Pewne jest jedno! Polskie mięso zawsze w dobrym towarzystwie

Związek Polskie Mięso rozpoczyna IV edycję ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej ?Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.?

Tegoroczna edycja kampanii pod hasłem ?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie? to kontynuacja promocji polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego oraz ich przetworów. Jej nadrzędnym celem jest informowanie konsumentów o walorach odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Ponadto istnieje silna potrzeba edukacji konsumentów o pochodzeniu mięsa oraz wspierania polskich producentów i hodowców w tym zakresie. Potrzeba poznania pochodzenia produktów spożywczych, w tym mięsa, jest wyraźnie obserwowana wśród polskich konsumentów, którzy nie zawsze potrafią rozpoznać żywność polskiego pochodzenia na półkach sklepowych.

Jak wynika z danych OECD (Organizacji Rozwoju Współpracy Gospodarczej) i FAO (Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa) w roku 2020 na świecie wzrosła konsumpcja mięsa i wyniosła 325 mln t. Spożycie mięsa w UE wyniosło 69,8 kg na osobę. Według tych danych Europejczycy jedzą najwięcej wieprzowiny ? 33,5 kg na osobę. Na drugim miejscu znajduje się drób ? 24,3 kg na osobę.

Podczas trwania kampanii przedstawimy zalety zdrowotne i wartości odżywcze polskiego mięsa drobiowego i wieprzo wego potwierdzone wynikami najnowszych badań. ?W sferze publicznej brakuje merytorycznej dyskusji i opinii ekspertów dotyczącej wpływu spożycia mięsa na zdrowie człowieka. Zbyt mało mówi się też o tym jak, ważna jest jego jakość, jaki wpływ na ekonomię ma zrównoważona hodowla trzody chlewnej i drobiu i jakimi sposobami powinno chronić się środowisko.? ? mówi prezes Zarządu Związku Polskie Mięso p. Witold Choiński.

Do udziału w kampanii zaproszeni zostali znani i cenieni eksperci. Prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, jako ekspert kampanii brała już udział poprzednich edycjach, doskonale porusza się w tematyce trendów i nowości dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Do grona ekspertów dołączyła również dietetyk p. Dorota Osóbka.

Ambasadorami tegorocznej edycji zostało, znane ze swoich kulinarnych dokonań, rodzeństwo Grażyna (Gaja) Kuroń i Jakub Kuroń. Jakub przyznaje, że udział w kampanii jest świetną okazją do wspólnego gotowania i podzielenia się przepisami na dania z polskiej wieprzowiny i drobiu. Obiecał zaprosić do swojej kuchni, by wspólnie z siostrą pokazać jak przygotować tradycyjne polskie dania w nowej, zdrowszej wersji.

W trakcie kampanii poznamy między innymi najnowsze tendencje rynkowe dotyczące sprzedaży mięsa oraz zasady wybierania i kupowania dobrej jakości mięsa. W raporcie ?Wieprzowina ? Nowa Perspektywa?* naukowcy przekonują, że obecnie wieprzowina, dzięki zmianom jakie zaszły podczas dziesięcioleci doskonalenia świń w kierunku mięsnym, zawiera niewiele tłuszczu, jest mniej kaloryczna i charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą.

Z badań wynika, co potwierdza prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, że prawie 39% Polaków kupuje i spożywa mięso drobiowe, co daje około 27,5 kg tego mięsa rocznie na osobę. Dodatkowo Polska, niezmiennie od 2017 roku utrzymuje pozycję lidera w produkcji drobiarskiej wśród wszystkich krajów UE. 73% całego eksportu produktów drobiarskich trafiło na rynki krajów członkowskich UE.

Dowiemy się również, dlaczego w zrównoważonej diecie nie powinno zabraknąć wieprzowiny i drobiu. ?W prawidłowo zbilansowanej diecie jest miejsce dla dobrej jakości mięsa, w tym mięsa wieprzowego i drobiowego, które Polacy bardzo lubią. Ważne jednak jakie to mięso, skąd pochodzi, jaka jest jego jakość i świeżość oraz to, jakim zabiegom kulinarnym zostało poddane przed spożyciem? ? mówi dietetyk p. Dorota Osóbka.

Tegoroczne hasło kampanii: ?Zawsze w dobrym towarzystwie? nawiązuje zatem do wspólnego gotowania i biesiado- wania w gronie rodziny i przyjaciół, ale również do zbilansowanej diety i odpowiednio dobranych, dobrej jakości produktów na naszym stole.

