Pewne jest jedno! Polskie mięso zawsze w dobrym towarzystwie

Związek Polskie Mięso rozpoczyna IV edycję ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej ?Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.?

Tegoroczna edycja kampanii pod hasłem ?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie? to kontynuacja promocji polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego oraz ich przetworów. Jej nadrzędnym celem jest informowanie konsumentów o walorach odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Ponadto istnieje silna potrzeba edukacji konsumentów o pochodzeniu mięsa oraz wspierania polskich producentów i hodowców w tym zakresie. Potrzeba poznania pochodzenia produktów spożywczych, w tym mięsa, jest wyraźnie obserwowana wśród polskich konsumentów, którzy nie zawsze potrafią rozpoznać żywność polskiego pochodzenia na półkach sklepowych.

Jak wynika z danych OECD (Organizacji Rozwoju Współpracy Gospodarczej) i FAO (Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa) w roku 2020 na świecie wzrosła konsumpcja mięsa i wyniosła 325 mln t. Spożycie mięsa w UE wyniosło 69,8 kg na osobę. Według tych danych Europejczycy jedzą najwięcej wieprzowiny ? 33,5 kg na osobę. Na drugim miejscu znajduje się drób ? 24,3 kg na osobę.

Podczas trwania kampanii przedstawimy zalety zdrowotne i wartości odżywcze polskiego mięsa drobiowego i wieprzo wego potwierdzone wynikami najnowszych badań. ?W sferze publicznej brakuje merytorycznej dyskusji i opinii ekspertów dotyczącej wpływu spożycia mięsa na zdrowie człowieka. Zbyt mało mówi się też o tym jak, ważna jest jego jakość, jaki wpływ na ekonomię ma zrównoważona hodowla trzody chlewnej i drobiu i jakimi sposobami powinno chronić się środowisko.? ? mówi prezes Zarządu Związku Polskie Mięso p. Witold Choiński.

Do udziału w kampanii zaproszeni zostali znani i cenieni eksperci. Prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, jako ekspert kampanii brała już udział poprzednich edycjach, doskonale porusza się w tematyce trendów i nowości dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Do grona ekspertów dołączyła również dietetyk p. Dorota Osóbka.

Ambasadorami tegorocznej edycji zostało, znane ze swoich kulinarnych dokonań, rodzeństwo Grażyna (Gaja) Kuroń i Jakub Kuroń. Jakub przyznaje, że udział w kampanii jest świetną okazją do wspólnego gotowania i podzielenia się przepisami na dania z polskiej wieprzowiny i drobiu. Obiecał zaprosić do swojej kuchni, by wspólnie z siostrą pokazać jak przygotować tradycyjne polskie dania w nowej, zdrowszej wersji.

W trakcie kampanii poznamy między innymi najnowsze tendencje rynkowe dotyczące sprzedaży mięsa oraz zasady wybierania i kupowania dobrej jakości mięsa. W raporcie ?Wieprzowina ? Nowa Perspektywa?* naukowcy przekonują, że obecnie wieprzowina, dzięki zmianom jakie zaszły podczas dziesięcioleci doskonalenia świń w kierunku mięsnym, zawiera niewiele tłuszczu, jest mniej kaloryczna i charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą.

Z badań wynika, co potwierdza prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, że prawie 39% Polaków kupuje i spożywa mięso drobiowe, co daje około 27,5 kg tego mięsa rocznie na osobę. Dodatkowo Polska, niezmiennie od 2017 roku utrzymuje pozycję lidera w produkcji drobiarskiej wśród wszystkich krajów UE. 73% całego eksportu produktów drobiarskich trafiło na rynki krajów członkowskich UE.

Dowiemy się również, dlaczego w zrównoważonej diecie nie powinno zabraknąć wieprzowiny i drobiu. ?W prawidłowo zbilansowanej diecie jest miejsce dla dobrej jakości mięsa, w tym mięsa wieprzowego i drobiowego, które Polacy bardzo lubią. Ważne jednak jakie to mięso, skąd pochodzi, jaka jest jego jakość i świeżość oraz to, jakim zabiegom kulinarnym zostało poddane przed spożyciem? ? mówi dietetyk p. Dorota Osóbka.

Tegoroczne hasło kampanii: ?Zawsze w dobrym towarzystwie? nawiązuje zatem do wspólnego gotowania i biesiado- wania w gronie rodziny i przyjaciół, ale również do zbilansowanej diety i odpowiednio dobranych, dobrej jakości produktów na naszym stole.

