Pewne jest jedno! Polskie mięso zawsze w dobrym towarzystwie

Związek Polskie Mięso rozpoczyna IV edycję ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej ?Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje.?

Tegoroczna edycja kampanii pod hasłem ?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie? to kontynuacja promocji polskiego mięsa wieprzowego i drobiowego oraz ich przetworów. Jej nadrzędnym celem jest informowanie konsumentów o walorach odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Ponadto istnieje silna potrzeba edukacji konsumentów o pochodzeniu mięsa oraz wspierania polskich producentów i hodowców w tym zakresie. Potrzeba poznania pochodzenia produktów spożywczych, w tym mięsa, jest wyraźnie obserwowana wśród polskich konsumentów, którzy nie zawsze potrafią rozpoznać żywność polskiego pochodzenia na półkach sklepowych.

Jak wynika z danych OECD (Organizacji Rozwoju Współpracy Gospodarczej) i FAO (Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa) w roku 2020 na świecie wzrosła konsumpcja mięsa i wyniosła 325 mln t. Spożycie mięsa w UE wyniosło 69,8 kg na osobę. Według tych danych Europejczycy jedzą najwięcej wieprzowiny ? 33,5 kg na osobę. Na drugim miejscu znajduje się drób ? 24,3 kg na osobę.

Podczas trwania kampanii przedstawimy zalety zdrowotne i wartości odżywcze polskiego mięsa drobiowego i wieprzo wego potwierdzone wynikami najnowszych badań. ?W sferze publicznej brakuje merytorycznej dyskusji i opinii ekspertów dotyczącej wpływu spożycia mięsa na zdrowie człowieka. Zbyt mało mówi się też o tym jak, ważna jest jego jakość, jaki wpływ na ekonomię ma zrównoważona hodowla trzody chlewnej i drobiu i jakimi sposobami powinno chronić się środowisko.? ? mówi prezes Zarządu Związku Polskie Mięso p. Witold Choiński.

Do udziału w kampanii zaproszeni zostali znani i cenieni eksperci. Prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, jako ekspert kampanii brała już udział poprzednich edycjach, doskonale porusza się w tematyce trendów i nowości dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Do grona ekspertów dołączyła również dietetyk p. Dorota Osóbka.

Ambasadorami tegorocznej edycji zostało, znane ze swoich kulinarnych dokonań, rodzeństwo Grażyna (Gaja) Kuroń i Jakub Kuroń. Jakub przyznaje, że udział w kampanii jest świetną okazją do wspólnego gotowania i podzielenia się przepisami na dania z polskiej wieprzowiny i drobiu. Obiecał zaprosić do swojej kuchni, by wspólnie z siostrą pokazać jak przygotować tradycyjne polskie dania w nowej, zdrowszej wersji.

W trakcie kampanii poznamy między innymi najnowsze tendencje rynkowe dotyczące sprzedaży mięsa oraz zasady wybierania i kupowania dobrej jakości mięsa. W raporcie ?Wieprzowina ? Nowa Perspektywa?* naukowcy przekonują, że obecnie wieprzowina, dzięki zmianom jakie zaszły podczas dziesięcioleci doskonalenia świń w kierunku mięsnym, zawiera niewiele tłuszczu, jest mniej kaloryczna i charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą.

Z badań wynika, co potwierdza prof. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, że prawie 39% Polaków kupuje i spożywa mięso drobiowe, co daje około 27,5 kg tego mięsa rocznie na osobę. Dodatkowo Polska, niezmiennie od 2017 roku utrzymuje pozycję lidera w produkcji drobiarskiej wśród wszystkich krajów UE. 73% całego eksportu produktów drobiarskich trafiło na rynki krajów członkowskich UE.

Dowiemy się również, dlaczego w zrównoważonej diecie nie powinno zabraknąć wieprzowiny i drobiu. ?W prawidłowo zbilansowanej diecie jest miejsce dla dobrej jakości mięsa, w tym mięsa wieprzowego i drobiowego, które Polacy bardzo lubią. Ważne jednak jakie to mięso, skąd pochodzi, jaka jest jego jakość i świeżość oraz to, jakim zabiegom kulinarnym zostało poddane przed spożyciem? ? mówi dietetyk p. Dorota Osóbka.

