020 na świecie wzrosła konsumpcja mięsa i wyniosła 325 mln t. Spożycie mięsa w UE wyniosło 69,8 kg na osobę. Według tych danych Europejczycy jedzą najwięcej wieprzowiny – 33,5 kg na osobę. Na drugim miejscu znajduje się drób – 24,3 kg na osobę.

Podczas trwania kampanii przedstawimy zalety zdrowotne i wartości odżywcze polskiego mięsa drobiowego i wieprzo wego potwierdzone wynikami najnowszych badań. „W sferze publicznej brakuje merytorycznej dyskusji i opinii ekspertów dotyczącej wpływu spożycia mięsa na zdrowie człowieka. Zbyt mało mówi się też o tym jak, ważna jest jego jakość, jaki wpływ na ekonomię ma zrównoważona hodowla trzody chlewnej i drobiu i jakimi sposobami powinno chronić się środowisko.” – mówi prezes Zarządu Związku Polskie Mięso p. Witold Choiński.

Do udziału w kampanii zaproszeni zostali znani i cenieni eksperci. Prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, jako ekspert kampanii brała już udział poprzednich edycjach, doskonale porusza się w tematyce trendów i nowości dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Do grona ekspertów dołączyła również dietetyk p. Dorota Osóbka.

Ambasadorami tegorocznej edycji zostało, znane ze swoich kulinarnych dokonań, rodzeństwo Grażyna (Gaja) Kuroń i Jakub Kuroń. Jakub przyznaje, że udział w kampanii jest świetną okazją do wspólnego gotowania i podzielenia się przepisami na dania z polskiej wieprzowiny i drobiu. Obiecał zaprosić do swojej kuchni, by wspólnie z siostrą pokazać jak przygotować tradycyjne polskie dania w nowej, zdrowszej wersji.

W trakcie kampanii poznamy między innymi najnowsze tendencje rynkowe dotyczące sprzedaży mięsa oraz zasady wybierania i kupowania dobrej jakości mięsa. W raporcie „Wieprzowina – Nowa Perspektywa”* naukowcy przekonują, że obecnie wieprzowina, dzięki zmianom jakie zaszły podczas dziesięcioleci doskonalenia świń w kierunku mięsnym, zawiera niewiele tłuszczu, jest mniej kaloryczna i charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą.

Z badań wynika, co potwierdza prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, że prawie 39% Polaków kupuje i spożywa mięso drobiowe, co daje około 27,5 kg tego mięsa rocznie na osobę. Dodatkowo Polska, niezmiennie od 2017 roku utrzymuje pozycję lidera w produkcji drobiarskiej wśród wszystkich krajów UE. 73% całego eksportu produktów drobiarskich trafiło na rynki krajów członkowskich UE.

Dowiemy się również, dlaczego w zrównoważonej diecie nie powinno zabraknąć wieprzowiny i drobiu. „W prawidłowo zbilansowanej diecie jest miejsce dla dobrej jakości mięsa, w tym mięsa wieprzowego i drobiowego, które Polacy bardzo lubią. Ważne jednak jakie to mięso, skąd pochodzi, jaka jest jego jakość i świeżość oraz to, jakim zabiegom kulinarnym zostało poddane przed spożyciem” – mówi dietetyk p. Dorota Osóbka.

Tegoroczne hasło kampanii: „Zawsze w dobrym towarzystwie” nawiązuje zatem do wspólnego gotowania i biesiado- wania w gronie rodziny i przyjaciół, ale również do zbilansowanej diety i odpowiednio dobranych, dobrej jakości produktów na naszym stole.

Cykl spotkań, mających na celu popularyzację polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego, rozpoczęła konferencja

„Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w w dobrym towarzystwie”. W trakcie kampanii planowane są wydarze-nia specjalne, w których swój udział zapowiedzieli wyjątkowi goście. Część z tych spotkań odbędzie się w plenerze. Cała akcja potrwa do 31 lipca 2022 r.

Kampania w całości została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

O Związku Polskie Mięso

Związek Polskie Mięso to organizacja branżowa reprezentująca interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, działających w branży mięsnej oraz współpracujących z nią w zakresie ich działalności wytwórczej, handlowej i/lub usługowej, w szczególności wobec organów państwowych. Członek European Livestock and Meat Trades Union.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Co dalej z węzłem „Wołomin” przy trasie S8?

Mając na uwadze duże zainteresowanie mieszkańców Powiatu Wołomińskiego otwarciem węzła „Wołomin”, starostwo informuje, ze  Adam Lubiak – Starosta Wołomiński odbył spotkanie w siedzibie [...]
0 komentarzy

Otwarcie zmodernizowanego odcinka al. Armii Krajowej w Wołominie

W piątek, 27 maja br. Starosta Wołomiński Adam Lubiak zorganizował briefing prasowy poświęcony oddaniu do użytkowania zmodernizowanego odcinka al. Armii Krajowej  w Wołominie [...]
0 komentarzy

Z ułanami pójdę w cwał – Kawaleria dla mieszkańców Powiatu Wołomińskiego

Już w niedzielę druga edycja  Biegu Gońca. Będą to niecodzienne zmagania sportowe na Błoniach Ossowskich, w miejscu historycznych wydarzeń związanych z Bitwą Warszawską [...]
0 komentarzy
Oświadczenie UM Wołomin

Oświadczenie UM Wołomin

W związku z pojawiającymi się informacjami na temat sytuacji zwierząt w domu śp. Agaty Bochenek, radnej Rady Miejskiej w Wołominie informujemy, że podjęliśmy [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

W dniach od 27 maja do 2 czerwca planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego. Obszar Data rozpoczęcia Data [...]
0 komentarzy
Otwarcie nowoczesnego Zakładu Diagnostyki Obrazowej w Radzyminie

Otwarcie nowoczesnego Zakładu Diagnostyki Obrazowej w Radzyminie

„Inwestujemy w diagnostykę” pod takim hasłem  24 maja 2022 r. odbyło się uroczyste otwarcie nowoczesnej Pracowni Tomografii Komputerowej. To pierwsza, prowadzona przez podmiot [...]
0 komentarzy
Strażacka kronika zdarzeń

Strażacka kronika zdarzeń – 16-22 maja

Do poważnego wypadku, w którym uczestniczyły dwa pojazdy osobowe doszło w Emilianowie. Nadal najwięcej wezwań strażacy z naszego powiatu otrzymują do wypadków drogowych [...]
0 komentarzy

Policja poszukuje świadków śmiertelnego wypadku drogowego

Policja poszukuje świadków wypadku drogowego, do którego doszło 12 maja 2022 roku około godziny 17.10 w miejscowości Kobyłka na skrzyżowaniu ulicy Poniatowskiego z [...]
0 komentarzy

Dni Miasta Kobyłka

Burmistrz Miasta Kobyłka Edyta Zbieć i dyrektor MOK Kobyłka Agnieszka Kacprzak zapraszają na Dni Miasta Kobyłka 2022 Wyjątkowe Dni Miasta Kobyłka, będą obfitowały [...]
0 komentarzy
Utrudnienia na Żołnierskiej i Marsa

Utrudnienia na Żołnierskiej i Marsa

W czwartek, 19 maja, wieczorem zamknięty został przejazd ulicą Żołnierską (dołem) od strony Rembertowa, na odcinku od najazdu na istniejącą estakadę do skrzyżowania [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.