Cykl spotkań, mających na celu popularyzację polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego, rozpoczęła konferencja

?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w w dobrym towarzystwie?. W trakcie kampanii planowane są wydarze-nia specjalne, w których swój udział zapowiedzieli wyjątkowi goście. Część z tych spotkań odbędzie się w plenerze. Cała akcja potrwa do 31 lipca 2022 r.

Kampania w całości została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

O Związku Polskie Mięso

Związek Polskie Mięso to organizacja branżowa reprezentująca interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, działających w branży mięsnej oraz współpracujących z nią w zakresie ich działalności wytwórczej, handlowej i/lub usługowej, w szczególności wobec organów państwowych. Członek European Livestock and Meat Trades Union.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Mieszkanka Ząbek, Natalia Kosowska kończy 100 lat!

Mieszkanka Ząbek, Natalia Kosowska kończy 100 lat!

27 lipca 2024 roku z okazji setnych urodzin Pani Natalii, jednej z najstarszych mieszkanek miasta, Arkadiusz Powierża, Zastępca Burmistrza Ząbek, odwiedził jubilatkę. Była [...]
0 komentarzy
Akt oskarżenia wobec gangu złodziei samochodów

Akt oskarżenia wobec gangu złodziei samochodów

Otwoccy śledczy wspólnie z prokuraturą podczas prowadzonego śledztwa ustalili, że zorganizowana grupa przestępcza działająca w latach 2022 r. -2023 r. podczas swojej przestępczej [...]
0 komentarzy
Wybrano projekty do głosowania w budżecie obywatelskim Miasta Ząbki

Wybrano projekty do głosowania w budżecie obywatelskim Miasta Ząbki

Tym razem wybrano do głosowania w budżecie obywatelskim 20 projektów: 9 z puli infrastrukturalnej, 11 z puli społecznej. Pięć projektów zostało odrzuconych merytorycznie. [...]
0 komentarzy
Nowa Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza PSP powstanie w Tłuszczu

Nowa Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza PSP powstanie w Tłuszczu

Arkadiusz Werelich, starosta wołomiński, Tomasz Kalata, członek zarządu i radny Powiatu Wołomińskiego, wraz z Edwardem Szymankiewiczem, komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej, odwiedzili Tłuszcz, [...]
0 komentarzy
Przebudowa sygnalizacji świetlnej w Markach: bezpieczniej na skrzyżowaniu Fabrycznej i Ząbkowskiej

Przebudowa sygnalizacji świetlnej w Markach: bezpieczniej na skrzyżowaniu Fabrycznej i Ząbkowskiej

Starosta Wołomiński, Arkadiusz Werelich poinformował o podpisaniu ważnej umowy, która ma na celu poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego na jednym z najbardziej [...]
0 komentarzy
Nowe inicjatywy i decyzje Zarządu Powiatu Wołomińskiego

Nowe inicjatywy i decyzje Zarządu Powiatu Wołomińskiego

Zarząd Powiatu Wołomińskiego podjął szereg istotnych decyzji mających na celu poprawę bezpieczeństwa, infrastruktury oraz wsparcie lokalnych inicjatyw społecznych. Wsparcie dla Komendy Powiatowej Policji [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

W dniach od 26 lipca do 6 sierpnia planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego. Obszar Data rozpoczęcia Data [...]
0 komentarzy

Przemysław Krzyszczak biegnie dla wychowanków Domów Dziecka w Równem

Powiat Wołomiński  stał się areną niezwykłego wydarzenia sportowego. Wystartował  bieg #ultrapowiat, Przemysław Krzyszczak – sportowiec o wielkim sercu i ogromnej determinacji, biegnie dla [...]
0 komentarzy
Wołomin - zmiana rozkładu linii L40

Wołomin – zmiana rozkładu linii L40

W związku z uruchomieniem nowego przystanku na linii L40 (Wołomin PKP Słoneczna – obok galerii handlowej) oraz skorygowaniem trasy z uwzględnieniem przystanków Waryńskiego [...]
0 komentarzy
Czasowa organizacja ruchu na ul. Kościuszki w Wołominie

Tymczasowa organizacja ruchu na DW 634 od 25 lipca 2024 na czas prowadzenia robót pozajezdniowych

Wykonawca przebudowy drogi wojewódzkiej nr 634 informuje o wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu od 25 lipca 2024 na czas prowadzenia robót pozajezdniowych na całym [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.