Tegoroczne hasło kampanii: ?Zawsze w dobrym towarzystwie? nawiązuje zatem do wspólnego gotowania i biesiado- wania w gronie rodziny i przyjaciół, ale również do zbilansowanej diety i odpowiednio dobranych, dobrej jakości produktów na naszym stole.

Cykl spotkań, mających na celu popularyzację polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego, rozpoczęła konferencja

?Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w w dobrym towarzystwie?. W trakcie kampanii planowane są wydarze-nia specjalne, w których swój udział zapowiedzieli wyjątkowi goście. Część z tych spotkań odbędzie się w plenerze. Cała akcja potrwa do 31 lipca 2022 r.

Kampania w całości została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

O Związku Polskie Mięso

Związek Polskie Mięso to organizacja branżowa reprezentująca interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, działających w branży mięsnej oraz współpracujących z nią w zakresie ich działalności wytwórczej, handlowej i/lub usługowej, w szczególności wobec organów państwowych. Członek European Livestock and Meat Trades Union.

 

Więcej informacji z Powiatu Wołomińskiego

Poszukiwany listem gończym Łukasz Tomasz Żak

Tragiczny wypadek na Trasie Łazienkowskiej. Policja wydała list gończy.

Na stronie Komendy Stołecznej Policji pojawił się list gończy za sprawcą śmiertelnego wypadku na Trasie Łazienkowskiej Łukaszem Tomaszem Żakiem. Funkcjonariusze proszą o pomoc [...]
0 komentarzy

Konieczny jest Fundusz Wsparcia Mediów Lokalnych

Związek Powiatów Polskich, Związek Miast Polskich, Konwent Marszałków, a także władze Mazowsza przyjęły stanowiska ws. opracowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego założeń [...]
0 komentarzy
W niedzielę samochód zostaw w domu

W niedzielę samochód zostaw w domu

22 września stołeczna komunikacja miejska i Koleje Mazowieckie za darmo Od 16 do 22 września trwa Europejski Tydzień Mobilności. Jego kulminacyjnym punktem będzie [...]
0 komentarzy

Strażacy z Komendy PSP w Wołominie pomagają powodzianom

Nasi bohaterowie nie próżnują. Nie poprzestają na wsparciu psychicznym ani na zbiórce darów – choć i to jest ważne. Pojechali pomagać powodzianom na [...]
0 komentarzy

Policyjna eskorta do szpitala

W pracy policjanta każdy dzień jest inny i niesie ze sobą nowe wyzwania. Podczas swojej służby funkcjonariusze wykonują wiele różnych czynności. Tym razem [...]
0 komentarzy
Trwa dramatyczna walka z powodzią! Ruszyła oficjalna zbiórka Fundacji Pomagam.pl dla poszkodowanych

Trwa dramatyczna walka z powodzią! Ruszyła oficjalna zbiórka Fundacji Pomagam.pl dla poszkodowanych

Południe Polski zmaga się z dramatycznymi skutkami gwałtownych powodzi, które dotknęły województwa dolnośląskie, opolskie i śląskie. Serwis Pomagam.pl uruchomił dedykowaną stronę, gdzie można [...]
0 komentarzy
Terytorialsi 5MBOT ruszyli z pomocą

Terytorialsi 5MBOT ruszyli z pomocą

Od piątku, 12 września br., na terenach południowo-zachodniej Polski trwa walka z piętrzącą się wodą. Do walki z żywiołem w WOT zorganizowano 4 [...]
0 komentarzy
Maszynista – zawód czy pasja?

Maszynista – zawód czy pasja?

16 września obchodzimy Europejski Dzień Maszynisty. Z tej okazji Koleje Mazowieckie wspólnie ze Stacją Muzeum organizują debatę pt. „Maszynista – zawód czy pasja?”.  Inicjatorem [...]
0 komentarzy
Regiony solidarne z powodzianami

Regiony solidarne z powodzianami

Dziś odbyło się kryzysowe posiedzenie Zarządu Województw RP, podczas którego została omówiona sytuacja powodziowa. Regiony zadeklarowały pełne wsparcie i współpracę. Pomoc dla powodzian [...]
0 komentarzy
Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim, Wyszkowskim, Ostrowskim, Węgrowskim i Sokołowskim

Planowane wyłączenia prądu w Powiecie Wołomińskim

W dniach od 17 do 26 września planowane są przerwy w dostawie energii elektrycznej na terenie Powiatu Wołomińskiego. Obszar Data rozpoczęcia Data zakończenie [...]
0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.