Cykl spotkań, mających na celu popularyzację polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego, rozpoczęła konferencja

?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w w dobrym towarzystwie?. W trakcie kampanii planowane są wydarze-nia specjalne, w których swój udział zapowiedzieli wyjątkowi goście. Część z tych spotkań odbędzie się w plenerze. Cała akcja potrwa do 31 lipca 2022 r.

Kampania w całości została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

O Związku Polskie Mięso

Związek Polskie Mięso to organizacja branżowa reprezentująca interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, działających w branży mięsnej oraz współpracujących z nią w zakresie ich działalności wytwórczej, handlowej i/lub usługowej, w szczególności wobec organów państwowych. Członek European Livestock and Meat Trades Union.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Powiat reaguje: samorząd i służby przeciw zagrożeniom

Powiat reaguje: samorząd i służby przeciw zagrożeniom

W czwartek 11 lipca 2025 roku, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Wołominie, odbyło się jedno z kluczowych spotkań tego półrocza: posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa [...]
0 komentarzy
Kobyłka - Biletomaty – najczęstsze pytania

Kobyłka – Biletomaty – najczęstsze pytania

W ostatnim czasie otrzymujemy wiele pytań od mieszkańców Kobyłki dotyczących lokalizacji biletomatów, zwłaszcza w kontekście stacji PKP oraz o powód braku uruchomienia biletomatu [...]
0 komentarzy
Ponad 167 mln zł z UE na projekty ekologiczne, społeczne i drogowe

Ponad 167 mln zł z UE na projekty ekologiczne, społeczne i drogowe

Do regionów płockiego, ciechanowskiego i żyrardowskiego trafi ponad 167 mln zł z Funduszy Europejskich dla Mazowsza na realizację aż 13 projektów, m.in. w Płocku, [...]
0 komentarzy
Kolejne pieniądze na inwestycje w regionie

Kolejne pieniądze na inwestycje w regionie

Duże wsparcie dla regionów płockiego, ciechanowskiego, żyrardowskiego i warszawskiego zachodniego! Pomoc w ramach programów wsparcia samorządu Mazowsza otrzymają m.in. projekty w ogrodach działkowych, zadania [...]
0 komentarzy
Stacja uzdatniania wody w Czarnowie i zbiornik retencyjny w Szczęsnem ze wsparciem UE

Stacja uzdatniania wody w Czarnowie i zbiornik retencyjny w Szczęsnem ze wsparciem UE

Przebudowa stacji uzdatniania wody w Czarnowie i renowacja zbiornika retencyjnego w miejscowości Szczęsne to kolejne inwestycje, które otrzymają dofinansowanie z programu Fundusze Europejskie [...]
0 komentarzy
Pożar w budynku przy Powstańców 62 – co dalej?

Pożar w budynku przy Powstańców 62 – co dalej?

W dniu 3 lipca 2025 r. w Ząbkach przy ulicy Powstańców 62 doszło do pożaru budynku mieszkalnego, w wyniku którego jego mieszkańcy w [...]
0 komentarzy
Komunikat Prokuratury do Ubezpieczycieli dotyczący pożaru budynku wielomieszkaniowego przy ulicy Powstańców 62 w Ząbkach

Komunikat Prokuratury do Ubezpieczycieli dotyczący pożaru budynku wielomieszkaniowego przy ulicy Powstańców 62 w Ząbkach

10 lipca Prokuratura Okręgowa Warszawa – Praga w Warszawie opublikowała komunikat skierowany do Ubezpieczycieli dotyczący pożaru budynku wielomieszkaniowego przy ulicy Powstańców 62 w [...]
0 komentarzy

Wsparcie dla zdrowia psychicznego – nowe fundusze na Środowiskowe Domy Samopomocy

Ponad 11 mln zł trafi do województwa mazowieckiego na rozwój i utrzymanie ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Dzięki dofinansowaniu, możliwe będzie [...]
0 komentarzy
Inwestycje drogowe w powiatach nowodworskim i grodziskim

Inwestycje drogowe w powiatach nowodworskim i grodziskim

Rozpoczyna się duża inwestycja w powiecie grodziskim. W Milanówku zostanie wyremontowana droga wojewódzka nr 719. Podpisano również umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej dla [...]
0 komentarzy
Powiat Wołomiński tworzy nową placówkę opiekuńczo-wychowawczą

Powiat Wołomiński tworzy nową placówkę opiekuńczo-wychowawczą

Wobec narastającego kryzysu w systemie pieczy zastępczej, władze Powiatu Wołomińskiego podejmują kroki w celu zapewnienia realnej pomocy dzieciom pozbawionym należytej opieki. Powstanie nowej [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.